Zie een paar postings terug op dezelfde blz. ik had hem net geciteerdclaus schreef:Koelman schrijft in zijn boek 'De plichten der ouders' o.a.: 'Noemt uw kinderen nooit met namen als Isabella e.d. Dat doet denken aan Izebel. Geeft uw kinderen gerust Bijbelse namen, maar dan van de Bijvelheiligen als Jacobus, Johannes, Elizabeth, enz. , maar vernoemt nooit namen van hen, die grote tegenstanders van Gods volk zijn geweest.' Dus geen Izebel's!
Roepnamen
Re: Roepnamen
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- MarthaMartha
henriët schreef:klopt ja, Mijn Allerliefste Favoriet!Jo-Ann schreef:Jean, inderdaad, je bent MAF!!!!!!
![]()
![]()

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Heb je er meerdere dan?henriët schreef:klopt ja, Mijn Allerliefste Favoriet!Jo-Ann schreef:Jean, inderdaad, je bent MAF!!!!!!
![]()
![]()

Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Jazeker, wat denk je van haar forumfavorieten?hmprff schreef:Heb je er meerdere dan?henriët schreef:klopt ja, Mijn Allerliefste Favoriet!Jo-Ann schreef:Jean, inderdaad, je bent MAF!!!!!!
![]()
![]()

Én bedankt.refo schreef:Of een afwijkende spelling. zodat een leven lang geknokt moet worden voor de spelling, hoewel je dat niet altijd voorzien kunt.

De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Mwah, dan nóg kun je mensen 'verdriet' doen, omdat er niemand volledig is vernoemd.albion schreef:Mijn vader was bang dat we ruzie zouden krijgen om de namen, dus
noemde hij de oudste dochter naar zijn moeder en schoonmoeder.
De jongste dochter naar zijn schoonmoeder en moeder.
De oudste zoon naar zijn vader en schoonvader.
De jongere zoon naar zijn schoonvader en vader.
De jongste zoon heet naar zijn zoontje die overleden is op 4-jarige leeftijd en
heeft dus dezelfde namen van zijn schoonvader en vader.
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Je dient je ook te realiseren wat je een kind aandoet met het vernoemen.Raike schreef:Mwah, dan nóg kun je mensen 'verdriet' doen, omdat er niemand volledig is vernoemd.
Voor ons was dat een reden om onze kinderen niet op te zadelen met een doopnaam die verschilt van de roepnaam. Ze zijn dus allemaal gedoopt met de naam die ook hun roepnaam is. En ze zijn allemaal venoemd, maar wel op een creatieve manier, resulterend in een normale roepnaam (die dus ook hun doopnaam is).
~~Soli Deo Gloria~~
haha,jvdg schreef:Jazeker, wat denk je van haar forumfavorieten?hmprff schreef:
Heb je er meerdere dan?
jij snapt m!!!!!!!!

Jean is de allerliefste..
en daarnaast heb ik gewoon een heleboel lieve favorieten............
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Raike schreef:Én bedankt.refo schreef:Of een afwijkende spelling. zodat een leven lang geknokt moet worden voor de spelling, hoewel je dat niet altijd voorzien kunt.![]()

Naast het vernoemen van kinderen, of "voorzien" van soms wel merkwaardieg namen........
is het "raar" dat ik m'n roepnaam "ver-friest" heb van Rens naar Renze (zoals hier de gebruikelijke schrijf/noemwijze is???
is het "raar" dat ik m'n roepnaam "ver-friest" heb van Rens naar Renze (zoals hier de gebruikelijke schrijf/noemwijze is???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dat is niet zo gek hoor. Als je bedenkt dat populaire namen bij elke generatie weer veranderen. Oude mensen in deze buurt heten soms: Janna, Diena, Dieka, Miene,Gijs83 schreef:Net zoals van die moderne namen bv. Fleur is op zich wel een leuke naam, vind ik. Als het beste kind oud mag worden, dan heet ze nog steeds Fleur of bv.Femke. Lijkt dat wat een oma van 70 die Fleur heet, beet apart hoor!Gian schreef:Heb weinig zin om m'n kinderen betje antje of neeltje te noemen. Dat doe je ze toch niet aan....Afgewezen schreef:Ik ben een groot voorstander van vernoemen. Je staat niet op jezelf als je geboren wordt, maar je bent een schakel in de geslachten.
Het is mooi als een naam van geslacht op geslacht overgedragen wordt.
Een mooie naam bedenk je voor je pop!
een generatie later werd het:
Janneke, Dieneke, Diekie, Minie.
weer later: (ik noem maar wat)
Janniek, Dinny, Ditta, Meintje...
Een oma Fleur zal dus niet zo gek zijn als je nu denkt...

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tuurlijk is dat raar. Zo heet je toch niet? Als een ander dat -foutief- doet, da's tot daar aan toe, maar je gaat toch je eigen naam niet verhaspelen?Rens schreef:Naast het vernoemen van kinderen, of "voorzien" van soms wel merkwaardieg namen........
Niks Renze, Rens is de naam!

~~Soli Deo Gloria~~
Ja, en dan worden ze vernoemd als doopnaam. Krijg je van die geboortekaartjes met-DIA- schreef:Dat is niet zo gek hoor. Als je bedenkt dat populaire namen bij elke generatie weer veranderen. Oude mensen in deze buurt heten soms: Janna, Diena, Dieka, Miene
geboortekaartje schreef:geboren
Grada Hendrika Mina
we noemen haar
Kim

~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus schreef:OF:-DIA- schreef:Dat is niet zo gek hoor. Als je bedenkt dat populaire namen bij elke generatie weer veranderen. Oude mensen in deze buurt heten soms: Janna, Diena, Dieka, Miene
Hendrikus Mannes
we noemen hem
Kaj
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
YAK-DIA- schreef:Hendrikus schreef:OF:-DIA- schreef:Dat is niet zo gek hoor. Als je bedenkt dat populaire namen bij elke generatie weer veranderen. Oude mensen in deze buurt heten soms: Janna, Diena, Dieka, Miene
Hendrikus Mannes
we noemen hem
Kaj

~~Soli Deo Gloria~~