ds. v. Prooijen niet zo lang meer waarschijnlijk... misschien...Gian schreef:v Prooijen is toch ook vrij man? En Ds Goudriaan?
En denk dat de prediking van bijv. ds. Goudriaan of ds. Onderdelinden niet echt gewaardeerd wordt..
ds. v. Prooijen niet zo lang meer waarschijnlijk... misschien...Gian schreef:v Prooijen is toch ook vrij man? En Ds Goudriaan?
Wat wordt bedoeld met "misschien"JALP schreef:ds. v. Prooijen niet zo lang meer waarschijnlijk... misschien...Gian schreef:v Prooijen is toch ook vrij man? En Ds Goudriaan?
En denk dat de prediking van bijv. ds. Goudriaan of ds. Onderdelinden niet echt gewaardeerd wordt..
De gemeente van ds. Van Prooijen denkt na over een georganiseerder kerkelijk leven. En daarbij hoort ook de vraag of de gemeente zich aan gaat sluiten bij een ander kerkverband.astroguy schreef:Wat wordt bedoeld met "misschien"JALP schreef:ds. v. Prooijen niet zo lang meer waarschijnlijk... misschien...Gian schreef:v Prooijen is toch ook vrij man? En Ds Goudriaan?
En van de andere twee predikanten bedoel je te zeggen dat hun prediking in hun gemeenten niet wordt gewaardeerd of buiten hun gemeenten. Ede is weer behoorlijk gegroeid sinds ds Goudriaan daar kwam.
Sorry, bedoelde dit niet denigrerend naar deze predikanten, want ik hoor ze juist graag. Bedoelde het meer vanuit de GGiNbv en hun visie op bepaalde dingen. Dacht dat ik een nuchter feit constateerde.jvdg schreef:LATEN WE SVP PROBEREN PERSOONLIJKE OPMERKINGEN OVER PREDIKANTEN BUITEN HET TOPIC TE LATEN.
Ja, dat is wel zo, maar je moet er ook over kunnen praten wat er in het verleden fout gegaan is. Je kunt de geschiedenis niet wegpoetsen, want vroeger of later komt het toch weer ter discussie. Dat is trouwens met andere conflicten ook zo.Gionchere schreef:Ik hoop dat men binnen en buiten verband in staat zal zijn het volgende te bidden:
"gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren".
In de kerk weerklinkt het Gebed des Heeren met enige regelmaat. Als wij bidden "gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren", dan zou dit niet slechts een monotoon opgezegd regeltje moeten zijn, maar een diepe koestering anderen hunne overtredingen echt te vergeven. En terwijl ik dit schrijf, merk ik, dat ook ik hier zo vreselijk vaak in faal. Maar toch, moge het de beide GGiN-verbanden gegeven worden, de pijnen van 1980 daadwerkelijk aan het verleden over te dragen.
heb ik het niet gezegd aan het begin van dit topic.............jvdg schreef:LATEN WE SVP PROBEREN PERSOONLIJKE OPMERKINGEN OVER PREDIKANTEN BUITEN HET TOPIC TE LATEN.
henriët schreef:heb ik het niet gezegd aan het begin van dit topic.............jvdg schreef:LATEN WE SVP PROBEREN PERSOONLIJKE OPMERKINGEN OVER PREDIKANTEN BUITEN HET TOPIC TE LATEN.
dit wordt straks wel weer een
nee ik WEET dat ook heus wel, daar gaat t me ook niet om...Gian schreef:henriët schreef:heb ik het niet gezegd aan het begin van dit topic.............jvdg schreef:LATEN WE SVP PROBEREN PERSOONLIJKE OPMERKINGEN OVER PREDIKANTEN BUITEN HET TOPIC TE LATEN.
dit wordt straks wel weer een
Kom op zeg... Er is niets aan de hand in dit topic.
Dit is ook de redenatie van veel kerkleden. Ik vraag me dan af waar de eigen verantwoordelijkheid van een mens ligt. Mag je in zo'n kerk blijven, waar menselijkerwijs gesproken geen toekomst is? Moet je dan geen stappen ondernemen?Ander schreef:Maar 't ligt alles in 's Heeren Hand en daar ligt het goed.
Met mist niet uitvaren.Jo-Ann schreef:Moet je dan geen stappen ondernemen?
t'Is daar altijd mistigcaprice schreef:Met mist niet uitvaren.Jo-Ann schreef:Moet je dan geen stappen ondernemen?