o, dat wist ik nietrefo schreef:![]()
Volgens mij is het Ere zij God altijd in hele noten.

dan staan er in deze versie wel errug veel fouten...
o, dat wist ik nietrefo schreef:![]()
Volgens mij is het Ere zij God altijd in hele noten.
ik heb het geprobeerd, maar lukt niet..... zelfs niet als ik de maat sla erbij en probeer hetzelfde aan te houden, klinkt nergens meer naar.Ariene schreef:Zing jij maar eens "in de hoge" op hele noten....
dan kom je er al héél snel achter
Misschien kan refo ons helpen?MarthaMartha schreef:ik heb het geprobeerd, maar lukt niet..... zelfs niet als ik de maat sla erbij en probeer hetzelfde aan te houden, klinkt nergens meer naar.Ariene schreef:Zing jij maar eens "in de hoge" op hele noten....
Alvast een agendapunt voor de volgende meeting!jvdg schreef:Misschien kan refo ons helpen?MarthaMartha schreef:ik heb het geprobeerd, maar lukt niet..... zelfs niet als ik de maat sla erbij en probeer hetzelfde aan te houden, klinkt nergens meer naar.Ariene schreef:Zing jij maar eens "in de hoge" op hele noten....
Ik begreep tenminste dat hij dit lied op hele noten kan zingen.
Tiberius schreef:Alvast een agendapunt voor de volgende meeting!jvdg schreef:Misschien kan refo ons helpen?MarthaMartha schreef:
ik heb het geprobeerd, maar lukt niet..... zelfs niet als ik de maat sla erbij en probeer hetzelfde aan te houden, klinkt nergens meer naar.
Ik begreep tenminste dat hij dit lied op hele noten kan zingen.
Misschien kan refo ons helpen?jvdg schreef:MarthaMartha schreef:ik heb het geprobeerd, maar lukt niet..... zelfs niet als ik de maat sla erbij en probeer hetzelfde aan te houden, klinkt nergens meer naar.Ariene schreef:Zing jij maar eens "in de hoge" op hele noten....
Wil je dat een keer komen voordoen?Oude-Waarheid schreef:Zou zeggen op gepaste wijze (tussen hele noten en ritmisch zingen in).
Is er dan helemaal geen verschil met ritmisch zingen dan?, de kerk waar ik voorheen hoordeHendrikus schreef:Wil je dat een keer komen voordoen?Oude-Waarheid schreef:Zou zeggen op gepaste wijze (tussen hele noten en ritmisch zingen in).
Kan me er niks bij voorstellen...
Ik bedoel maar: je zingt hele noten (bedoeld wordt: alle noten even lang) of je zingt ritmisch (bedoeld wordt: noten van verschillende lengte, zoals het er staat). Een tussenweg lijkt me niet mogelijk.
Maar misschien kun je 't een keer komen demonstreren.
Ik bedoel maar: zingen we dit, of zingen we dit niet?
Maar dat was de vraag niet. Je beschrijft nú twee verschillende manieren van ritmisch zingen, snel en minder vlug. Maar allebei is 't ritmisch!Oude-Waarheid schreef:Is er dan helemaal geen verschil met ritmisch zingen dan?, de kerk waar ik voorheen hoorde
leek wel een sneltrein bij de GB in Amsterdam zingen ze ook ritmisch maar toch veel minder vlug!
Oke duidelijk dacht misschien is voor dit lied een tussenweg.Hendrikus schreef:Maar dat was de vraag niet. Je beschrijft nú twee verschillende manieren van ritmisch zingen, snel en minder vlug. Maar allebei is 't ritmisch!Oude-Waarheid schreef:Is er dan helemaal geen verschil met ritmisch zingen dan?, de kerk waar ik voorheen hoorde
leek wel een sneltrein bij de GB in Amsterdam zingen ze ook ritmisch maar toch veel minder vlug!
En nét had je het over "tussen hele noten en ritmisch zingen in". Alsof daar nog iets tussen zou zitten. En dat is dus niet het geval.
Net zoiets als: wat is zwaarder: een kilo veren of een kilo lood.Hendrikus schreef:Maar dat was de vraag niet. Je beschrijft nú twee verschillende manieren van ritmisch zingen, snel en minder vlug. Maar allebei is 't ritmisch!Oude-Waarheid schreef:Is er dan helemaal geen verschil met ritmisch zingen dan?, de kerk waar ik voorheen hoorde
En nét had je het over "tussen hele noten en ritmisch zingen in". Alsof daar nog iets tussen zou zitten. En dat is dus niet het geval.
wat ben je helder op de vroege morgen, zeg!freek schreef:Net zoiets als: wat is zwaarder: een kilo veren of een kilo lood.Hendrikus schreef:Maar dat was de vraag niet. Je beschrijft nú twee verschillende manieren van ritmisch zingen, snel en minder vlug. Maar allebei is 't ritmisch!Oude-Waarheid schreef:Is er dan helemaal geen verschil met ritmisch zingen dan?, de kerk waar ik voorheen hoorde
Als het gewoon wordt gespeeld zoals het er staat valt dat best wel mee. Dat je heel snel ritmisch kan zingen en heel langzaam ritmisch en vanalles er tussenin kloptOude-Waarheid schreef:Misschien kan refo ons helpen?jvdg schreef:MarthaMartha schreef:
ik heb het geprobeerd, maar lukt niet..... zelfs niet als ik de maat sla erbij en probeer hetzelfde aan te houden, klinkt nergens meer naar.
Ik begreep tenminste dat hij dit lied op hele noten kan zingen.[/quote
Heb het ook wel ritmisch horen zingen leek wel een sneltrein dat vond ik ook niet zo mooi.
Zou zeggen op gepaste wijze (tussen hele noten en ritmisch zingen in).