Beste Ariene,Ariene schreef:Ik heb nu dit topic zo goed mogelijk proberen te lezen en ik heb één vraag:
Kan iemand puur bijbelse dwalingen aanwijzen binnen de HC en Jijdaar?
Ik merk steeds meer dat Gods Woord ondergeschikt raakt aan gewoonten, tradities en cultuur.
Beseffen wij wel dat héél veel reformatorische problemen alleen Nederlandse problemen zijn?
En ik hoop van harte dat niemand hier geloofd dat er alleen maar Nederlanders in de hemel zullen komen.
Of denken we misschien dat wij er via een ander weg komen dan een Surinamer?
heel sympathiek van je . Maar houd je ook nog rekening met de mogelijkheid dat sprekers - Nederlanders of buitenlanders - misschien wel eens hun luisteraars flink op het verkeerde been kunnen zetten? 'Dwaalleraren' noem je zulke mensen. Soms lijkt het wel alsof er zo'n sfeertje aan het ontstaan is van: o, o, o, hoe moet het nou toch, straks in de hemel als we allemaal weer bij elkaar zitten, terwijl we elkaar nu bekritiseren, blablabla. Terwijl we toch zeker in het voetspoor van Paulus gaan als we - zonder maar over 'staat' te spreken - foute opvattingen aan de kaak stellen.
DIt even los van de vraag of Heartcry en Jijdaar in dit opzicht te beschuldigen zijn.