Welk boek zal ik zeker nooit lezen
Re: Welk boek zal ik zeker nooit lezen
Van der Hulst, bedoel je?
Van de Hulst bijvoorbeeld, ja...Tiberius schreef:Van der Hulst, bedoel je?
Maar er zijn er gelukkig nog veel meer.
- MarthaMartha
zó lekker ontspannend als je in bad ligt.............helma schreef:mmm ook wel een leuk topic![]()
Donald Duck zal ik nooit lezen. Snap niet wat iemand daar aan vindt.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- zusterelly
bekeringsverhalen
boeken van Annie Oosterbroek-Dutschen en meer van die streekromans...
boeken van Annie Oosterbroek-Dutschen en meer van die streekromans...
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
hahaAfgewezen schreef:Ik lees ze liever helemaal niet. Geef mij maar een ouderwets Hollands boek.helma schreef:ze zijn soms bar slecht vertaald; ik lees ze liever in t engelsAfgewezen schreef:Al die vertaalde Engelse romans die nu verschijnen bij christelijke uitgevers...

ZusterElly, wat is er mis met een bekeringsverhaal? Ik heb bijvoorbeeld een poos geleden De getemde tijger van Tony Anthony gelezen en dat is echt een indrukwekkend boek. Waarom ben je daar zo tegen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wat vind jij een ouderwets hollands boek?Afgewezen schreef:Ik lees ze liever helemaal niet. Geef mij maar een ouderwets Hollands boek.helma schreef:ze zijn soms bar slecht vertaald; ik lees ze liever in t engelsAfgewezen schreef:Al die vertaalde Engelse romans die nu verschijnen bij christelijke uitgevers...
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- MarthaMartha
frank peretti
ted dekker
griezel griezel griezel
ted dekker
griezel griezel griezel
Van die vreselijk lege streekromans...

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- MarthaMartha
Idd die ook nietAriene schreef:Van die vreselijk lege streekromans...
Nee, ben ik het niet mee eens. Geef mij maar een Engelse romanAfgewezen schreef:Ik lees ze liever helemaal niet. Geef mij maar een ouderwets Hollands boek.helma schreef:ze zijn soms bar slecht vertaald; ik lees ze liever in t engelsAfgewezen schreef:Al die vertaalde Engelse romans die nu verschijnen bij christelijke uitgevers...

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
oh..wanneer de hemel huilt van Ted dekker is zó mooiMarthaMartha schreef:frank peretti
ted dekker
griezel griezel griezel

- zusterelly
Ik had Mientje Vrijdag in gedachten en nog wat andere "oude" bekeringsgeschiedenissen. Jaren geleden gelezen. Toen vond ik de mens zo voorop staan in die verhalen terwijl dat toch Christus moet zijn.Marnix schreef:
ZusterElly, wat is er mis met een bekeringsverhaal? Ik heb bijvoorbeeld een poos geleden De getemde tijger van Tony Anthony gelezen en dat is echt een indrukwekkend boek. Waarom ben je daar zo tegen?
De getemde tijger ken ik niet. Volgens mij heb je het in een ander topic daar al eens over gehad. Als die bij ons in de bieb is zal ik het eens lezen. Ik moet natuurlijk niet generaliserend bezig zijn en daardoor iets moois missen

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
- monique
licht in de zomernacht of was et winternacht ag wat doet et er toe
ik kan er zoveel met mn eigen vergelijken kvond em egt mooi
ik kan er zoveel met mn eigen vergelijken kvond em egt mooi
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- jakobmarin
Jan Wolkers zal ik nooit lezen. Ik snap niet dat ze dit nog literatuur noemen, alleen maar schelden en vunzige praat.
Geldt trouwens ook voor Maarten 't Hart en Reve, al zou ik van Gerard Reve nog wel eens dat boek willen lezen van het 'Ezelsproces', en zijn debuut. Maar goed, nooit aan toegekomen, er zijn veel meer andere boeken om wél te lezen (bijv. ted dekker, peretti, Khaled Hosseini, Joel Rosenberg, Bomans en ga maar door)

Geldt trouwens ook voor Maarten 't Hart en Reve, al zou ik van Gerard Reve nog wel eens dat boek willen lezen van het 'Ezelsproces', en zijn debuut. Maar goed, nooit aan toegekomen, er zijn veel meer andere boeken om wél te lezen (bijv. ted dekker, peretti, Khaled Hosseini, Joel Rosenberg, Bomans en ga maar door)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- MarthaMartha
dat geloof ik ook echt, ik heb al hele boekverslagen gehoord, maar mij te spannend......helma schreef:oh..wanneer de hemel huilt van Ted dekker is zó mooiMarthaMartha schreef:frank peretti
ted dekker
griezel griezel griezel