claus schreef:Zeer recentelijk hoorde ik dat de enige predikant van dit kerkverband, dat bestaat uit 7 gemeenten, ds. A. Wink te Veenendaal ernstig ziek is en in het ziekenhuis ligt. Hij moet dagelijks 'gespoeld' worden vanwege nierproblemen. Ds. Wink is om en nabij de 82 jaar. In Veenendaal zijn er al 21 kinderen die nog gedoopt moeten worden. Hij is de enige daartoe gerechtigde. Want, alleen een geordend dienaar des Woords mag de sacramenten bedienen. Kijk, een trouwdienst of een begrafenis kan en mag ook geleid worden door een ouderling. Maar de sacramenten mogen alleen door de dienaren des Woords bediend worden. Je vraagt je dan toch af: 'Wat is de toekomst voor dit kerkverband?' Want er is ook niet een student, die na bevestiging, ds. Wink zou kunnen opvolgen. Waar leidt dit alles toe? We hopen dat de Heere Zelf de juiste weg wil banen en wijzen aan die zeven gemeenten.
Sorry hoor, maar wat is het probleem om aan te sluiten bij andere plaatselijke (oud)-ger-gem-(in-ned)? Het is heel erg dat dit gebeurd, maar puur een menselijk probleem en heb ik eerlijk gezegd ook niet zoveel deernis om.
Wat is het nou voor gekkigheid om na 3, 4 scheuringen er nog maar eens bovenop te doen omdat het net niet zo lekker aanvoelt in je eigen gemeente.
Ik zou zeggen: sluit aan bij een van de andere verbanden, en al deze problemen zijn in één klap opgelost: weer wat meer predikanten, kinderen kunnen weer gedoopt worden, ze horen wat meer het 'gepredikte' woord i.p.v. 'gelezen' woord, etc. etc.
En trouwens: Filippus was een diaken en die doopte ook, dus waarom al die kinderen ongedoopt blijven snap ik ook niet goed.