wat is je lievelings sport?
Re: wat is je lievelings sport?
De groet bij de gevechtsport is een teken van respect en dat je sportief met elkaar omgaat.
Op zich helemaal niets mis mee.
Bij voetbal geven de aanvoerders elkaar de hand
bij boksen slaan de boksers de handschoenen tegen elkaar.
ja, de buiging behoort van oorsprong bij de cultuur waar het vandaan komt. Maar daar is niets mis mee als het als groet bedoeld wordt.
ja, de buiging behoort van oorsprong bij de cultuur waar het vandaan komt. Maar daar is niets mis mee als het als groet bedoeld wordt.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Maar vlgs mij gaat het bij aikido verder dan een buiging, ze zitten in een kring op hun knieën en dan buigen ze hun hoofd, eerst naar de oprichter van aikido, en daarna naar elkaar. Mijn zoon zegt ook dat het uit respect is, of eerbied, maar ik vind dit te ver gaan. Ik heb het hoofdstuk al voorgelezen van Sadrach, Mesach en Abed-Nego, daarin zei N. ook dat ze eerbied moesten tonen aan hun goden en het beeld moesten aanbidden.fluitje schreef:De groet bij de gevechtsport is een teken van respect en dat je sportief met elkaar omgaat.
Vlgs zoon, doen ze dat bij judo en jiujutsi ook.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Misschien is het goed eerst je even iets in die andere cultuur te verdiepen. In Japan is buigen de normale vorm van begroeting, zoals wij elkaar een hand geven. Ga je zaken doen in Japan, dan begroet je elkaar met een lichte buiging. Lijkt me niets mis mee Helma, het is gewoon een begroeting naar elkaar, met daarin de boodschap dat je de ander respecteert. Dat heeft niets met je neerbuigen voor afgoden ofzo te maken.
Dat je bij Aikido geacht wordt ook te buigen naar het portret van de oprichter van AIkido (O'Sensei) is wat dubieuzer inderdaad. Gezien de Japanse cultuur is het bedoeld als een eerbetoon aan de oprichter van Aikido, maar aangezien hij al bijna 40 jaar dood is vraag ik me af of dat zo zinvol is. Misschien zou je het eens aan een leraar in Aikido kunnen vragen waarom dat moet.
Dat je bij Aikido geacht wordt ook te buigen naar het portret van de oprichter van AIkido (O'Sensei) is wat dubieuzer inderdaad. Gezien de Japanse cultuur is het bedoeld als een eerbetoon aan de oprichter van Aikido, maar aangezien hij al bijna 40 jaar dood is vraag ik me af of dat zo zinvol is. Misschien zou je het eens aan een leraar in Aikido kunnen vragen waarom dat moet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dat ben ik bij de eerstvolgende keer ook van planMarnix schreef:

kijk, en DIE grens wordt weer wél vaak dicht genaderd.....Gijs83 schreef: Niet dat we wereldvreemd moeten zijn.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wat is wereldvreemd? Geef eens een definitie.Rens schreef:kijk, en DIE grens wordt weer wél vaak dicht genaderd.....Gijs83 schreef: Niet dat we wereldvreemd moeten zijn.......
Volgens het woordenboek iemand met weinig mensenkennis. M.a.w. iemand die weinig weet wat er bij de mensen op de wereld leeft.albion schreef:Wat is wereldvreemd? Geef eens een definitie.Rens schreef:kijk, en DIE grens wordt weer wél vaak dicht genaderd.....Gijs83 schreef: Niet dat we wereldvreemd moeten zijn.......
Korfbal!
Basketbal en wat ik ook leuk vind is gewichtheffen 

Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
- jakobmarin
ik volleybal bijna iedere week een keer. Initiatief vanuit de kerk. Errug leuk en goed om het luie zweet eruit te krijgen 

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
mijn favo ook.....heb het jarenlang gespeeld tot aan een auto-ongeval, toen was het subiet over en sluiten met de pret.wijkie schreef:Korfbal!
Moderatorbericht:
Mijn lievelingssport is denk ik softbal!
Een jaar geleden wist ik nog niet eens dat softbal bestond, maar nu ben ik er helemaal gek op!
Op school spelen we het meestal 2x in de week en natuurlijk in de vrije uurtjes!!
Een jaar geleden wist ik nog niet eens dat softbal bestond, maar nu ben ik er helemaal gek op!
Op school spelen we het meestal 2x in de week en natuurlijk in de vrije uurtjes!!

Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft.
ben jij wel lang genoeg om mee te kunnen doen???judith schreef:Basketbal..
Moderatorbericht:
mwaa, This wat je lang genoeg noemt, 1.71 m ben ik. En anders spring ik tochRens schreef:ben jij wel lang genoeg om mee te kunnen doen???judith schreef:Basketbal..

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.