In bijzondere situatie kun je bijzondere afwegingen maken. Volgens mij is daar ook niets mis mee.JALP schreef:Ik ontketen wel een heftige discussie...![]()
![]()
Nogmaals wil ik aangeven dat het in ons geval niet gaat om hele weken of hele dagen kinderen "dumpen". Daar zou ik ook op tegen zijn. Natuurlijk moeten we als ouders onze verantwoordelijkheden nemen wat betreft onze kinderen. We moeten er voor hen zijn! Daarom hebben we heel bewust gekozen voor de voltijd opleiding. Zo kan mijn vrouw elke morgen onze dochter op school brengen en hebben we in het slechtse geval 1 a 2 x in de week een klein uurtje oppas nodig. De rest van de tijd niet.
Mijn vrouw heeft psychisch behoorlijk diep in de put gezeten. Moet ik dan maar een vrouw blijven houden die alleen maar depressiever wordt? Nee, ik geloof van niet. Laat haar dan maar gaan studeren, zodat ze een doel heeft. Ze heeft oprecht geprobeerd om zich aan te passen en voor het huishouden te gaan zorgen, maar het lukt niet! Haar talenten liggen daar echt niet, natuurlijk ze houdt alles netjes glad (en anderen zeggen dat het in huis brandschoon is), maar het kost haar zo veel energie!
Iemand zei dat het beter is voor een kind als moeder met een bakje thee en een koekje thuis zit te wachten... Tja, bij sommigen wel, maar ik ken ook van nabij dat dat verplichte dingen zijn. Kinderen die dat helemaal niet fijn vonden, die lekker wilde spelen, bij wie je alles aan moeder moest vertellen en anders had moeder het wel door, altijd op de voet gevolgd worden etc etc etc
Kijk en dat mijn vrouw gaat studeren betekent ook voor mij dat ik e.e.a. in het huishouden zal moeten gaan doen... Dat hoort er ook bij (hoewel ik regelmatig al een strijkijzer, wc-borstel, afwaskwast, theedoek, stofzuiger o.i.d. ter hand neem)
En van dat wachten thuis met de thee... Ik kan me niet eens herinneren hoe mijn moeder het deed als we vroeger uit school kwamen. Ze wás er, voor ons. Dat was het belangrijkste. Ook al besteedde je misschien nauwelijks aandacht aan haar.