Waarneer gaat Lindenberg weer open ?
Re: Waarneer gaat Lindenberg weer open ?
en ik denk het hele internetgebeuren. Zocht je vroeger een boek; dan belde je naar Lindenberg. waar je ook woonde. Zoek je nu een boek dan Google je even. Vind je het niet via Internet dan pas dacht je weer aan Lindenberg.
De Roo koopt zelf ook veel via Internet trouwens
De Roo koopt zelf ook veel via Internet trouwens
Dat speelt zeker ook mee. Je moet daarin ook als ondernemer met je tijd meegaan en dat heeft Lindenberg ook niet echt gedaan. Hun website is in 2006 nieuw opgezet, maar volgens mij sindsdien niet meer inhoudelijk gewijzigd... Sorry, maar dan sta je toch een beetje voor schut. Als je een website hebt, moet je hem ook bijhouden en er iets mee doen.helma schreef:en ik denk het hele internetgebeuren.
Zo zonde dit, ik blijf erbij dat goede adviseurs een hoop ellende hadden kunnen voorkomen...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mits het management die adviezen dan ook ter harte neemt...Josephus schreef:Zo zonde dit, ik blijf erbij dat goede adviseurs een hoop ellende hadden kunnen voorkomen...
~~Soli Deo Gloria~~
Dat is zeker een belangrijke toevoeging. Want die adviseurs zullen er inderdaad vast wel geweest zijn. En een goed advies op zich zegt natuurlijk nog niets...Hendrikus schreef:Mits het management die adviezen dan ook ter harte neemt...Josephus schreef:Zo zonde dit, ik blijf erbij dat goede adviseurs een hoop ellende hadden kunnen voorkomen...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
De Roo en Koolboeken zitten allebei nu bij boekwinkeltjes. Dat is heel handig van hen.
- Wilma van den Berg
Misschien kan dit topic wel gesloten worden....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Wilma van den Berg schreef:Misschien kan dit topic wel gesloten worden....

- Wilma van den Berg
? > alles moet massaal gesloten worden en dit niet? Welke informatie wordt hier nu nog gegeven?Tiberius schreef:Wilma van den Berg schreef:Misschien kan dit topic wel gesloten worden....
Sorry, maar ik snap echt iets even helemaal niet....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Sorry, ik dacht dat je het als grapje bedoelde in de richting van de topic-titel.
Maar goed: je hebt gelijk.
Maar goed: je hebt gelijk.
Toch maar weer open. Beiden. 
-----------------------------------------------------------------------------------------
Lindenberg maakt opnieuw doorstart
ROTTERDAM - De activiteiten van de Rotterdamse boekhandel Lindenberg gaan door nadat de winkel door een faillissement enkele dagen gesloten was. Dat maakte voormalig eigenaar Piet Lindenberg donderdagmorgen bekend.
Vorige week sprak de rechter het faillissement uit over Piet Lindenberg, zoon van de oprichter van Lindenberg Boeken & Muziek bv. Hij had het faillissement zelf aangevraagd. De boekhandel, een eenmanszaak, ging mee in dit faillissement. Reden daarvoor was onder meer de hoge kosten wegens ziekte van het enige personeelslid. „In de zoektocht naar nieuwe financiers was een faillissement de enige methode om schoon schip te maken. Bij ziekte van een werknemer moet de werkgever twee jaar lang het loon doorbetalen.”
De boeken en het inventaris zijn overgenomen door een financier, van wie Lindenberg de naam niet wil noemen. Die zet de activiteiten van de boekhandel voort onder dezelfde naam in een nieuwe bv. „Voor de klant verandert er niets”, aldus Lindenberg, die als bedrijfsleider aan de boekhandel verbonden blijft. Sinds woensdagmorgen is de boekhandel weer open voor het publiek.
Twee jaar geleden maakte de boekhandel ook al een doorstart. Dat gebeurde in een pand aan de Kipstraat, na in november 2005 failliet verklaard te zijn. Lindenberg: „We hadden destijds minimale middelen. Particulieren zegden die toen wel toe, maar de belangrijkste kon zijn belofte niet gestand doen.”
Met de nieuwe financier verwacht Lindenberg verder te kunnen groeien en het personeelsbestand uit te kunnen breiden.
Mr. R. Slotboom, evenals de vorige keer curator, bevestigt de overname van het inventaris van Lindenberg Boeken & Muziek bv door een pandhouder.
Het Rotterdamse bedrijf werd in 1949 opgericht. Lindenberg geniet mede door het antiquariaat en de muziekafdeling bekendheid.
bron: http://www.refdag.nl

-----------------------------------------------------------------------------------------
Lindenberg maakt opnieuw doorstart
ROTTERDAM - De activiteiten van de Rotterdamse boekhandel Lindenberg gaan door nadat de winkel door een faillissement enkele dagen gesloten was. Dat maakte voormalig eigenaar Piet Lindenberg donderdagmorgen bekend.
Vorige week sprak de rechter het faillissement uit over Piet Lindenberg, zoon van de oprichter van Lindenberg Boeken & Muziek bv. Hij had het faillissement zelf aangevraagd. De boekhandel, een eenmanszaak, ging mee in dit faillissement. Reden daarvoor was onder meer de hoge kosten wegens ziekte van het enige personeelslid. „In de zoektocht naar nieuwe financiers was een faillissement de enige methode om schoon schip te maken. Bij ziekte van een werknemer moet de werkgever twee jaar lang het loon doorbetalen.”
De boeken en het inventaris zijn overgenomen door een financier, van wie Lindenberg de naam niet wil noemen. Die zet de activiteiten van de boekhandel voort onder dezelfde naam in een nieuwe bv. „Voor de klant verandert er niets”, aldus Lindenberg, die als bedrijfsleider aan de boekhandel verbonden blijft. Sinds woensdagmorgen is de boekhandel weer open voor het publiek.
Twee jaar geleden maakte de boekhandel ook al een doorstart. Dat gebeurde in een pand aan de Kipstraat, na in november 2005 failliet verklaard te zijn. Lindenberg: „We hadden destijds minimale middelen. Particulieren zegden die toen wel toe, maar de belangrijkste kon zijn belofte niet gestand doen.”
Met de nieuwe financier verwacht Lindenberg verder te kunnen groeien en het personeelsbestand uit te kunnen breiden.
Mr. R. Slotboom, evenals de vorige keer curator, bevestigt de overname van het inventaris van Lindenberg Boeken & Muziek bv door een pandhouder.
Het Rotterdamse bedrijf werd in 1949 opgericht. Lindenberg geniet mede door het antiquariaat en de muziekafdeling bekendheid.
bron: http://www.refdag.nl
Wat doet deze zin daartussen? Niet failliet maar niet van zins aan zijn verplichtingen jegens zijn personeel te voldoen. Lekker ventje.Bij ziekte van een werknemer moet de werkgever twee jaar lang het loon doorbetalen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
en is dit met respect over iemand spreken...refo schreef:Wat doet deze zin daartussen? Niet failliet maar niet van zins aan zijn verplichtingen jegens zijn personeel te voldoen. Lekker ventje.Bij ziekte van een werknemer moet de werkgever twee jaar lang het loon doorbetalen.
refo joh.. kom op!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Toch dacht ik dat eerste ook. Hij gaat failliet omdat hij het zieke personeelslid niet kan/wil betalen om dan vervolgens een nieuwe start te maken. Ik vind dat niet fair.henriët schreef:en is dit met respect over iemand spreken...refo schreef:Wat doet deze zin daartussen? Niet failliet maar niet van zins aan zijn verplichtingen jegens zijn personeel te voldoen. Lekker ventje.Bij ziekte van een werknemer moet de werkgever twee jaar lang het loon doorbetalen.
refo joh.. kom op!
Laatst gewijzigd door Jo-Ann op 21 aug 2008, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
okee,
dat begrijp ik wel, maar dan hoeven we op het forum toch niet meteen met grof geschut over iemand te gaan praten..
lekker ventje...
enorm denigrerend,
zeg dan gewoon dat je de manier van doen verre van normaal vindt oid
dat begrijp ik wel, maar dan hoeven we op het forum toch niet meteen met grof geschut over iemand te gaan praten..
lekker ventje...
enorm denigrerend,
zeg dan gewoon dat je de manier van doen verre van normaal vindt oid
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ja, leuk voor HenkJo-Ann schreef:Toch dacht ik dat eerste ook. Hij gaat failliet omdat hij het zieke personeelslid niet kan/wil betalen om dan vervolgens een nieuwe start te maken. Ik vind dat niet fair.

~~Soli Deo Gloria~~