Nadat de Heilige Geest werd uitgestort begonnen alle daar aanwezigen te spreken over de grote daden Gods (SV: werken Gods).
Kan jij/u ook spreken over de grote daden Gods in jo(uw) leven? Miischien kan je er wat van getuigen met als doel om God groot te maken en niet te discussieren.
Bijvoorbeeld hoe je tot geloof bent gekomen of mogelijk op een bovennatuurlijke manier genezing hebt ontvangen. Uit Gods hand een geestelijke of materiele zegen ontvangen. Noem maar op.
Dus geen discussies, maar alleen getuigenissen om Hem die ons redde uit de dood te eren en groot te maken. Prijst zijn heilige Naam.
Grote daden Gods
Well, wat kunnen we zeggen!
Wat ik kan zeggen is dat er vier jaar gelden een mensje op de wereld liep met een brandende haat tegen God en kerken! Dat ik mijn eigen weg wilde gaan!
Maar ook dat op een dag God mij stop zette, en mij liet zien wie ik was, en wie Hij was, en nog wilde zijn, zelfs voor mij!
Dat was onbegrijpelijk, en is het nog! Ik, die zo bitter was, en zo tegen God had geschopt! God zocht mij op!
Is het daarna altijd zo gebleven? Was het maar waar! Maar dit weet ik vast, God zal mij nooit begeven, niets maakt mijn ziel vervaard! Al sluipt de twijfel in, al dwaal ik af, ik weet mijn Verlosser leeft!
Als ik terug kijtk zie ik dat God me zelfs wel eens gebruikt heeft! Tot mijn schande, want dat had ik nooit verwacht! Ik zo dwaalziek, zo eigenwijs! Maar God wil mij nog gebruiken!
Wat ik kan zeggen is dat er vier jaar gelden een mensje op de wereld liep met een brandende haat tegen God en kerken! Dat ik mijn eigen weg wilde gaan!
Maar ook dat op een dag God mij stop zette, en mij liet zien wie ik was, en wie Hij was, en nog wilde zijn, zelfs voor mij!
Dat was onbegrijpelijk, en is het nog! Ik, die zo bitter was, en zo tegen God had geschopt! God zocht mij op!
Is het daarna altijd zo gebleven? Was het maar waar! Maar dit weet ik vast, God zal mij nooit begeven, niets maakt mijn ziel vervaard! Al sluipt de twijfel in, al dwaal ik af, ik weet mijn Verlosser leeft!
Als ik terug kijtk zie ik dat God me zelfs wel eens gebruikt heeft! Tot mijn schande, want dat had ik nooit verwacht! Ik zo dwaalziek, zo eigenwijs! Maar God wil mij nog gebruiken!
Fijn om te horen, zulke mooie getuigenissen! Het verblijdt mij iedere keer weer, om te horen dat weer iemand uit genade tot Hem gekomen is. Tot geloof in Hem, gewerkt door de Heilige Geest. Wat geeft dat toch een hemelse vrede in hart, in je geweten, dat je vrede mag hebben bij God door Christus. Dat je zonden voor eeuwig zijn weggeworpen in de zee der eeuwige vergetelheid. Ja, en dat voor rebellen, goddelozen en bittere vijanden! Wie zal ooit bevatten die genade?
"Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen"
"Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen"
Liever Turks dan Paaps