Roepnamen

Hilde

Re: Roepnamen

Bericht door Hilde »

Nou zeg..... zijn we eindelijk over de namen uit die onze baby straks krijgt, blijken we het helemaal verkeerd te doen?! :bobo

Wij hebben gekozen om de 2 opa's of de 2 oma's tegelijk te vernoemen.. :langue
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Hilde schreef:Nou zeg..... zijn we eindelijk over de namen uit die onze baby straks krijgt, blijken we het helemaal verkeerd te doen?! :bobo

Ach, dat moet je ook helemaal zelf weten. Ik zou je hier maar niet door van de wijs laten brengen! Succes met het uitkiezen van een naam Hilde! We zijn benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Hilde

Bericht door Hilde »

Wilma van den Berg schreef:
Hilde schreef:Nou zeg..... zijn we eindelijk over de namen uit die onze baby straks krijgt, blijken we het helemaal verkeerd te doen?! :bobo

Ach, dat moet je ook helemaal zelf weten. Ik zou je hier maar niet door van de wijs laten brengen! Succes met het uitkiezen van een naam Hilde! We zijn benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden...

Ik vind ook dat iedereen dat voor zich moet weten.
Als wij er gelukkig mee zijn is het goed toch?! :)
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Hilde schreef:
Wilma van den Berg schreef:

Ja, dat lijkt me ook!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
WSO

Bericht door WSO »

Hilde schreef:
Dat gaat vaak op, maar niet altijd. daar gaat deze discussie net over.

Ik ken mensen die hebben 2 kinderen. De 1 heet Mattanja en de ander Jedidja. Wat denk je? zijn het jongetjes of meisjes? of van elk eén
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
hmprff

Bericht door hmprff »

WSO schreef:
Hilde schreef:

Ik ken mensen die hebben 2 kinderen. De 1 heet Mattanja en de ander Jedidja. Wat denk je? zijn het jongetjes of meisjes? of van elk eén
ik denk jongetjes (volgens mij zijn het in de Bijbel jongensnamen, ik vind ze wel gaaf)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Hawk

Bericht door Hawk »

hmprff schreef:
WSO schreef:
Hilde schreef:

ik denk jongetjes (volgens mij zijn het in de Bijbel jongensnamen, ik vind ze wel gaaf)
ik zou ook denken dat het jongetjes zijn
WSO

Bericht door WSO »

gezakt! het zijn meisjes.

een voorbeeld van namen waarmee mensen gelukkig zijn, maar die echt fout zijn.

net als elisa voor een meisje eigenlijk ook vreemd is.

overigens komt zomaar bij me op: wat maakt een naam een naam. in de bijbel waren namen echte zinnen. je sprak over iemand als: de Heere is God (Joël, Eliya) of Zoon van mijn rechterhand. nu zal niemand zijn kind in het nederland noemen: de Heere heeft ons geholpen. of zoiets. waarom deed de bijbel dat wel en verzinnen wij iets uit een verzameling namen (hollands, buitenlands of bijbels of een mix)?
wanneer is de omslag gekomen naar eigenlijk betekenisloze namen?
hmprff

Bericht door hmprff »

WSO schreef: overigens komt zomaar bij me op: wat maakt een naam een naam. in de bijbel waren namen echte zinnen. je sprak over iemand als: de Heere is God (Joël, Eliya) of Zoon van mijn rechterhand. nu zal niemand zijn kind in het nederland noemen: de Heere heeft ons geholpen. of zoiets. waarom deed de bijbel dat wel en verzinnen wij iets uit een verzameling namen (hollands, buitenlands of bijbels of een mix)?
Als je je kind een bijbelse naam geeft, geef je het toch een naam met een betekenis? Bijv. Johannes.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
WSO

Bericht door WSO »

hmprff schreef:
WSO schreef: overigens komt zomaar bij me op: wat maakt een naam een naam. in de bijbel waren namen echte zinnen. je sprak over iemand als: de Heere is God (Joël, Eliya) of Zoon van mijn rechterhand. nu zal niemand zijn kind in het nederland noemen: de Heere heeft ons geholpen. of zoiets. waarom deed de bijbel dat wel en verzinnen wij iets uit een verzameling namen (hollands, buitenlands of bijbels of een mix)?
Als je je kind een bijbelse naam geeft, geef je het toch een naam met een betekenis? Bijv. Johannes.
Maar we noemen hem niet God is Genadig.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hmprff schreef:
WSO schreef:
Hilde schreef:

Mmm... ik had al twee meisjes ingevuld............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ik zou - als ik kiezen mocht - gaan voor de bijbelse namen ....

Micha, Ruth, Martha :hum , Ruben, Jesse, ....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

WSO schreef:
Hilde schreef:

2 Koningen 24:17
En de koning van Babel maakte Mattánja, deszelfs oom, koning in plaats van hem, en veranderde zijn naam in Zedekía.

1 Kronieken 9:15
En Bakbakkar, Heres en Galal en Mattánja, de zoon van Micha, den zoon van Zichri, den zoon van Asaf;

1 Kronieken 25:4
Aangaande Heman: de kinderen van Heman waren Bukkia, Mattánja, Uzziël, Sebúël en Jerímoth, Hanánja, Hanáni, Eliátha, Giddálti en Romámti-Ezer, Josbekása, Mallóthi, Hothir, Maházioth.

1 Kronieken 25:16
Het negende voor Mattánja, zijn zonen en zijn broederen, twaalf.

2 Kronieken 20:14
Toen kwam de Geest des HEEREN in het midden der gemeente op Jaháziël, den zoon van Zechárja, den zoon van Benája, den zoon van Jeíël, den zoon van Mattánja, den Leviet, uit de zonen van Asaf;

2 Kronieken 29:13
En van de kinderen van Elízafan, Simri en Jeíël; en van de kinderen van Asaf, Zacharía en Mattánja;

Ezra 10:26
En van de kinderen van Elam: Mattánja, Zachárja en Jehíël en Abdi en Jerémoth en Elía.

Ezra 10:27
En van de kinderen van Zatthu: Eljóënai, Eljasib, Mattánja en Jerémoth en Zabad en Azíza.

Ezra 10:30
En van de kinderen van Pahat-Moab: Adna en Chelal, Benája, Maäséja, Mattánja, Bezáleël en Binnuï en Manasse.

Ezra 10:37
Mattánja, Mátthenai en Jáäsai,
GBS:
Er zijn geen resultaten gevonden voor de zoekopdracht "jedidjah*". De zoekopdracht is te algemeen of wordt niet gevonden binnen de opgegeven zoekcriteria.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jager

Bericht door Jager »

Bert Mulder schreef:GBS:
Er zijn geen resultaten gevonden voor de zoekopdracht "jedidjah*". De zoekopdracht is te algemeen of wordt niet gevonden binnen de opgegeven zoekcriteria.
Zoek op (inclusief aanhalingstekens):

Code: Selecteer alles

"Jedid-Jah"
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Dank je, Jager:

2 Samuël 12:25
En zond heen door de hand van den profeet Nathan en noemde zijn naam Jedid-Jah, om des HEEREN wil.

ook wel Solomo genoemd (of wel, eerst Solomo genoemd, en door de Heere Jedid-Jah genoemd)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie