Gegroet Kuifje
Heel goed idee WPV.
Origineel geplaatst door wpv
Anne,
Kun je misschien je scriptie hier, of ergens anders op internet neerzetten? Of een samenvatting er van? Het lijkt me dat we er allemaal wel iets van kunnen opsteken.
Origineel geplaatst door wpv
Anne,
Kun je misschien je scriptie hier, of ergens anders op internet neerzetten? Of een samenvatting er van? Het lijkt me dat we er allemaal wel iets van kunnen opsteken.
Origineel geplaatst door Madtice
Laatst zat ik weer 's te denken (over het algemeen geen slechte eigenschap zo heb ik gehoord) en ik shockeerde mijzelf.
Wij kunnen ons soms zo druk maken over mensenregeltjes als welke kleding je moet dragen, of make-up wel of niet mag, etc., terwijl de hele wereld om ons heen letterlijk ligt te sterven, lichamelijk en geestelijk. In plaats van ons druk te maken of we de juiste vorm van textiel of de juiste hoeveelheid vingerverf op ons gezicht hebben, kunnen we niet beter ons bezig gaan houden met 'de wereld'? Dat was tenslotte de laatste, grote opdracht die Jezus zijn discipelen (ons dus ook) gaf: gaat heen en maakt alle volkeren tot Mijn discipelen.
Als je je energie gaat aanwenden om liefde te geven aan de wereld om je heen en ze vertelt dat er hoop is, omdat Jezus ook voor hun fouten is gestorven en dat ze eeuwig kunnen leven in alle geluk later, in plaats van je druk te maken of God make-up en kleding wel of niet belangrijk vind. Ik denk niet echt dat God zich daar heel erg in interesseert. Hij intereseert zich enkel in de mens, die heeft Hij lief.
Dus laten we elkaar niet hel en verdoemenis gaan prediken omdat de een wel make-up op doet en de ander niet. Hel en verdoemenis voor zulke triviale dingen is niet 'alle volkeren in de wereld' Zijn liefde laten zien.
Hoi Rens,Origineel geplaatst door Rens
Let wel: dat er in het OT de verbinding wordt aangegeven tussen de kleur zwart en dat Gods bruid zwart gaat wil ik geenzins ontkrachten.....wie ben ik tenslotte om Gods Woord te ontkennen?
Groet, Rens