de kerk van Jezus Christus v.d. Heiligen der laatste dagen

Plaats reactie
Lassie

de kerk van Jezus Christus v.d. Heiligen der laatste dagen

Bericht door Lassie »

Vanavond ging bij ons de voordeurbel en stonden twee jonge mannen voor de deur in nette kleren. Ik dacht eerst dat het Jehova's Getuigen waren. Maar dat was niet zo. Ze kwamen van de KvJC v.d. laatste dagen.

Iemand enig idee hoe en wat dit is? of weleens van gehoord hebben?
jvdg

Re: de kerk van Jezus Christus v.d. Heiligen der laatste dagen

Bericht door jvdg »

Lassie schreef:Vanavond ging bij ons de voordeurbel en stonden twee jonge mannen voor de deur in nette kleren. Ik dacht eerst dat het Jehova's Getuigen waren. Maar dat was niet zo. Ze kwamen van de KvJC v.d. laatste dagen.

Iemand enig idee hoe en wat dit is? of weleens van gehoord hebben?
Mormonen dus.
Mijn enige ervaring daarmee is dat ze op een avond bij mijn zwager binnenstapten, waarna onmiddellijk het licht uitviel.
Na een lang gesprek in het duister vertrokken deze "evangelisten", en direct daarna floepten de lichten weer aan.

Flauw verhaal, maar wel echt gebeurd.

M'n zwager voegde hen nog toe dat ze nou niet bepaald het licht hadden gebracht.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Onderstaande link behelst hetgeen waarvoor men staat:
http://www.kerkvanjezuschristus.nl/wijg ... /index.php

Belangrijk punt:
site van de kerk van enz... schreef:De Bijbel

De Bijbel is heilige Schriftuur. Ook het Boek van Mormon is heilige Schriftuur en getuigt van Jezus Christus.
De Bijbel wordt door de leden van de kerk uitgebreid bestudeerd, zowel om zelf een getuigenis van de waarheid van het evangelie te krijgen als om het verkregen inzicht in de evangeliebeginselen met anderen te kunnen delen.

Het Boek van Mormon
Het Boek van Mormon is voor de leden een onmisbare aanvulling op de Bijbel, omdat het hen helpt deze beter te begrijpen, en daarmee dus meer inzicht in de evangeliebeginselen te krijgen.
helma

Bericht door helma »

als je je erin verdiept word je echt niet blij

het boek Voorhangsel van Diane Noble (http://www.refdag.nl/oud/boek/boekku/99 ... kli01.html) geeft een duidelijk beeld van de sekte
(je mag het wel van me lenen)
caprice

Bericht door caprice »

In Nederland hebben ze hun tempel staan in stad Zoetermeer. In Amerika in stad Zoutermeer. //Herstel// Salt Lake City.

Bij deze sekte is het o.a. verplicht om 10% van je loon af te geven, en het is voor niet-leden niet mogelijk/toegestaan om in hun tempel of kerk te komen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie