Dat is ook absoluut goed. Wij moeten ons zelf ook weer niet boven ze gaan zetten alsof wij wel exact weten hoe het moet.JolandaOudshoorn schreef: Ik denk dat albion hierin wel groot gelijk heeft. Zeker in een situatie als Lapressa schetst (en die mij helaas maar al te bekend voorkomt) heeft de kerkeraad het helemaal aan zichzelf te danken dat ze zo bekeken worden. Toch denk ik dat het dan goed is om je nederig en dienstbaar tegen hen op te stellen. Want ze zijn wel als gezag, hoewel ze misschien daar op een verkeerde manier aan gekomen zijn, boven je gesteld. Misschien kan je als (groot) deel van de gemeente beginnen met actief voor hen te bidden. In een gebedsgroep. En laat hen maar weten dat er voor ze gebeden wordt. Ik heb al in heel veel situaties gezien dat gebed zo machtig is! En zou het voor een ambtsdrager niet veel fijner om te weten: er wordt voor mij gebeden, dan dat ze weten: ze leveren weer kritiek op mij?
Er zijn gelukkig ook heel veel situaties waar het anders is. Dat er wel een gezonde gezagsverhouding is in een kerkelijke gemeente.
Ik ben ook altijd het gesprek met ze aan blijven gaan. Heb er verschillende gehad. 1 kerkenraadslid heeft het zelf helaas is af laten weten.