Bidden op je werk

refo

Bericht door refo »

memento schreef:
refo schreef:Ik heb het nog even nagekeken. Het is 2 maal het minumumloon incl vakantiegeld. Voor leidinggevenden. Voor niet-leidinggevenden is het driemaal het minmumloon, dus 49.175 euro.
Ooooww, dan ga ik eerst maar es ff uitgebreid pauze houden...
Minimaal een halfuur bij een werkdag van 8 uur. Daarboven is het drie kwartier, waarvan een halfuur aaneengsloten. Pauzes korter dan een kwartier zijn geen pauzes, maar gelden als werktijd.

Nogmaals: alleen als je minder dan de genoemde bedragen verdiend. Daarboven heb je geen rust nodig.
Eppie

Bericht door Eppie »

Petrus schreef:
Eppie schreef:het feit dat wij geen pauze hebben.............

:shock: Is dat niet tegen de regels van de Arbeidswetgeving?????? Ik ken die regels redelijk goed, en je behoort, dat is een verplichting naar de werkgevers toe, na ca. 4 uur minimaal een half uur pauze te hebben....................

Hee hou je mond, breng mijn eigenaar niet op slechte gedachten, bovendien ben ik van mening dat wanneer het baasje me acht uur betaalt ik 8 uur aanwezig ben en geen 8 en een half of langer. Bovendien zullen er behalve de inkomenstoets nog wel andere criteria gelden zoals continuedienst.
Maar wie ben ik?
mph

Re: Bidden op je werk

Bericht door mph »

Even helemaal terug naar het onderwerp dunkt me...

TIP voor iedereen die iets heeft of wil krijgen met Geloven op de werkvloer:

Geloven op Maandag organiseert in samenwerking met Evangelische Alliantie, Christennetwerk GMV en Navigators Lifenet

Een CONGRESDAG CHRISTEN ZIJN OP JE WERK op ZATERDAG 15 MAART 2008 in DRIEBERGEN

met MARK GREENE (zie hier zijn video-uitnodiging http://www.gelovenopmaandag.nl/page1/page15/page15.html)

PROGRAMMA
Er zullen vier onderwerpen aan de orde komen. Het format is dat Mark op elk van die onderwerpen inleidingen zal geven en dat er ook gelegenheid is om daar met elkaar over in gesprek te komen.
1. Waarom is jouw werk de moeite waard in Gods ogen?
Niet 'werk' in het algemeen, maar jouw werk in het bijzonder, wat voor baan je ook hebt. Welk doel heeft dat in het grote plan van het Koninkrijk van God?
2. De waarde van relaties
Hoe gaan we met mensen om? Hoe dragen we zorg, hoe dienen we hen, hoe verhouden we ons tot elkaar? Hoe geven we ons christen-zijn gestalte in relatie tot anderen?
3. Op welke manier maken we het verschil in de organisatie/ afdeling waar we werken?
Hoe gaan we om met het gevoel dat we zo weinig invloed (lijken te) hebben?
4. Het belang van ondersteuning (van de kerk en van elkaar)
Hoe kunnen we de ondersteuning krijgen die we nodig hebben? Hoe kunnen we als christen met plezier werken en vrucht dragen op een plek die ver weg is van de kerk.
Het DOEL is dat aan het eind van de dag IEDERE DEELNEMER weggaat met een PLANNETJE VOOR EEN CONCRETE ACTIE; iets om te gaan doen in de praktijk.

DATUM EN LOCATIE
De congresdag wordt gehouden op zaterdag 15 maart 2008. Het programma start om 10.00 uur en eindigt om 16.30 uur.
De locatie is het gebouw Nieuw Salem in Driebergen.

INVESTERING
De kosten voor deze dag bedragen €45,00. Hierbij is koffie/thee en lunch inbegrepen.

AANMELDING
Aanmelding via een formulier op de website http://www.gelovenopmaandag.nl
Na aanmelding krijgt u het verzoek het bedrag van € 45,00 over te maken.

ANNULERING
Bij annulering voor 1 maart wordt € 15,00 administratiekosten in rekening gebracht. Vanaf 1 maart wordt er geen bedrag meer teruggestort. Wel mag iemand anders de gereserveerde plaats innemen.

NB: Op vrijdagmiddag 14 maart 2008organiseert de Stichting Geloven op Maandag in DRIEBERGEN een speciale bijeenkomst zonder kosten VOOR DE LEIDING VAN EEN KERK OF GEMEENTE met Mark Greene over de vraag:
Hoe kan de KERK zijn leden ONDERSTEUNEN met hun christen-zijn in werksituaties?
Een heel belangrijk thema: VEEL LEDEN VAN DE KERK HEBBEN EEN BAAN en er is weinig tot geen TOERUSTING op dit terrein. Mark wil graag kerkleiders INSPIREREN om het onderwerp CHRISTEN-ZIJN EN WERKEN in hun blikveld te krijgen.

Bericht door John Kamphuis »

Ik vraag me af waarom Vincent anderen wil afhouden van de gemeenschap der heiligen...
@Vincent: nooit de ontzagwekkende kracht van het gebed ervaren?
freek

Bericht door freek »

John Kamphuis schreef:Ik vraag me af waarom Vincent anderen wil afhouden van de gemeenschap der heiligen...
@Vincent: nooit de ontzagwekkende kracht van het gebed ervaren?
?
Lourens

Bericht door Lourens »

Geweldig initiatief.
Alleen moet de uitnodigingen niet alleen naar de christenen op de werkvloer gaan maar juist naar iedereen.
Dit om mensen juist buiten te sluiten en laat zien dat iedereen welkom is. Er mag ook een getuigenis van uitgaan.

Ik werk met onkerkelijken en zelfs een atheïst. Ze weten dat ik christen ben en houden ook rekening met mij met de lunch.

En de overgebleven tijd na het eten gebruik ik altijd voor een stil moment voor mijzelf. Een stukje op de computerbijbel en voor gebed. Vaak gebruik ik dat ook voor voorbede voor diegene die bijvoorbeeld aangaven het nodig te hebben.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gian

Bericht door Gian »

mph schreef:Hoe kunnen we als christen met plezier werken en vrucht dragen op een plek die ver weg is van de kerk.
23 Zijn zij dienaars van Christus? (ik spreek onwijs zijnde) ik ben boven hen; in arbeid overvloediger, in slagen uitnemender, in gevangenissen overvloediger, in doodsgevaar menigmaal.
24 Van de Joden heb ik veertig slagen min één, vijfmaal ontvangen.
25 Driemaal ben ik met roeden gegeseld geweest, eens ben ik gestenigd, driemaal heb ik schipbreuk geleden, een gansen nacht en dag heb ik in de diepte doorgebracht.
26 In het reizen menigmaal in gevaren van rivieren, in gevaren van moordenaars, in gevaren van mijn geslacht, in gevaren van de heidenen, in gevaren in de stad, in gevaren in de woestijn, in gevaren op de zee, in gevaren onder de valse broeders;
27 In arbeid en moeite, in waken menigmaal, in honger en dorst, in vasten menigmaal, in koude en naaktheid.
28 Zonder de dingen, die van buiten zijn, overvalt mij dagelijks de zorg van al de Gemeenten.
29 Wie is er zwak, dat ik niet zwak ben? Wie wordt geërgerd, dat ik niet brande?
30 Indien men moet roemen, zo zal ik roemen de dingen mijner zwakheid.
31 De God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, Die geprezen is in der eeuwigheid, weet, dat ik niet lieg.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
helma

Bericht door helma »

fluitje schreef:
En de overgebleven tijd na het eten gebruik ik altijd voor een stil moment voor mijzelf. Een stukje op de computerbijbel en voor gebed. Vaak gebruik ik dat ook voor voorbede voor diegene die bijvoorbeeld aangaven het nodig te hebben.
Fijn om te weten!
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Hier is het team vrij divers. Iemand die gereformeerd is, een die rooms katholiek is, mensen die geloof interessant vinden, mensen die er na verleden niets meer van willen weten en ook nog iemand die rock en roll en harley davidson boven aan haar lijst heeft staan.

Er is altijd ruimte voor gebed en gesprek over geloof. Soms gaat het op een manier die ik liever anders zie en dan zwijg ik vaak ook of ik plaats opmerkingen zodra ze eht niet helemaal verwachten maar de boodschap zeker duidelijk is.Dat kan hier ook want eigenlijk doet iedereen dat aangaan de zijn of haar opvattingen.

Danken lukt hier nooit, dus heb het terug ene gebed aangepast dat ik in 1 keer beide doe. Tijdens eten moeten we vaak al weer dingen doen en soms ben je dus al aan het werk voordat je je bord eigenlijk leeg hebt.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Marnix

Bericht door Marnix »

fluitje schreef:Geweldig initiatief.
Alleen moet de uitnodigingen niet alleen naar de christenen op de werkvloer gaan maar juist naar iedereen.
Dit om mensen juist buiten te sluiten en laat zien dat iedereen welkom is. Er mag ook een getuigenis van uitgaan.

Ik werk met onkerkelijken en zelfs een atheïst. Ze weten dat ik christen ben en houden ook rekening met mij met de lunch.

Ik werk bij een (breed) christelijk bedrijf. Ik bid met directe collega's aan het begin van de dag, ik bid meestal niet voor de lunch, ook al krijg ik die ruimte wel. Ik ben het eens met wat je zegt, maar het zijn denk ik wel twee verschillende dingen. Bidden doe je alleen of met gelovigen. Daarmee laat je ook wat zien aan niet gelovigen, dat klopt. Met hen kan je in gesprek gaan, vertellen van de liefde van God.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
mph

Bericht door mph »

Alpha op de werkplek (Thiemo de Lange en Jan Bakker), Bedrijfsgebed (Maarten Pijnacker Hordijk) en Geloven op Maandag (Eddy de Pender) organiseren dit najaar gezamenlijk drie ontmoetingsavonden 'Christen zijn op je werk'.

De eerste, do. 25 sept. j.l. in Den Haag, was zeer geslaagd. Dat vonden de deelnemers tenminste, zij gaven in een eerlijke evaluatie een overall gemiddelde van 7,9 aan deze avond. Uiteraard proberen we de twee resterende twee avonden nog beter te maken... Om 18 u wordt er gestart met een gezamenlijke maaltijd, en het eindtijdstip ligt rond 21.30 uur. De toegang is vrij, maar er is wel een collecte voor de onkosten. In verband met de maaltijd moet men zich van tevoren opgeven via een mailtje aan info@bedrijfsgebed.nl, want vol = vol. Na aanmelding ontvangt men de gegevens over de desbetreffende locatie.
Ø Dinsdagavond 28 oktober ZWOLLE
Ø Maandagavond 10 november UTRECHT
mph

Bericht door mph »

Conferentie - Christen zijn op je werk Zaterdag 14 maart 2009 in Houten (Utrecht)

Christen zijn op je werk, wat houdt dat in? En hoe geef je daar invulling aan? Op zaterdag 14 maart 2009 wordt in Houten (Utrecht) een grote landelijke conferentie gehouden met als thema: 'God werkt óók van 9 tot 5'. De conferentie is een gezamenlijk initiatief van vier organisaties: Alpha-Cursus Nederland, Bedrijfsgebed, CBMC en Geloven op Maandag.

De dag wordt geleid door Jan Bakker (directeur Alpha-Cursus Nederland). Hoofdspreker is predikant en zakenman Ron van der Spoel en speciale gast Shaila Visser (directeur Alpha in the Workplace International). Zie ook het tv-interview van Andries Knevel met Ron, di 24 febr. jl. in Het Elfde Uur (http://www.eo.nl/programma/hetelfdeuur/ ... t=9724907&).

De conferentie is bedoeld voor alle werknemers en leidinggevenden uit de (non)profit sector. Ook voor zelfstandige ondernemers, predikanten en leidinggevenden in de kerk is de dag interessant. Er zijn veel organisaties aanwezig die zich op dit terrein bewegen, en er is ruimte voor persoonlijke ontmoeting en het bespreken van dilemma's. Er zullen deelnemers uit het buitenland zijn, voor hen en voor mensen die geen Nederlands verstaan is er vertaling in Frans, Duits en Engels beschikbaar. In verband met de beperkte capaciteit is aanmelding hiervoor vereist (via 'opmerkingen' in stap 5 van de aanmeldingsprocedure). Daarvoor zoeken we tevens nog mensen die in het in Frans, Duits of Engels kunnen vertalen.

Zaterdag 14 maart is iedereen welkom van 09.30 - 17.00 uur in De Lichtboog in Houten. Voor meer informatie zie de http://www.alphaopdewerkplek.nl of mail naar info@bedrijfsgebed.nl. De prijs is €40 p.p., all-in. Aanmelding kan alleen via http://www.alphaopdewerkplek.nl.

Naast een aantal plenaire bijeenkomsten kan men kiezen uit 2x acht workshops:

1. Kerk en Werk - dominee Ron van der Spoel (Passie voor Preken)
Hoe komt het dat de kerk vaak zo weinig aandacht heeft voor christenen op het werk? Hoe kan dat verbeteren?

2. God revealed in the Workplace - Shaila Visser (Alpha in the Workplace International)
Welke trends en ontwikkelingen zijn er wereldwijd op het gebied van 'christen zijn op je werk'? Wat kunnen wij daarvan leren?

3. Carrière met God - Wouter Droppers (CBMC)
In deze workshop komen de basisprincipes van het christen zijn in het bedrijfsleven aan de orde.

4. Balans tussen werk en leven - Eugene Poppe (Leadershipdynamics)
Hoe bewaar je als christen de juiste balans tussen werk en je privéleven en stel je goede prioriteiten?

5. Welke koers moet je varen? - Eddy de Pender (Geloven op Maandag)
Moet je als christen op je werk dienstbaar en loyaal zijn of juist je eigen koers varen?

6. Bidden op je werk - Maarten Pijnacker Hordijk (Bedrijfsgebed)
Kun je samen met collega's bidden? Hoe doe je dat, kan dat zomaar overal?

7. Alpha op de Werkplek - Thiemo de Lange (Alpha op de Werkplek)
Kan en mag je samen met collega's een Alpha-Cursus doen? Werkt het echt?

8. Business Alpha - Wouter Droppers (CBMC)
Is er ook bij directieleden, managers en zelfstandige ondernemers belangstelling voor een Alpha-Cursus? Werkt dat wel bij hen?
Plaats reactie