Tiberius schreef:Ook geen zwaardere.Rens schreef:"Miele, er is geen betere" zoals de slogan luidt......
Past dus wel in onze kringen.

Tiberius schreef:Ook geen zwaardere.Rens schreef:"Miele, er is geen betere" zoals de slogan luidt......
Past dus wel in onze kringen.
zover kan ik het niet eens schoppen.... Want zoveel verdien ik niet eens in een jaar. Laat staan dat ik het op de bank heb staan. Want een huis onderhouden kost ook geld, hypotheek, g/w/e, belastingen.Tiberius schreef:En wat als je 16.000 euro's hebt EN je huis is al geisoleerd?Lassie schreef:ik heb geen 16.000 euro's. Nee. En als zou ik die hebben dan geef ik het liever uit aan isolatie aan het huis.
Belastingtechnisch veel beterRens schreef:grote dure TV's, meubilair, auto's, vakanties, wasmachines, drogers, koelkasten, motoren...ga nog maar effe door.Mister schreef:Eensch met Rens! Als je weet waar mensen zich allemaal voor in de schulden steken...!
dat je een huis koopt via de bank is een algemeen aanvaardbaar iets, omdat je van mensen moeilijk kunt verlangen dat ze een paar ton cash op tafel leggen (zelfs de écht rijke mensen doen het: een hypotheek nemen)
ach, als je flink gespaard hebt, kun je hier een flink huis kopen voor rond de 150.000 euri's (4 of 5 (slaap-)kamers en wat eigen grond er omheen.....je lacht je een stuip van de idioot lage huizenprijzen hier....(in de dorpen)JolandaOudshoorn schreef:Belastingtechnisch veel beterRens schreef:grote dure TV's, meubilair, auto's, vakanties, wasmachines, drogers, koelkasten, motoren...ga nog maar effe door.Mister schreef:Eensch met Rens! Als je weet waar mensen zich allemaal voor in de schulden steken...!
dat je een huis koopt via de bank is een algemeen aanvaardbaar iets, omdat je van mensen moeilijk kunt verlangen dat ze een paar ton cash op tafel leggen (zelfs de écht rijke mensen doen het: een hypotheek nemen)
Gian schreef:Wij zoeken nog een plek om de juiste bomen te gaan poten
En al heb je het, dan zou je natuurlijk ook een goede goedkopere keuken kunnen nemen. Genoeg mensen in de wereld die niet eens eten hebben om te koken...Lassie schreef:zover kan ik het niet eens schoppen.... Want zoveel verdien ik niet eens in een jaar. Laat staan dat ik het op de bank heb staan. Want een huis onderhouden kost ook geld, hypotheek, g/w/e, belastingen.Tiberius schreef:En wat als je 16.000 euro's hebt EN je huis is al geisoleerd?Lassie schreef:ik heb geen 16.000 euro's. Nee. En als zou ik die hebben dan geef ik het liever uit aan isolatie aan het huis.
En even erg: dat anderen voor jou gaan bepalen wat een al dan niet overbodige uitgave is die je wel/niet doen mag...JolandaOudshoorn schreef:en voor we het weten zijn we in de discussie beland of we ons wel of geen luxe mogen permiteren, want er zijn mensen die geen eten hebben...
Dat is het onvermijdelijke wat er uit voortvloeit, ja.....Mister schreef:En even erg: dat anderen voor jou gaan bepalen wat een al dan niet overbodige uitgave is die je wel/niet doen mag...JolandaOudshoorn schreef:en voor we het weten zijn we in de discussie beland of we ons wel of geen luxe mogen permiteren, want er zijn mensen die geen eten hebben...
Mister schreef:En even erg: dat anderen voor jou gaan bepalen wat een al dan niet overbodige uitgave is die je wel/niet doen mag...JolandaOudshoorn schreef:en voor we het weten zijn we in de discussie beland of we ons wel of geen luxe mogen permiteren, want er zijn mensen die geen eten hebben...
als ik die super-de-luxe advertenties in de gezinsgids en terdege bekijk, dan bekruipt me echt wel het gevoel van "kan het niet een pondje MINDER?" met al die overdadig luxe aandoende zaken.....met dito prijzen.JolandaOudshoorn schreef:en voor we het weten zijn we in de discussie beland of we ons wel of geen luxe mogen permiteren, want er zijn mensen die geen eten hebben...