Waar báál jij van???

HenriekeK

Re: Waar báál jij van???

Bericht door HenriekeK »

albion schreef:
HenriekeK schreef:
albion schreef:
Waarschijnlijk.... :jongle
ik fiets elke dag in mn eentje naar school;) 10 km heen, 10 km terug. (in de vakantie ook, want ik heb werk in gouda).
om 7 uur sochtends op tfietsie:D
gaat er niemand dan met je mee naar school??? Of ben je de enige uit jullie stad/dorp die daar naar toe gaat?
Als je het gewend bent dan weet je niet beter, dat geloof ik graag. Maar hij moest altijd met de bus naar school (de school was ongeveer 40 km verder), nu moet hij naar Goes en dat is nog veel verder. Hij kan het natuurlijk makkelijk, maar ik zie zelf leeuwen en beren..... Het is zo vroeg en zo eenzaam. Er kan van alles gebeuren. Zelf fietste ik ook overal naar toe toen ik jong was, want we hadden geen auto dus moest ik wel. Maar wij woonden in Den Haag en dat was wel heel wat anders dan hier in de polder. En in mijn tijd kon je nog gewoon over straat zonder echt lastig gevallen te worden, ik zou nu ook niet meer door de binnenstad durven terwijl wij vroeger daar gewoon 's avonds op de tram of bus wachtten.

Nu ja, het komt vast omdat ik zoveel ouder ben. Ik ben altijd blij als hij thuis is.
neej ik fiets echt altijd in mn eentje, want ik ben de enige van mijn klas die uit B komt. De 3 andere jaargenoten hebben een heel ander rooster. ik rijd altijd door de polders. ik vind het altijd heel relaxed om te fietsen, je kunt heerlijk je gedachten ordenen etc. ;) :D
the only thing is following that Light
Naam Loos

Bericht door Naam Loos »

albion schreef:
HenriekeK schreef:
albion schreef:
Waarschijnlijk.... :jongle
ik fiets elke dag in mn eentje naar school;) 10 km heen, 10 km terug. (in de vakantie ook, want ik heb werk in gouda).
gaat er niemand dan met je mee naar school??? Of ben je de enige uit jullie stad/dorp die daar naar toe gaat?
Als je het gewend bent dan weet je niet beter, dat geloof ik graag. Maar hij moest altijd met de bus naar school (de school was ongeveer 40 km verder), nu moet hij naar Goes en dat is nog veel verder. Hij kan het natuurlijk makkelijk, maar ik zie zelf leeuwen en beren..... Het is zo vroeg en zo eenzaam. Er kan van alles gebeuren. Zelf fietste ik ook overal naar toe toen ik jong was, want we hadden geen auto dus moest ik wel. Maar wij woonden in Den Haag en dat was wel heel wat anders dan hier in de polder. En in mijn tijd kon je nog gewoon over straat zonder echt lastig gevallen te worden, ik zou nu ook niet meer door de binnenstad durven terwijl wij vroeger daar gewoon 's avonds op de tram of bus wachtten.

Nu ja, het komt vast omdat ik zoveel ouder ben. Ik ben altijd blij als hij thuis is.
Tsja, ik fiets als meisje toch ook regelmatig 's morgens vroeg en 's middags laat alleen naar school (14 kilometer heen en 14 terug.) Ik heb geen keus: verschillende roosters met klasgenoten, en leeftijdsgenoten hebben allemaal examen gedaan.
Ik weet niet beter.. als je van een ''vorige generatie'' bent, sta je hier misschien inderdaad wat anders tegenover. Mijn moeder is er ook niet gelukkig mee...
Wat de toekomst brengen moge... mij geleidt des Heeren hand.
Havik

Bericht door Havik »

Naam Loos schreef:
albion schreef:
HenriekeK schreef: ik fiets elke dag in mn eentje naar school;) 10 km heen, 10 km terug. (in de vakantie ook, want ik heb werk in gouda).

Tsja, ik fiets als meisje toch ook regelmatig 's morgens vroeg en 's middags laat alleen naar school (14 kilometer heen en 14 terug.) Ik heb geen keus: verschillende roosters met klasgenoten, en leeftijdsgenoten hebben allemaal examen gedaan.
Ik weet niet beter.. als je van een ''vorige generatie'' bent, sta je hier misschien inderdaad wat anders tegenover. Mijn moeder is er ook niet gelukkig mee...
Als ik deze beide verhalen leest krijg ik een beeld wat eigenlijk heel logisch en vanzelfsprekend is. Iedere ouder maakt zich zorgen om zijn of haar kind. Iedere ouder deed vroeger hetzelfde en iedere ouder van die ouder was toen ook bezorgd waarschijnlijk. Tijden veranderen. Ouders vergelijken het met de situatie vroegen en zeggen dat het toen anders was maar hun kinderen groeien vandaag op en zijn bekend met de gevaren van vandaag.

Door Den Haag reizen kan 's nachts nog steeds heel goed hoor. Tegenwoordig veel beveiliging in trams enzo. Goed, sommige wijken moet je misschien een beetje mijden en je moet weten hoe je je moet gedragen tegen verschillende mensen/groepen. :)
refo

Bericht door refo »

albion schreef: Als je het gewend bent dan weet je niet beter, dat geloof ik graag. Maar hij moest altijd met de bus naar school (de school was ongeveer 40 km verder), nu moet hij naar Goes en dat is nog veel verder. Hij kan het natuurlijk makkelijk, maar ik zie zelf leeuwen en beren..... Het is zo vroeg en zo eenzaam. Er kan van alles gebeuren. Zelf fietste ik ook overal naar toe toen ik jong was, want we hadden geen auto dus moest ik wel. Maar wij woonden in Den Haag en dat was wel heel wat anders dan hier in de polder. En in mijn tijd kon je nog gewoon over straat zonder echt lastig gevallen te worden, ik zou nu ook niet meer door de binnenstad durven terwijl wij vroeger daar gewoon 's avonds op de tram of bus wachtten.
Is het nou 40 minuten of 40 kilometer? Dat scheelt nogal. (Tenzij hij 60km/h fietst)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
helma

Bericht door helma »

dat onze verwarmingsketel nu écht kapot is :cry
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:dat onze verwarmingsketel nu écht kapot is :cry
och heden...............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
och heden...............
ja, heden...
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Gelukkig dat de temperatuur nu niet al te laag is. Overigens, wel balen joh!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:
och heden...............
ja, heden...
:humhihi

maar overigens wel ellendig.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

refo schreef:
albion schreef: Als je het gewend bent dan weet je niet beter, dat geloof ik graag. Maar hij moest altijd met de bus naar school (de school was ongeveer 40 km verder), nu moet hij naar Goes en dat is nog veel verder. Hij kan het natuurlijk makkelijk, maar ik zie zelf leeuwen en beren..... Het is zo vroeg en zo eenzaam. Er kan van alles gebeuren. Zelf fietste ik ook overal naar toe toen ik jong was, want we hadden geen auto dus moest ik wel. Maar wij woonden in Den Haag en dat was wel heel wat anders dan hier in de polder. En in mijn tijd kon je nog gewoon over straat zonder echt lastig gevallen te worden, ik zou nu ook niet meer door de binnenstad durven terwijl wij vroeger daar gewoon 's avonds op de tram of bus wachtten.
Is het nou 40 minuten of 40 kilometer? Dat scheelt nogal. (Tenzij hij 60km/h fietst)
Om naar de bakker te fietsen is het ongeveer 40 minuten, maar naar school was het ca. 40 km dan moest hij met de bus, a.s. schooljaar moet hij naar Goes en dat is nog veel verder.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
helma

Bericht door helma »

Wilma van den Berg schreef:
Gelukkig dat de temperatuur nu niet al te laag is. Overigens, wel balen joh!

maar het douchen is zo kkkkkkoud.......
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:maar het douchen is zo kkkkkkoud.......
mmmmorgen wordt het heel wwwwwarm!
misschien ben je dan wel bbbbbblij met die kkkkkkoude douche :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Van die rare gele hoofden die me steeds aankijken bovenaan RF!!
:banghead
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afgewezen schreef:Van die rare gele hoofden die me steeds aankijken bovenaan RF!!
zit er geen scrollwieltje aan je muis?
dan zijn ze zó buiten beeld Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Van die rare gele hoofden die me steeds aankijken bovenaan RF!!
Dan moet je Firefox met AdBlockPlus installeren. Speciaal bedoeld voor dat soort gele hoofden. Kan je precies instellen, wat je wilt zien en wat niet.
Gesloten