Refo's evangeliseren onder refo's!!??

Tijn

Bericht door Tijn »

Ik ben niet perce tegen stappen, maar wel tegen de manier waarop het word gedaan.
Kislev

Bericht door Kislev »

Stappen an sich is idd niet verkeerd. Zondagnacht echter zo laat thuiskomen en dan in de kerk verder pitten breekt echter alles. Bovendien ook een slechte voorbereiding op de preek dunkt me.

De jongeren uit jouw gemeente die wel onder een duidelijk evangelie verkeren dragen denk ik een grotere verantwoording dan die luitjes op de Veluwe (die zich overigens ook niet kunnen excuseren).

Ennuh, Tijn, volgens mij heb jij ook een borrel op als je begrijpt wat ik bedoel ;) (2x posten)

[Aangepast op 17/7/03 door Kislev]
Tijn

Bericht door Tijn »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Stappen an sich is idd niet verkeerd. Zondagnacht echter zo laat thuiskomen en dan in de kerk verder pitten breekt echter alles. Bovendien ook een slechte voorbereiding op de preek dunkt me.

Mee eens. :) Ik ga bij voorkeur ook stappen op vrijdag of donderdag :) Maar als ik zaterdag stap, slaap ik niet in kerk en luister ik wel geboeid (natuurlijk niet altijd... NIet alles kan boeien, ben ook maar mens :D)
De jongeren uit jouw gemeente die wel onder een duidelijk evangelie verkeren dragen denk ik een grotere verantwoording dan die luitjes op de Veluwe (die zich overigens ook niet kunnen excuseren).
Klopt ook :)
Ennuh, Tijn, volgens mij heb jij ook een borrel op als je begrijpt wat ik bedoel ;) (2x posten)
Ik drink niet sorry ;), maareuh: ik snap je niet. 2x posten??
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Deze jongeren hebben niks om zich achter te schuilen dus ze hebben geen mogelijkheid tot excuus! Ze zijn duidelijk voor 100% verantwoordelijk voor de daden!

Ik denk dat stappen op zich niet verkeerd is, maar waar zitten we dan? Waarom doen we het? We moeten altijd beseffen dat we (hoe gebrekkig ook) leven tot Gods eer. Kunnen we in het cafe leven tot Gods eer? Want ja voor stappen gaan de meeste toch naar het cafe. Laten we bij dit onderwerp eens nadenken over welke sfeer, muziek, interrese zijn zijn tijdens stappen. Kunnen we dit verantwoorden? Zo ja, dan stappen we goed!
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

We moeten natuurlijk niet denken dat het aan de prediking ligt dat jongeren gaan stappen. Wel zijn de uitdrukkingen van de jongeren een rechtstreeks gevolg van hun opvoeding. De christelijke opvoeding thuis is bij sommigen / velen een leeg testament geworden. Het is gereserveerd voor de zondag.
Toch lopen nog vele jongeren met levensvragen, zie de volle zalen tijdens de jongerenavonden. Daar komt de klemmende vraag tot onze geestelijke leiders? Verstaat u uw roeping?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
We moeten natuurlijk niet denken dat het aan de prediking ligt dat jongeren gaan stappen. Wel zijn de uitdrukkingen van de jongeren een rechtstreeks gevolg van hun opvoeding. De christelijke opvoeding thuis is bij sommigen / velen een leeg testament geworden. Het is gereserveerd voor de zondag.
Toch lopen nog vele jongeren met levensvragen, zie de volle zalen tijdens de jongerenavonden. Daar komt de klemmende vraag tot onze geestelijke leiders? Verstaat u uw roeping?
Tuurlijk lig het niet alleen aan de prediking maar het speel denk ik ook erg mee. Als er haast alleen in lijdelijke vorm wordt gepredikt dan geef dit lijdelijke mensen. Als er tijdens een preek wordt aangehaald dat Gods Geest niet meer lijkt te werken dan geef je jongeren weinig hoop, enz.
Daarnaast speelt ook zeker de opvoeding mee. Ik zie het meer als combinatie van deze 2 punten.
Plaats reactie