Onbekeerde medereiziger

freek

Re: Onbekeerde medereiziger

Bericht door freek »

:mdr
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
caprice schreef:Verstaat gij niet hetgeen gij leest? Schroom niet uw vraag neer te leggen in dit topic. Wellicht is er een medebroeder gaarne bereid en kundig tot het beantwoorden ervan.
Waarden broeder Capricius, schoon den boodschap onzes geliefden broeders Johannus Gottfriedus Waltherus ons herte vermocht te verblyden, heeft het ons desniettegenstaanden goed gedunkt onzen geliefden broederen op den dag van gisteren na den noen in den spraakkamer hieromtrent te onderhouden. En schoon hij het niet licht achtte om hierover met elkander te spreeken, mochten wij te middernacht toch tezamen besluiten dat het goed ende nuttig zoude zyn wanneer hij zich in dezen enige moeite zoude kunnen getroosten teneinde zynen boodschap in enigermate lichter te bevatten tale neder te schryven.
:mdr
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Vijand van, ja strijder tegen, God, Zijn Woord, Zijn Geest, Zijn genade en liefde.

Hoelang zal u uw strijd nog doorzetten.
Hoelang zal u/jij er zoveel mogelijk aan doen, om verloren te gaan.

God is nog uit op uw/jouw behoud, God wil alles geven wat tot u/jou zaligheid dienen zal.

Wilt u uw strijd doorzetten?
Of wilt u door de wet proberen te doen, zalig worden, door de wet zult u nooit zalig worden.
U maakt uw straf en veroordeling alleen meer groter en erger.
Wanneer u/jij niet geheel in Christus geborgen bent, of op Hem vertrouwd, maar uw vertrouwen
ook nog op iets anders stelt zult u verloren gaan.

Als u Hem niet kent, zult u alles wat over Christus kwam, het oordeel over de zonde wat Christus
vooral gelovigen gedragen heeft, over u komen. Een eeuwige pijn, een eeuwig lijden, een eeuwige dorst,
een eeuwige duisternis, een eeuwigheid zult u sterven. Het ergste u zult een eeuwigheid van God verlaten zijn.

U/jij zegt toch niet, maar mijn overtreding is te groot, deze kan niet meer vergeven woorden.
Wilt u zulke gedachten verre van u en jou werpen, zult u/jij God ook daarin nog tot een Leugenaar maken.
Christus is een volkomen Lam! Geen zonde of zondaar is te groot.

Christus bied Zich welmenend en welwillend aan om uw/jouw Zaligmaker te zijn.

Zoek Hem dan toch, in Zijn Woord en door het gebed! Eenmaal en duizendmaal.
Laat God toch niet los, tot Hij ook u genadig zij!

Wat is uw troost? Uw kerkgang, uw gedaante van godzaligheid, uw hoop dat God uw eens genadig zal zijn,
uw hoop dat het allemaal wel mee zal vallen.
Niets bied werkelijk troost in leven en in sterven, dan het eigendom van Christus te zijn. Hij wil u alles schenken in Christus.
Gelooft toch wat God van u spreekt, dat er in u geen goed in der eeuwigheid is, maar ook dat Christus alles voldaan heeft.

Zoekt Hem terwijl Hij te vinden is!
Roept Hem aan in de dag uwer benauwdheid en Hij zal u uitredden!
Strijd dan om ook in te mogen gaan door de enge poort.

Want alle die Hem kennen zullen Hem eeuwig dankbaar zijn!
Want God is die Hem kennen mild en goed.
Want alle die Hem kennen zullen in eeuwigheid Hem loven.
Hem te kennen is het hoogste goed, Hem te kennen bied troost, en uitzicht in leven en in sterven!

Met de navolgende woorden zal ik het u en jouw ook zeer persoonlijk nogmaals het voorgaande,
bevestigen:
Mijn Koning is zeer genadige en goed in der eeuwigheid.

In alle nederigheid, de onwaardigste dienstknecht van Hem, die regeert in eeuwigheid in de hemel en op de aarde,
die het behaagd heeft deze grootste zondaar genade te bewijzen.
Die zich zeer verplicht voelt op dit moment deze dingen te getuigen.

Wend u tot Hem gij alle einden der aarden en wordt behouden!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Johann Gottfried Walther schreef:O onbekeerde medereiziger,

Wij moeten allemaal geopenbaard worden voor Gods rechterstoel.

Maar God roept ook vandaag nog: Keer u/je naar Mij toe en wordt behouden.
Onderken toch wat tot u/jou zaligheid dient.

In Christus is er troost, in leven en in sterven, buiten Hem de eeuwige onbeschrijfelijke duisternis en pijn.

Christus is zo´n gewillige Zaligmaker, u/jij zegt toch niet, maar ik wil wel, maar als God...
want dat is niet waar, wij willen God van nature niet dienen. Dat willen we niet.
We zijn van nature een vijand onze eigen zaligheid.

God wil, zie 1 Tim 2 vers 4.

Maak er toch ernst mee Hem te zoeken.
Zoek geen grond in u/jou zelf, want die is er niet nooit. Geen zondekennis, geen goddienstigheden, geen goede werken, geen vroom leven....niets..
alleen het volmaakte en enige Lam Gods is aangenaam in Gods ogen.

Wijs God maar op Zijn eigen Woord. Vraag maar of Hij wil doen wat Hij belooft in Zijn Woord.
Bestorm voordurend Zijn genadetroon.

Houd er toch mee op je leegte die binnen in je schreeuwt op te vullen met allerlei aardse dingen.

Of misschien is er wel iemand, die zegt, ja maar als ik niet uitverkoren ben....dan...
ja wat dan?
Moet je dan maar afwachten tot je verloren gaat?
Nee toch zo dwaas zul je toch niet zijn zo een excuus te hebben om vrolijk en ongestoord door te leven.

Niemand kan zichzelven zaligen, maar bid toch of God ook u/jou wilt behouden.
Kun je rustig slapen? Weet je of je morgen wakker wordt?

Zoek Hem! Zoek Hem voordurend! Bid Hem of Hij ook u/jou genadig wil zijn.

Christus zegt Zelf: wie tot Mij komt zal ik geensinds uitwerpen!
en
Geef Mij uw hart!

Ow u reist toch niet, met een gerust gemoed op de hel af...of wel soms..
God zult u nooit de schuld kunnen geven, als u verloren gaat.
Want uw probleem is uw zonde, die wilt u blijven doen.

Laat u/jou toch met God verzoenen, alleen in Hem is de ware rust en troost.
Pas dan kunt u getroost leven én sterven.

Ziet toch op Hem! Begeer tot van God het geloof te mogen ontvangen.
God is een mild God die niet verwijd.

Verhard u dan niet meer langer...
maar laat u overwinnen door Gods Woord, laat God u toch te sterk worden...

Maak er toch haast mee, met het zoeken van uw zaligheid.
Rust toch niet voor u het weet Zijn eigendom te mogen zijn.

In alle nederigheid, neem deze hartelijke oproep toch serieus.

In de volle overtuiging dat ik dit moet schrijven:
De minste dienstknecht van Christus.

Dacht dat het goed zou zijn deze woorden nogmaals onder de aandacht te brengen.
Dus haal het weer even naar boven.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

Maar God roept ook vandaag nog: Keer u/je naar Mij toe en wordt behouden.
Onderken toch wat tot u/jou zaligheid dient.

Verhard u dan niet meer langer...
maar laat u overwinnen door Gods Woord, laat God u toch te sterk worden...
Onwillekeurig, krijg je bij het lezen van dit stukje, het idee dat bekering in de hand van de mens zelf ligt.
met deze tekst ernog bij van God wil het, nu de mens nog.

Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. (1 Tim. 2)

Dit vers kan niet alleen als bewijstekst gelden, want er staan ook andere bijbelsteksten die dit schijnbaar tegenspreken.
Daarom is het heel belangrijk dat Paulus schrijft; IK HEB U DE GANSE RAAD GODS VERKONDIGD!
Dus zo zou ik zeggen "alle mensen die God voor ogen heeft", dat wordt hier bedoeld.
Niemand kan zichzelf bekeren. Bekeert u is dan ook geen vraag in de bijbel maar een gebod.
Rochus

Bericht door Rochus »

Jes. 45: 19-25 schreef:Ik heb niet in het verborgene gesproken, in een donkere plaats der aarde; Ik heb tot het zaad Jakobs niet gezegd: Zoekt Mij tevergeefs. Ik ben de HEERE, Die gerechtigheid spreekt, Die rechtmatige dingen verkondigt. Verzamelt u en komt, treedt hier toe tezamen, gijlieden die van de heidenen ontkomen zijt. Zij weten niets, die hun houten gesneden beelden dragen, en een god aanbidden die niet verlossen kan. Verkondigt en treedt hier toe, ja, beraadslaagt tezamen. Wie heeft dat laten horen van oudsher? Wie heeft dat van toen af verkondigd? Ben Ik het niet, de HEERE? En er is geen God meer behalve Ik, een rechtvaardig God en een Heiland, niemand is er dan Ik. Wendt u naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde; want Ik ben God en niemand meer. Ik heb gezworen bij Mijzelven, er is een woord der gerechtigheid uit Mijn mond gegaan en het zal niet wederkeren: dat Mij alle knie zal gebogen worden, alle tong Mij zal zweren.
Men zal van Mij zeggen: Gewisselijk, in den HEERE zijn gerechtigheden en sterkte; tot Hem zal men komen; maar zij zullen beschaamd worden, allen die tegen Hem ontstoken zijn. Maar in den HEERE zullen gerechtvaardigd worden en zich beroemen het ganse zaad Israëls.
Bijbel schreef:Deuteronomium 10:16
Besnijdt dan de voorhuid uws harten, en verhardt uw nek niet meer.

2 Kronieken 30:8
Verhardt nu ulieder nek niet gelijk uw vaderen; geeft den HEERE de hand en komt tot Zijn heiligdom, hetwelk Hij geheiligd heeft tot in eeuwigheid, en dient den HEERE uw God; zo zal de hitte Zijns toorns van u afkeren.

Psalmen 95:8
Verhardt uw hart niet, gelijk te Meríba, gelijk ten dage van Massa in de woestijn;

Hebreeën 3:8
Zo verhardt uw harten niet, gelijk het geschied is in de verbittering ten dage der verzoeking in de woestijn,

Hebreeën 3:15
Terwijl er gezegd wordt: Heden, indien gij Zijn stem hoort, zo verhardt uw harten niet, gelijk in de verbittering geschied is .

Hebreeën 4:7
Zo bepaalt Hij wederom een zekeren dag, namelijk heden, door David zeggende zo langen tijd daarna (gelijkerwijs gezegd is): Heden, indien gij Zijn stem hoort, zo verhardt uw harten niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
Hendrikus schreef:
caprice schreef:Verstaat gij niet hetgeen gij leest? Schroom niet uw vraag neer te leggen in dit topic. Wellicht is er een medebroeder gaarne bereid en kundig tot het beantwoorden ervan.
Waarden broeder Capricius, schoon den boodschap onzes geliefden broeders Johannus Gottfriedus Waltherus ons herte vermocht te verblyden, heeft het ons desniettegenstaanden goed gedunkt onzen geliefden broederen op den dag van gisteren na den noen in den spraakkamer hieromtrent te onderhouden. En schoon hij het niet licht achtte om hierover met elkander te spreeken, mochten wij te middernacht toch tezamen besluiten dat het goed ende nuttig zoude zyn wanneer hij zich in dezen enige moeite zoude kunnen getroosten teneinde zynen boodschap in enigermate lichter te bevatten tale neder te schryven.
Gy syt waarlick zulck een waarmede wy op eene deugdelijke wyze eenige discoursen kunnen houden in den taale der vaderen.
Doch diergelyke 's zamenspreekinge op sulck eene wyze / waaren toch niet het doel myner betoog.
Ik kan het bovenste niet echt rijmen met dit laatste. Misschien vreemd, maar ik voel ergens dat het niet echt past. Met bovenstaande was ik het eens, maar maak er geen spel van.
Ik heb net deze taal ook gehoord: Ds. Beens sprak hier voor de GBS.

-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Ik kan het bovenste niet echt rijmen met dit laatste. Misschien vreemd, maar ik voel ergens dat het niet echt past. Met bovenstaande was ik het eens, maar maak er geen spel van.

-DIA-
Hoe oud is die jongeman intussen?
Toch nog niet zo oud dat dergelijk taalgebruik te rijmen is met zijn leeftijd, dunkt me.
~~Soli Deo Gloria~~
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Ik kan het bovenste niet echt rijmen met dit laatste. Misschien vreemd, maar ik voel ergens dat het niet echt past. Met bovenstaande was ik het eens, maar maak er geen spel van.

-DIA-
Toch nog niet zo oud dat dergelijk taalgebruik te rijmen is met zijn leeftijd, dunkt me.
Taal... Het gaat denk ik niet over de vorm, maar over de inhoud...

-DIA-
JIJ had het over de taal:
-DIA- schreef:Ik heb net deze taal ook gehoord
caprice

Bericht door caprice »

Hendrikus schreef:

-DIA-
En zo sneeuwde de inhoud van de boodschap weer onder. :nonnon
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
caprice

Bericht door caprice »

Zeker waar, DIA!
(Heb je mijn pb ontvangen?)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Hummel

Bericht door Hummel »

-DIA- schreef:Dat gaat vaak zo: Je hebt een TAAL horen spreken, soms genoemd de TALE KANAÄNS...
Zo creëer je dus een spraakverwarring. Om die te voorkomen én, belangrijker, om bij het onderwerp te blijven is het dus verstandiger hedendaags Nederlands te gebruiken.
memento

Bericht door memento »

-DIA- schreef: Dat gaat vaak zo: Je hebt een TAAL horen spreken, soms genoemd de TALE KANAÄNS... Daarna is het eerst nog wat stil. Het woord had BESLAG gelegd... Dan begint er een over... tja hij begint maar ergens over... De tweede mengt zich in het gesprek en... Het gezaaide zaad wordt weggepikt... Herkenbaar?

-DIA-
Sja, moet er ook maar gewoon Nederlands gesproken worden, dan was die discussie helemaal niet nodig geweest...
caprice

Bericht door caprice »

memento schreef:
-DIA- schreef: Dat gaat vaak zo: Je hebt een TAAL horen spreken, soms genoemd de TALE KANAÄNS... Daarna is het eerst nog wat stil. Het woord had BESLAG gelegd... Dan begint er een over... tja hij begint maar ergens over... De tweede mengt zich in het gesprek en... Het gezaaide zaad wordt weggepikt... Herkenbaar?

-DIA-
Sja, moet er ook maar gewoon Nederlands gesproken worden, dan was die discussie helemaal niet nodig geweest...
Dan zou Refoforum er dus niet wel bij kunnen varen. 8|
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie