Gijzeling in Almelo

JolandaOudshoorn

Re: Gijzeling in Almelo

Bericht door JolandaOudshoorn »

tukkertje schreef:
Jongere schreef:
tukkertje schreef:Was weer eens een buitenlander die zijn zin niet kreeg. Opsluiten en stempel op zijn bipsie. One way ticket.
Bah, bah en nog een bah.

En dan vooral de gedachte dat er heel veel reformatorische tukkers zijn die zo over buitenlanders denken en praten.
Mischien wat bot geformuleerd, maar wel waar. Maar goed, links Nederland slaapt lekker verder. We gaan ten onder aan al die buitenlanders. Wordt nu eens wakker. Bekijk nu eens wat er allemaal gebeurd in het land. Bij 75 % van alle gevallen is een buitenlander betrokken. En dan te bedenken dat ze nog een minderheid vormen ook. Zegt genoeg denk ik.
tja, dan denk ik vaak op zo'n moment: wat zullen ze van mij denken? (zie mijn avatar)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

JolandaOudshoorn schreef:
tukkertje schreef:[quote="Jongere
Bah, bah en nog een bah.

En dan vooral de gedachte dat er heel veel reformatorische tukkers zijn die zo over buitenlanders denken en praten.
Mischien wat bot geformuleerd, maar wel waar. Maar goed, links Nederland slaapt lekker verder. We gaan ten onder aan al die buitenlanders. Wordt nu eens wakker. Bekijk nu eens wat er allemaal gebeurd in het land. Bij 75 % van alle gevallen is een buitenlander betrokken. En dan te bedenken dat ze nog een minderheid vormen ook. Zegt genoeg denk ik.
tja, dan denk ik vaak op zo'n moment: wat zullen ze van mij denken? (zie mijn avatar)[/quote]

Niets. Hoezo. Neem aan dat jij niet crimineel bent :hum :hum :hum
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Stop met die discriminerende opmerkingen!
judith

Bericht door judith »

Tiberius schreef:Stop met die discriminerende opmerkingen!
Jepz!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Lassie

Bericht door Lassie »

tukkertje schreef:
Jongere schreef:
tukkertje schreef:Was weer eens een buitenlander die zijn zin niet kreeg. Opsluiten en stempel op zijn bipsie. One way ticket.
Bah, bah en nog een bah.

uche uche... mag ik wat zeggen?

In Rijssen heb jij geen last van buitenlanders. Dus waar maak JIJ je druk om. En die uitspraak van jou slaat kant nog wal. De grootste crimineel zit in Groningen en dat is een Nederlander.
albion

Bericht door albion »

Lassie schreef: uche uche... mag ik wat zeggen?

In Rijssen heb jij geen last van buitenlanders. Dus waar maak JIJ je druk om. En die uitspraak van jou slaat kant nog wal. De grootste crimineel zit in Groningen en dat is een Nederlander.
ik weet anders wel dat er altijd al een Molukse wijk in Rijssen was en dat is al heel lang geleden :hum
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
freek

Bericht door freek »

albion schreef:
Lassie schreef: uche uche... mag ik wat zeggen?

ik weet anders wel dat er altijd al een Molukse wijk in Rijssen was en dat is al heel lang geleden :hum
En nog steeds een Syrisch-Orthodoxe kerk (en dan neem ik aan dat er ook mensen van die snit wonen)
BJD

Bericht door BJD »

Jongere schreef:
Bah, bah en nog een bah.

Niet alleen tukkers ;) Ikzelf ben een bep bevolkingsgroep ook meer dan zat. (kennelijk afgestompd door m'n werk) Het zijn geen chinezen, turken, surinamers, indiers, hindoestanen. 't Begint met een m :hum
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik kan dat heel goed indenken BDJ. Maar je praat dan over een gedeelte van die groep.
Is het werkelijk crimineel dan is het voor mij ook duidelijk: je hebt de gastvrijheid van Nederland verspeeld. En ik be nog geneigd om een tweede kans te geven maar daarna is het over.

Maar om na ieder incident meteen weer met een vinger te wijzen..........naar de bevolkingsgroep.
Ik ken gelukkig inmiddels genoeg marokkaanse en turkse mensen die wel normaal in onze samenleving bezig kunnen zijn, mét behoud van hun cultuur.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
parsifal

Bericht door parsifal »

BJD schreef: Niet alleen tukkers ;) Ikzelf ben een bep bevolkingsgroep ook meer dan zat. (kennelijk afgestompd door m'n werk) Het zijn geen chinezen, turken, surinamers, indiers, hindoestanen. 't Begint met een m :hum
Dat je nu die scheldnaam voor Duitsers weer uit de kast moet halen, valt me wat tegen :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Lassie schreef:[quote="tukkertje

Wat weet jij daar nu van. In Rijssen hebben we er veel last van. Al valt dat natuurlijk in het niet bij de grote steden. Heb 4 jaar in Utrecht gewoond. Nou, het is schorem. Een ander woord heb ik er niet voor. Natuurlijk kun je niet iedereen over een kam scheren. Er zijn ook best wel gooeie. Er wonen er zelfs in Rijssen die gewoon plat Rijssens praten. Dat noem ik nog eens integreren.

maar het overgrote deel, en vooral de jongeren, zijn lui, brutaal, asociaal en hebben enorm lange tenen.
Lassie

Bericht door Lassie »

nou sorry hoor, ik woon midden in een turken en marokanen buurt. Ik werk in de thuiszorg in m'n eigen wijk (kom dus veel bij dat soort gezinnen over de vloer). Ik had ook een mega vooroordeel over die mensen, maar die heb ik wel terug getrokken. Doordat ze met veel volume communiceren kan het (soms) dreigend over komen. Juist de gasten die ruzie zoeken en maken, die verpesten het voor de rest van de mensen.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Ach mensen, wat een vooroordelen. Dat vind ik dus echt niet kunnen en spreekt niet van een christelijke levenovertuiging. Zullen we eerst naar onszelf kijken en dan naar de ander? Als we met het eerste beginnen zullen we niet eens toekomen aan het laatste en het ook niet willen!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Een goede opmerking om dit topic af te sluiten, Wilma.
Het gaat toch al lang niet meer over die gijzeling.
Gesloten