Wat zijn voor jou de 'mooiste' passages uit de Bijbel?

Jongere

Re: Wat zijn voor jou de 'mooiste' passages uit de Bijbel?

Bericht door Jongere »

Alhoewel de vijgeboom niet bloeien zal, en geen vrucht aan den wijnstok zijn zal, dat het werk des olijfbooms liegen zal, en de velden geen spijze voortbrengen; dat men de kudde uit de kooi afscheuren zal, en dat er geen rund in de stallingen wezen zal;
Zo zal ik nochtans in den HEERE van vreugde opspringen, ik zal mij verheugen in den God mijns heils.
De Heere HEERE is mijn Sterkte; en Hij zal mijn voeten maken als der hinden, en Hij zal mij doen treden op mijn hoogten.

Mooi, vooral omdat wij als verwende Nederlanders graag alleen in vreugde opspringen als onze vijgebomen wèl bloeien, als we gezond zijn en als alles lekker loopt thuis.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Heel veel teksten/gedeelten uit de bijbel zou ik op kunnen noemen. Bijv. onze trouwtekst: Hebt elkander vuriglijk lief uit een rein hart. 1 Petrus 1: 22 (eind)
Een prachtige tekst maar ook heel moeilijk. Het eerste gedeelte gaat nog wel elkaar vuriglijk liefhebben maar uit een rein hart..... Wat heb ik daar al veel strijd om gehad.....
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
refo

Bericht door refo »

We hoeven niet alles te weten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
zusterelly

refo schreef:We hoeven niet alles te weten.
:? Wat bedoel je? Ik neem aan dat je het tegen mij hebt. Lees even de kanttekening erbij dan zul je lezen dat vuriglijk ( want ik neem aan dat dát het woord is waar je niets over wil weten) betekent uitstrekkelijk, uitgespannen dus zoveel als maar mogelijk is. Ik weet dat vuriglijk anno 2008 ook een heel andere betekenis kan hebben..... Die SV toch ook hè?
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

zusterelly schreef:
:? Wat bedoel je? Ik neem aan dat je het tegen mij hebt. Lees even de kanttekening erbij dan zul je lezen dat vuriglijk ( want ik neem aan dat dát het woord is waar je niets over wil weten) betekent uitstrekkelijk, uitgespannen dus zoveel als maar mogelijk is. Ik weet dat vuriglijk anno 2008 ook een heel andere betekenis kan hebben..... Die SV toch ook hè?
Het gaat in die tekst over de broederlijke liefde als vrucht van de reiniging in de gehoorzaamheid aan de waarheid door de Heiligen Geest.
Dat is dus totaal iets anders dan door jullie gesuggereerd wordt.
helma

Bericht door helma »

zusterelly schreef:Heel veel teksten/gedeelten uit de bijbel zou ik op kunnen noemen. Bijv. onze trouwtekst: Hebt elkander vuriglijk lief uit een rein hart. 1 Petrus 1: 22 (eind)
Een prachtige tekst maar ook heel moeilijk. Het eerste gedeelte gaat nog wel elkaar vuriglijk liefhebben maar uit een rein hart..... Wat heb ik daar al veel strijd om gehad.....
hé, dat is ook onze trouwtekst!!!
zusterelly

Tiberius schreef:
zusterelly schreef:
Het gaat in die tekst over de broederlijke liefde als vrucht van de reiniging in de gehoorzaamheid aan de waarheid door de Heiligen Geest.
Dat is dus totaal iets anders dan door jullie gesuggereerd wordt.
Ik heb m.i. niet in eerste instantie iets gesuggereerd. Alleen bedoeld te zeggen dat je elkaar wel kunt liefhebben (in bijv. huwelijk)zoals zovelen dat doen maar dat het gaat om een rein hart en de liefde die daaruit voortkomt. En dat dát zo'n strijd kan zijn.
Ik ben hierin mogelijk onduidelijk geweest, mijn excuses daarvoor. Maar ik had niet verwacht dat het ook anders uitgelegd zou worden op RF.
Plaats reactie