Staat de JV apart van Bijbelstudies, want Bijbelstudies kun je heel goed houden op woensdag en donderdag, midden in de week. Of dat het catechesatie, toch? Is dat weer wat anders?
(Iemand moet mij echt heel vlug inwijden in de ins-en-outs van de refo-kringen, want ik snap er af en toe niks van, al die termen

)
Maar uhm, ja, als alternatief voor het uitgaan weet ik niet hoor, het is zoiets fundamenteel anders. Mensen die graag uitgaan die zullen niet naar de JV gaan op vrijdag of zaterdag, terwijl mensen die graag naar de JV gaan meestal niet graag zullen uitgaan. Dus volgens mij zijn dat twee soorten mensen, al zijn er overlappingen natuurlijk, maar het zal moeilijk zijn om beide met één avond aan te spreken. Misschien een idee om voor beide groepen een 'fundamenteel' (wat overigens een erg vage en lege term is in dit verband, bedenk ik me ineens) ander soort "Jeugdvereniging' te maken. Misschien voor de mensen die uitgaan een zaterdagmiddagactiviteit of zo, zoals sporten, scouten, etc...
Refojongere heeft wel groot gelijk als je zegt dat er zoveel zondagschristenen zijn, die vrijdag en zaterdag toch geen zin hebben om iets 'christelijks' te doen (zoals over het geloof nadenken

), en dat die elkaar toch al tegen komen in de kerk zondag. Maar misschien is dat dus de uitdaging: in welk kader moet je een christelijke activiteit gieten om zulke mensen aan te spreken, of moet je dat juist niet doen (ivm je bang bent het christendom te conformeren aan de wereld ipv andersom)?