Bezorgheids-topic Heartcry en kerken.

Hendrikus

Re: Bezorgheids-topic Heartcry en kerken.

Bericht door Hendrikus »

Sola Scriptura schreef:en mijn teksten zijn n v t?
Tuurlijk wel. Het spreekwoord zegt "Elke ketter heeft z'n letter". Dus de letters van Ketter Mulder zijn niet méér waard dan de letters van Ketter Sola.

Dit even ter relativering.
En vergeet dat woord Ketter maar gauw weer.
~~Soli Deo Gloria~~
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

verwijderd door Bert Mulder
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 05 jun 2008, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

verwijderd door Bert Mulder
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 05 jun 2008, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Uit ervaring weet ik dat er ook in de plaatselijke kerken druk gearbeid wordt om misstanden uit de weg te ruimen. Bovendien geloof ik niet dat Heart-Cry erop uit is om de kerken "leeg" te trekken en als para-kerk wil optreden. Ze willen de mensen die zo juist hard strijden toerusten, helpen om die misstanden uit de weg te ruimen.
Het is alleen jammer dat de stichting niet onder de verantwoording van een interkerkelijk bestuur valt (zover ik dat weet, correct me if I'm wrong)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Channa

Bericht door Channa »

Je hebt een mooi onderschrift, Bert!
De Heer is mijn Herder, mij ontbreekt niets.
Jongere

Bericht door Jongere »

Niet persoonlijk worden mensen, ik heb hier wat weggehaald.
Gian

Bericht door Gian »

Gian schreef:
Wilhelm schreef:
- waarom geen ambtelijke leiding op de diverse gelegenheden die worden georganiseerd
Ik kan niet inzien wat de noodzaak is van ambtelijke leiding. Er zijn genoeg mensen in het comite om elkaar scherp te houden. Bovendien heb ik heel wat ambtsdragers gezien op de conferentie.
Ik heb hier wat over nagedacht.
Omdat een heartcry conferentie niet structureel is lijkt het me wat overdreven om ouderlingen aan te stellen. Misschien is een raad van toezicht wat. Net als de SRB.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bert Mulder
Contacteer:

Bedankt Channa, dat is onze trouwtekst.

En bedankt voor je subtiele aanwijzing in chat ook.

Heb op dit onderwerp mijn posten verwijderd. Dat betekend niet, dit ik niet het ingegrale van wat ik zei, eerlijk meende., en nog meent. Maar:
19 Zo dan, mijn geliefde broeders, een iegelijk mens zij ras om te horen,71) traag om te spreken,72) traag tot toorn;
20 Want de toorn des mans werkt Gods73) gerechtigheid niet.
21 Daarom, afgelegd hebbende74) alle vuiligheid en75) overvloed van boosheid,76) ontvangt met zachtmoedigheid77) het Woord,78) dat in u geplant wordt,79) hetwelk uw zielen kan zaligmaken.80)
22 En zijt daders des Woords,81) en niet alleen hoorders, uzelven met valse overlegging82) bedriegende.
23 Want zo iemand een hoorder is des Woords, en niet een dader, die is een man gelijk, welke zijn aangeboren aangezicht83) bemerkt in een spiegel;84)
24 Want hij heeft zichzelven bemerkt, en is weggegaan, en heeft terstond vergeten, hoedanig hij was.
25 Maar die inziet85) in de volmaakte wet,86) die der vrijheid87) is, en daarbij blijft,88) deze, geen vergetelijk hoorder geworden zijnde, maar een dader des werks, deze, zeg ik, zal gelukzalig zijn in dit zijn doen.89)
26 Indien iemand onder u dunkt, dat hij godsdienstig90) is, en hij zijn tong niet in toom houdt,91) maar zijn hart verleidt,92) dezes godsdienst is ijdel.93)
27 De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld.
Marnix

Bericht door Marnix »

Juist, laten we de mensen van heartcry, eigen kerk enz. maar op basis daarvan toetsen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
aritha

Bericht door aritha »

Marnix schreef:Juist, laten we de mensen van heartcry, eigen kerk enz. maar op basis daarvan toetsen.
God geve mij: gemoedsrust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, moed om te veranderen wat ik kan veranderen en wijsheid om het verschil te weten.

Mooie evangelische spreuk/gebed. Past hier wel toch?
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

aritha schreef:
Marnix schreef:Juist, laten we de mensen van heartcry, eigen kerk enz. maar op basis daarvan toetsen.
God geve mij: gemoedsrust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, moed om te veranderen wat ik kan veranderen en wijsheid om het verschil te weten.

Mooie evangelische spreuk/gebed. Past hier wel toch?
Totaal mee eens!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Even iets anders en waar de meesten van jullie het denk wel met mij eens zijn: Ik ben bezorgd(misschien is triest een betere omschrijving) over dat zoveel mensen zo onbewogen voortleven dag in dag uit. Ze lezen wel in de Bijbel, ze gaan wel trouw naar de kerk en zo voor het oog van de buitenwacht zijn ze 'netjes reformatorisch'. Valt misschien wel niets op aan te merken. Ze lijken nooit bewogen onder het Woord. Zullen ook nooit eens in 'goed boek' duiken of meditatie/preek lezen. Ik kan dit nog wel uitbreiden, maar laten jullie eerst maar eens reageren!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Even iets anders en waar de meesten van jullie het denk wel met mij eens zijn: Ik ben bezorgd(misschien is triest een betere omschrijving) over dat zoveel mensen zo onbewogen voortleven dag in dag uit. Ze lezen wel in de Bijbel, ze gaan wel trouw naar de kerk en zo voor het oog van de buitenwacht zijn ze 'netjes reformatorisch'. Valt misschien wel niets op aan te merken. Ze lijken nooit bewogen onder het Woord. Zullen ook nooit eens in 'goed boek' duiken of meditatie/preek lezen. Ik kan dit nog wel uitbreiden, maar laten jullie eerst maar eens reageren!
Ze gaan zelfs niet naar Heartcry!
~~Soli Deo Gloria~~
Jongere

Bericht door Jongere »

Gijs83 schreef:Even iets anders en waar de meesten van jullie het denk wel met mij eens zijn: Ik ben bezorgd(misschien is triest een betere omschrijving) over dat zoveel mensen zo onbewogen voortleven dag in dag uit. Ze lezen wel in de Bijbel, ze gaan wel trouw naar de kerk en zo voor het oog van de buitenwacht zijn ze 'netjes reformatorisch'. Valt misschien wel niets op aan te merken. Ze lijken nooit bewogen onder het Woord. Zullen ook nooit eens in 'goed boek' duiken of meditatie/preek lezen. Ik kan dit nog wel uitbreiden, maar laten jullie eerst maar eens reageren!
Helemaal mee eens Gijs. Maar overigens is dit niet minder erg dan mensen die af en toe eens bewogen zijn onder het Woord en heel vaak een goed boek lezen, veel meditatie's en preken lezen... maar nog steeds buiten Christus zijn.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:
Helemaal mee eens Gijs. Maar overigens is dit niet minder erg dan mensen die af en toe eens bewogen zijn onder het Woord en heel vaak een goed boek lezen, veel meditatie's en preken lezen... maar nog steeds buiten Christus zijn.
Ik ben bezorgd over een ieder die nog niet oprecht geloofd!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie