Rens schreef:jvdg schreef:Jongere schreef:Afgezien van het feit dat ook zij bereikt kunnen worden voor het evangelie:
arme stam. Je zult maar 'ontdekt worden' door deze wereld. Ben benieuwd hoe lang ze nog bestaan.
Idd arme stam.
Anderzijds als ze niet "ontdekt" kun je ze ook niet bereiken met het Evangelie.
jammer dat ze ontdekt zijn............'t is te hopen dat de, naar de gemelde schatting, andere 100 stammen niet en nooit ontdekt worden!
waarom?
omdat ze meteen een bijbel door hub str*t gedouwd krijgen waar ze het bestaan niet weten evenals niet van de rest van de wereld...........laat al die nog onontdekte stammen alsjeblieft met rust en laat ze leven zoals ze leven.....ze zijn/leven er al zólang, waarom zou je hun levens verwoesten met westerse ideeën en spullen??
Ergens gelezen:
Er is haast bij!
Dikwijls wordt het opgemerkt door sprekers op de zendingsdagen, op het thuisfront, dat er haast is bij het werk der zending. Dikwijls ook wordt er maar weinig van die werkelijke haast verstaan. Het is als met alle andere dingen, we raken er aan gewoon, ook aan zulke ernstige woorden. Maar wat die haast ten aanzien van het werk der zending betreft, de bekende zendeling Livingstone vertelde daar iets van, waardoor we in alle ernst er weer aan worden herinnerd. Hij had het Woord des Evangelies gebracht aan een heidens opperhoofd, op wie deze boodschap diepe indruk maakte.
Als Livingstone zijn weg door de wildernis zal vervolgen, zegt het opperhoofd: "Mijnheer, nog een vraag." "Maar natuurlijk, opperhoofd, en wanneer het mij mogelijk is, zal ik deze zeker beantwoorden", sprak Livingstone vriendelijk. "Heeft uw vader dit Evangelie ook gekend, mijnheer?" Het antwoord luidde: "Ja zeker, gelukkig wel." Dan ziet het opperhoofd de oude Livingstone bedroefd aan en zegt: "Waarom is hij dan niet hier gekomen om het tot mijn vader te brengen, die nu als een onwetende heiden heeft geleefd en is gestorven?" Met dit korte gesprek is de haast van het zendingswerk wel het duidelijkst mogelijk getekend.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck