wij betalen heel wat meer, terwijl ik alles van tevoren uitgezocht heb.Barryvrouw schreef:Bijleenregeling.
Situatie ontstaat als je verhuist.
Anders gewoon overslaan.
In laten vullen kost vaak niet meer dan 30 euro.
Belastingaangifte.
Re:
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Re: Belastingaangifte.
Ik heb destijds gebeld met de belasting, maar die van mij was goed binnen gekomen.refo schreef:De toezegging is: voor 1 juli.BJD schreef:Wanneer wordt het geld overgemaakt naar je rekening indien je voor 01 april aangifte hebt gedaan? Weet iemand dat? Zijn er al die bericht hebben ontvangen van de belastingdienst?
Ik heb het al een maandje of zo binnen.
Heb je het niet al in januari of begin februari gedaan? Want dan had je het nogmaals moeten indienen wegens een softwarefoutje.
Re: Re:
albion schreef:wij betalen heel wat meer, terwijl ik alles van tevoren uitgezocht heb.Barryvrouw schreef:Bijleenregeling.
Anders gewoon overslaan.
Het is heel simpel.
Neem de proef maar op de som: download het programma van de belastingdienst. Ga het invullen met de door jou uitgezochte gegevens. Vergelijk met de ingediende aangifte.
Als het hetzelfde is dan kun je het!!
(Misschien zelfs beter. Want meestal wordt toch wel onder een zekere tijdsdruk ingevuld, wat foutjes en fouten veroorzaakt.)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Van belang is wanneer je hem hebt verstuurd.BJD schreef:Ik heb destijds gebeld met de belasting, maar die van mij was goed binnen gekomen.refo schreef:De toezegging is: voor 1 juli.BJD schreef:Wanneer wordt het geld overgemaakt naar je rekening indien je voor 01 april aangifte hebt gedaan? Weet iemand dat? Zijn er al die bericht hebben ontvangen van de belastingdienst?
Ik heb het al een maandje of zo binnen.
Heb je het niet al in januari of begin februari gedaan? Want dan had je het nogmaals moeten indienen wegens een softwarefoutje.
Die mensen van de belastingtelefoon verzinnen soms zelf een antwoord. Ook weer onder tijdsdruk.
--------------
- MarthaMartha
Re: Re:
Als er geen bijzodnerheden zijn wijst het allemaal voor zich.....refo schreef:albion schreef:wij betalen heel wat meer, terwijl ik alles van tevoren uitgezocht heb.Barryvrouw schreef:Bijleenregeling.
Anders gewoon overslaan.
Het is heel simpel.
Neem de proef maar op de som: download het programma van de belastingdienst. Ga het invullen met de door jou uitgezochte gegevens. Vergelijk met de ingediende aangifte.
Als het hetzelfde is dan kun je het!!
(Misschien zelfs beter. Want meestal wordt toch wel onder een zekere tijdsdruk ingevuld, wat foutjes en fouten veroorzaakt.)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik heb voor mijn werk ongeveer 100 aangiften 2007 gecontroleerd.
(Collega’s vullen in, ik kijk ze na)
Veel voorkomende fouten:
No-claim van de zorgverzekeraar over 2006 is onbelast (!) maar wordt toch gezien als vergoeding voor afgetrokken ziektekosten.
Per persoon boven de 18 jaar wordt voor zorgverzekering 1059 euro afgetrokken. Ook al is de werkelijke premie hoger door groter eigen risico of collectiviteitskorting. Nadeel: als de premie hoger is mag 1059 afgtrokken worden.
Naast de 1059 mag de premie voor aanvullende ziektekostenverzkeringen worden afgetrokken.
En ook de op het loon ingehouden premie en de eventueel middels aanslag betaalde premie.
Ziektekosten: hulpmiddelen boven de 320 euro ongeveer (vooral brillen) maken degene voor wie dat betaald is chronisch ziek in dat jaar. Extra aftrekpost van 808 euro per chronisch ziek persoon. Geldt niet voor mensen boven de 65. Die hebben hem standaard al. Dus een bril van 350 euro kan een aftrek van 1158 opleveren.
Helaas is er voor de ziektekostenaftrek een hoge drempel. Dus ondanks alle aftrekposten kom je niet snel tot een voordeel.
Eigen woning: in 2007 dient de waarde per 1-1-2005 aangegeven te worden. En dus niet die op de WOZ belastingaanslag 2008 of 2007 staat (soms wel). Let dus op de peildatum op de WOZ beschikking. 1-1-2005 is de goede.
Soms is een deel van de hypotheekrente niet aftrekbaar. Het niet aftrekbaar deel komt in box 3 als schuld. Dat wordt nogal eens vergeten. Vooral voor mensen met geld een aantrekkelijke aftrek.
Heb je daar mee te maken dan kan door woningverbetering een deel van de rente alsnog afgtrokkken worden. Tuin, dakraam, kozijn, schuur.
Het moet wel aangetoond kunnen worden.
(Collega’s vullen in, ik kijk ze na)
Veel voorkomende fouten:
No-claim van de zorgverzekeraar over 2006 is onbelast (!) maar wordt toch gezien als vergoeding voor afgetrokken ziektekosten.
Per persoon boven de 18 jaar wordt voor zorgverzekering 1059 euro afgetrokken. Ook al is de werkelijke premie hoger door groter eigen risico of collectiviteitskorting. Nadeel: als de premie hoger is mag 1059 afgtrokken worden.
Naast de 1059 mag de premie voor aanvullende ziektekostenverzkeringen worden afgetrokken.
En ook de op het loon ingehouden premie en de eventueel middels aanslag betaalde premie.
Ziektekosten: hulpmiddelen boven de 320 euro ongeveer (vooral brillen) maken degene voor wie dat betaald is chronisch ziek in dat jaar. Extra aftrekpost van 808 euro per chronisch ziek persoon. Geldt niet voor mensen boven de 65. Die hebben hem standaard al. Dus een bril van 350 euro kan een aftrek van 1158 opleveren.
Helaas is er voor de ziektekostenaftrek een hoge drempel. Dus ondanks alle aftrekposten kom je niet snel tot een voordeel.
Eigen woning: in 2007 dient de waarde per 1-1-2005 aangegeven te worden. En dus niet die op de WOZ belastingaanslag 2008 of 2007 staat (soms wel). Let dus op de peildatum op de WOZ beschikking. 1-1-2005 is de goede.
Soms is een deel van de hypotheekrente niet aftrekbaar. Het niet aftrekbaar deel komt in box 3 als schuld. Dat wordt nogal eens vergeten. Vooral voor mensen met geld een aantrekkelijke aftrek.
Heb je daar mee te maken dan kan door woningverbetering een deel van de rente alsnog afgtrokkken worden. Tuin, dakraam, kozijn, schuur.
Het moet wel aangetoond kunnen worden.
--------------
En daar kom je nu pas mee?
- MarthaMartha
Ik ben al blij dat ik hem nog in moet vullen......... heb vorig jaar een nieuwe bril gekregen!Tiberius schreef:En daar kom je nu pas mee?
(al is het wel beroerd dat ik nu het etiket "chronisch ziek" krijg opgeplakt....

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Ik zal het eens aan onze accountant doorgeven dat we al het een en ander hebben gespendeerd aan ons huisTiberius schreef:En daar kom je nu pas mee?

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius schreef:En daar kom je nu pas mee?

Je bedoelt waarschijnlijk: bedankt refo, daar hebben we wat aan.

Heb je een fout gemaakt of ben je wat vergeten dan zijn de meeste inspecties helemaal niet te beroerd om de fout te herstellen. Het moet dan wel enige betekenis hebben.
Bedenk ook dat alle aftrekposten doorwerken in eventuele zorg-, kinderopvang- en/of huurtoeslag.
--------------
laat dan maar zitten.JolandaOudshoorn schreef:Ik zal het eens aan onze accountant doorgeven dat we al het een en ander hebben gespendeerd aan ons huisTiberius schreef:En daar kom je nu pas mee?
je aftrekpost valt dan weg in de hogere rekening
--------------
Je haalt de woorden uit mijn mond. Alleen was je dit keer te snel.refo schreef:Tiberius schreef:En daar kom je nu pas mee?![]()
Moderator zijn wil niet zeggen dat je overal wat van moet zeggen, hoor.
Je bedoelt waarschijnlijk: bedankt refo, daar hebben we wat aan.![]()