avondmaalsbijeenkomst
avondmaalsbijeenkomst
Bij wie hebben ze ook een avondmaalsbijeenskomst ter voorbereiding op het Avondmaal?
- monique
Re: avondmaalsbijeenkomst
nee bij ons niet volgens mijaritha schreef:Bij wie hebben ze ook een avondmaalsbijeenskomst ter voorbereiding op het Avondmaal?
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Ja, bij ons, op vrijdagavond in de week van voorbereiding. Maximaal een uur, waarin een predikant mediteert over een passage uit het avondmaalsformulier; een paar keer zingen, openen en sluiten met gebed. 't Zijn fijne bijeenkomsten!aritha schreef:Bij wie hebben ze ook een avondmaalsbijeenskomst ter voorbereiding op het Avondmaal?
~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
Wij hebben ze ook. Meestal ga ik er wel naar toe, het is echt verrijkekend. Deze keer moet ik overslaan, ze hebben het zo gepland dat we eerst een doopzitting hebben....Hendrikus schreef:Ja, bij ons, op vrijdagavond in de week van voorbereiding. Maximaal een uur, waarin een predikant mediteert over een passage uit het avondmaalsformulier; een paar keer zingen, openen en sluiten met gebed. 't Zijn fijne bijeenkomsten!aritha schreef:Bij wie hebben ze ook een avondmaalsbijeenskomst ter voorbereiding op het Avondmaal?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
Ik hoop dat onze nieuwe predikant dit ook gaat doen.Hendrikus schreef:Ja, bij ons, op vrijdagavond in de week van voorbereiding. Maximaal een uur, waarin een predikant mediteert over een passage uit het avondmaalsformulier; een paar keer zingen, openen en sluiten met gebed. 't Zijn fijne bijeenkomsten!aritha schreef:Bij wie hebben ze ook een avondmaalsbijeenskomst ter voorbereiding op het Avondmaal?
'k zal eens vragen........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wij hebben het niet, ik ken het niet. Wel goed opzich.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wij hebben het na het avondmaal
Dankzegging (of "nabetrachting") hebben we allemaal, denk ik.JALP schreef:Wij hebben het na het avondmaal
Of hebben jullie daarná nog een bijeenkomst?
~~Soli Deo Gloria~~
Bij ons gaat het zoals Hendrikus beschrijft.
Alleen is het bij ons op woensdagavond. (heerlijk midden in de week van voorbereiding)
en de ds. behandeld niet het Avondmaalsforumulier maar is bezig om elke keer een paar verzen van Hooglied te behandelen. Zeer rijke en gezegende avonden.
Alleen is het bij ons op woensdagavond. (heerlijk midden in de week van voorbereiding)
en de ds. behandeld niet het Avondmaalsforumulier maar is bezig om elke keer een paar verzen van Hooglied te behandelen. Zeer rijke en gezegende avonden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- JolandaOudshoorn
bij ons is dat op donderdag ipv vrijdag. En ja, het is echt goed!vlinder schreef:Bij ons gaat het zoals Hendrikus beschrijft.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik kan niet voor JALP spreken, maar bij ons is dat wel zo ja.Hendrikus schreef:Dankzegging (of "nabetrachting") hebben we allemaal, denk ik.JALP schreef:Wij hebben het na het avondmaal
Of hebben jullie daarná nog een bijeenkomst?
Gezelschap in de pastorie.
In de pastorie? Daar komen dan zeker niet veel mensen?Tiberius schreef:Ik kan niet voor JALP spreken, maar bij ons is dat wel zo ja.
Bij ons trekt zo'n bezinningsavond (zo noemen ze dat hier) toch altijd wel zo'n 100 tot 130 mensen. Die passen niet in de pastorie

~~Soli Deo Gloria~~
Ik zou zelf zo'n bezinningsavond in de voorbereidinginsweek ook waarderen, ja.Hendrikus schreef:In de pastorie? Daar komen dan zeker niet veel mensen?Tiberius schreef:Ik kan niet voor JALP spreken, maar bij ons is dat wel zo ja.
Bij ons trekt zo'n bezinningsavond (zo noemen ze dat hier) toch altijd wel zo'n 100 tot 130 mensen. Die passen niet in de pastorie
Ik ook, maar over de invulling daarvan heb ik zo m'n vragen.Tiberius schreef:Ik zou zelf zo'n bezinningsavond in de voorbereidinginsweek ook waarderen, ja.Hendrikus schreef:In de pastorie? Daar komen dan zeker niet veel mensen?Tiberius schreef:Ik kan niet voor JALP spreken, maar bij ons is dat wel zo ja.
Géén extra voorbereidingsdienst, maar wat dan wel....?
Is echt heel fijn en nadrukkelijk niet alleen voor avondmaalgangers.