STOP bouwvakkers in korte broek

MarthaMartha

Re: STOP bouwvakkers in korte broek

Bericht door MarthaMartha »

Daphne schreef:
Auto schreef: Hebben ze bij jullie nog geen airco op de preekstoel? Bij de meeste nieuwe kerken wordt tegenwoordig ook een extra aansluiting gemaakt op de airco voor de preekstoel. Dus is het wat gemakkelijker .....
:nonnon Vatten de dominees niet kou met een airco op de preekstoel? :nonnon
of blaasontsteking.......... al die kou van onderaf..........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Auto

Bericht door Auto »

MarthaMartha schreef:
Daphne schreef: :nonnon Vatten de dominees niet kou met een airco op de preekstoel? :nonnon
Dames, een airco heeft meer standen dan de stand "vriezen" ......... het mag ook wat milder en dat ding hoeft niet te blazen. Het kan heel goed het klimaat op de preekstoel beheersen. Het is wel heerlijk voor predikanten om een goed klimaat op de preekstoel te hebben.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Auto schreef:
Gijs83 schreef:Ja, leuk zo'n discussie! Over kerkenraadsleden wel of niet hun jasje bij warm weer mogen uittrekken. Bij ons gebeurt het niet. Alleen heeft onze dominee dan geen hesje onder z'n preekjas en doet hij onder het preken z'n jas los. Ik heb ook nog nooit een dominee zonder preekjas zien preken. Ook al is het 35 graden. Wel heb ik kerkenraadsleden hun jasje uit zien trekken zelfs een aanwezige dominee. Maar ja zijn ze dan gelijk 'slecht'? Ik kan me het best voorstellen dat als erg warm je jasje uit wilt trekken, maar ze moeten er wel ambtsdragers uit blijven zien.
Hebben ze bij jullie nog geen airco op de preekstoel? Bij de meeste nieuwe kerken wordt tegenwoordig ook een extra aansluiting gemaakt op de airco voor de preekstoel. Dus is het wat gemakkelijker .....
Onze kerk is al meer dan 50 jaar oud hoor! Tis er zomers soms best warm, maar echt zweten doe ik niet zo gauw, maar bv in een kleine kerk als in Enter heb je dat veel gauwer. Daar heb ik best wel eens zwetend gezeten. Ze hebben de bijgebouwen van onze kerk bij de laatste verbouwing(vorig jaar) overigens wel helemaal aangepast aan de eisen des tijds. Wat te denken van bewegingsensoren voor de verlichting in de zalen. Daar komt geen koster of schakelaar meer aan te pas!
vlinder

Bericht door vlinder »

MarthaMartha schreef:
Waarom geloven er nog steeds mensen in die fabel? Kijk toen ik vroeger jong was gebruikte ik die smoes om een broek aan te mogen. (mijn vader trapte er niet in!) Een blaasontsteking kan niet van kou komen! Alleen maar van bacteriën..... :modo
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
Waarom geloven er nog steeds mensen in die fabel? Kijk toen ik vroeger jong was gebruikte ik die smoes om een broek aan te mogen. (mijn vader trapte er niet in!) Een blaasontsteking kan niet van kou komen! Alleen maar van bacteriën..... :modo
een combinatie van kan het zeker verergeren!! Maar niet alleen van de kou! :modo
Marnix

Bericht door Marnix »

Gijs83 schreef:Ja, leuk zo'n discussie! Over kerkenraadsleden wel of niet hun jasje bij warm weer mogen uittrekken. Bij ons gebeurt het niet. Alleen heeft onze dominee dan geen hesje onder z'n preekjas en doet hij onder het preken z'n jas los. Ik heb ook nog nooit een dominee zonder preekjas zien preken. Ook al is het 35 graden. Wel heb ik kerkenraadsleden hun jasje uit zien trekken zelfs een aanwezige dominee. Maar ja zijn ze dan gelijk 'slecht'? Ik kan me het best voorstellen dat als erg warm je jasje uit wilt trekken, maar ze moeten er wel ambtsdragers uit blijven zien.
Haha, nou, als dat daar van af moet hangen... Nog maar de vraag of ze er per se zo uit moeten zien trouwens :)

Ik was een keer op vakantie in Duitsland en daar was een volgens mij reformatorische dominee in het huisje er naast... die liep altijd in pak, heel af en toe had hij zijn jasje uit. Ik snap dat echt totaal niet... maar ja, als ze graag nodeloos willen "lijden" kan ik ze dat niet verbieden he :)

Verder is het niet zo boeiend, over de bouwvakkers moet niet gezeurd worden, zolang er maar geen sprake is van een zogenaamd bouwvakkersdecolitee. Die term heeft denk ik geen uitleg nodig :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ander

Bericht door Ander »

vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
Oeioei, ben jij zuster?
Even een lesje geneeskunde:
Inderdaad, een verkoudheid, een blaasontsteking, longonsteking komt niet van de kou, dat komt allemaal door een bacterie. Toch speelt kou een belangrijke rol. Kou op je keel, kou op je blaas zorgt ervoor dat bacterieën ruim baan krijgen om vervelend te doen. Dus primair, een bacterie maar kou kan echt wel een belangrijke rol spelen. Einde lesje.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ander schreef:
vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
Oeioei, ben jij zuster?
Inderdaad, een verkoudheid, een blaasontsteking, longonsteking komt niet van de kou, dat komt allemaal door een bacterie. Toch speelt kou een belangrijke rol. Kou op je keel, kou op je blaas zorgt ervoor dat bacterieën ruim baan krijgen om vervelend te doen. Dus primair, een bacterie maar kou kan echt wel een belangrijke rol spelen. Einde lesje.
::tilt
Essox

Bericht door Essox »

Wat een gezeur weer van die moslims. Als het ze niet aanstaat, dan worden hun woningen toch niet gerenoveerd.
(geknipt door vlinder> verdere toevoeging was overbodig.)
jvdg

Bericht door jvdg »

Essox schreef:Wat een gezeur weer van die moslims. Als het ze niet aanstaat, dan worden hun woningen toch niet gerenoveerd. Als het hun niet aanstaat, laat ze lekker terug gaan naar de rimboe waar ze vandaan komen. +1:((
Zo praat je niet over je naasten.
Bovendien komen de meeste moslims niet uit de rimboe.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ander schreef:
vlinder schreef:
MarthaMartha schreef:
Oeioei, ben jij zuster?
Lesje terug. :fi

Ik ben het niet met je eens.
Hier heb ik wat stukjes voor je gekopieërd van Artsennet, gezongheidsnet, j/m voor ouders en een urologie site. Niet echt eenzijdige info dacht ik zo.
atsennet schreef:Een blaasontsteking ontstaat meestal door bacteriën. Vrouwen hebben vaker blaasontsteking dan mannen, omdat vrouwen een kortere urinebuis hebben. Daardoor kunnen bacteriën van buitenaf bij vrouwen gemakkelijker de blaas binnendringen. Mensen die hun blaas niet goed kunnen leegplassen, bijvoorbeeld mannen met een vergrote prostaat of vrouwen met een verzakking, hebben meer kans op een ontsteking. Bij hen blijft er telkens een beetje urine in de blaas achter, waarin bacteriën zich kunnen vermenigvuldigen. Het is niet waarschijnlijk dat u van kou of tocht een blaasontsteking kunt krijgen.
gezondheidsnet schreef:Kan een ontsteking van de blaas ontstaat door "op de tocht staan"?

Dat men een blaasontsteking krijgt door "op de tocht staan" is een misverstand, want een blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën - meestal uit de darmen.
site urologie schreef: Kou, tocht en wc-brillen veroorzaken waarschijnlijk geen blaasontsteking.
j/m voor ouders schreef: Kou veroorzaakt geen blaasontsteking.
Weet je waar het wel staat? Op een site van een homeopaat. Sja als je dat als norm voor betrouwbare info neemt....

Hoe kunnen ze anders testen bij een blaasontsteking. Kou kun je niet testen, bacterien wel!
Het nitriet gehalte stijgt door de bacteriën. Gevolg is dat er leukocyten in je urine komen.

:offtopic
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Domme vraag :OO : wat zijn leukocyten?
vlinder

Bericht door vlinder »

Jo-Ann schreef:Domme vraag :OO : wat zijn leukocyten?
Bloeddeeltjes in je urine. Om letterlijk te zijn: witte bloedcellen of de kern van witte bloedcellen. Zodra je een ontsteking krijgt worden deze deeltje actief. Vandaar dat ze bij een blaasontsteking (urineweginfectie) in je urine terecht komen.

Maar ja, we zijn heel erg offtopic.... :offtopic
Rens

Bericht door Rens »

"STOP bouwvakkers in korte broek" zoals de topictitel luidt...........het had zó overgenomen kunnen zijn van de protesten van de moslims die op exact gelijke wijze geprotesteerd hebben........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie