Neemt niet weg dat het vreselijk moeilijk is als slachtoffer van een verkrachtig, heel je leven staat op zijn kop. Als we zulke mensen kennen moeten we maar veel voor zo iemand bidden en meeleven. Maar de gehoorzaamheid aan God is altijd toch het beste, al is het zonder Zijn kracht niet te volbrengen.monique schreef:daar moey ik je geleik ingeven ja
ik denk tog dat jullie gelijk hebben en dat et niet mag je vermoord eigenlijk je eigen kind
Zwangerschap door verkrachting reden tot abortus?
- J.C. Philpot
Re: Vraagje van Mo en ik....
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- monique
ja daar heb je gelijk inJ.C. Philpot schreef:Neemt niet weg dat het vreselijk moeilijk is als slachtoffer van een verkrachtig, heel je leven staat op zijn kop. Als we zulke mensen kennen moeten we maar veel voor zo iemand bidden en meeleven. Maar de gehoorzaamheid aan God is altijd toch het beste, al is het zonder Zijn kracht niet te volbrengen.monique schreef:daar moey ik je geleik ingeven ja
ik denk tog dat jullie gelijk hebben en dat et niet mag je vermoord eigenlijk je eigen kind
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Zeker! Daar heb je gelijk in! Ook al is het moeilijk!monique schreef:ja daar heb je gelijk inJ.C. Philpot schreef:Neemt niet weg dat het vreselijk moeilijk is als slachtoffer van een verkrachtig, heel je leven staat op zijn kop. Als we zulke mensen kennen moeten we maar veel voor zo iemand bidden en meeleven. Maar de gehoorzaamheid aan God is altijd toch het beste, al is het zonder Zijn kracht niet te volbrengen.monique schreef:daar moey ik je geleik ingeven ja
Je hele leven staat wel op z'n kop........! En dan moet je op God vertrouwen, dat kan heel moeilijk zijn! Lijkt mij...Dan zou je je afvragen; Waarom!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Re: Zwangerschap door verkrachting reden tot abortus?
Op verzoek van de topicstarters heb ik de titel Vraagje van Mo en ik...gewijzigd.
Tiberius schreef:Nee.
Abortus is moord, dus dat mag niet.
Bovendien: het babytje kan er niets aan doen dat het door een misdrijf ontvangen is.
Ook zal je er zelf later last van krijgen: schuldgevoelens t.o.v. het vermoorde babytje.
Wel is het belangrijk om in zo'n situatie hulp te zoeken, bijvoorbeeld bij de VBOK.
ja volkome mee eens

Dank!jvdg schreef:Op verzoek van de topicstarters heb ik de titel Vraagje van Mo en ik...gewijzigd.
Tuurlijk goed, zo'n discussie!
Maar ik vind het vaak wonderlijk (lees: ergerlijk) als deze discussie wordt gevoerd als het over abortus an sich gaat. Omdat abortus na een verkrachting maar zo'n heeeeel klein deel van de totale abortussen uitmaakt.
Let op: ik begrijp dat het nu niet zo bedoeld is.
Maar ik vind het vaak wonderlijk (lees: ergerlijk) als deze discussie wordt gevoerd als het over abortus an sich gaat. Omdat abortus na een verkrachting maar zo'n heeeeel klein deel van de totale abortussen uitmaakt.
hoe bedoel je? Ik snap et niet!eilander schreef:Tuurlijk goed, zo'n discussie!
- monique
nee ik ook nietjudith schreef:hoe bedoel je? Ik snap et niet!eilander schreef:Tuurlijk goed, zo'n discussie!
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Denk daarbij ook aan de vele verkrachtingen binnen het huwelijk!eilander schreef:Tuurlijk goed, zo'n discussie!
Ja! Dat ook!jvdg schreef:Denk daarbij ook aan de vele verkrachtingen binnen het huwelijk!eilander schreef:Tuurlijk goed, zo'n discussie!
- monique
ja zeker dat hoort er ook wel een beetje bijjvdg schreef:Denk daarbij ook aan de vele verkrachtingen binnen het huwelijk!eilander schreef:Tuurlijk goed, zo'n discussie!
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- J.C. Philpot
Ik wil nog benadrukken: als er iemand is die abortus heeft laten plegen, wanhoop niet. Als we onze zonden erkennen en belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om onze zonden te vergeven! Het bloed van Jezus reinigt van alle zonden, inclusief abortus als we als schuldigen vluchten tot Hem! De Heere laat geen berouwvolle zondaar staan, maar staat klaar om Zich te ontfermen!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Zeker! Vertrouw op God!J.C. Philpot schreef:Ik wil nog benadrukken: als er iemand is die abortus heeft laten plegen, wanhoop niet. Als we onze zonden erkennen en belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om onze zonden te vergeven! Het bloed van Jezus reinigt van alle zonden, inclusief abortus als we als schuldigen vluchten tot Hem! De Heere laat geen berouwvolle zondaar staan, maar staat klaar om Zich te ontfermen!
Judith en Moni; ik raad jullie aan het boek te lezen van Francine Rivers; Kind van verzoening
Je mag het bij mij komen lenen
(Dynah Carey studeert aan het New Life College. Ze heeft een bijbaantje als serveerster in een bejaardentehuis, waar ze graag een praatje met de bewoners maakt. Bij haar eerste bezoek aan de campus heeft ze Ethan ontmoet. Hij is knapper dan iedere andere jongen die ze kent. Dynah wordt meteen tot over haar oren verliefd. Niets kan hun geluk nog in de weg staan, lijkt het. Op een avond loopt Dynah na haar werk van de bushalte naar huis. Een vreemde auto rijdt haar langzaam twee keer voorbij. De man heeft geen goede bedoelingen. Op deze avond verandert Dynah's hele leven. Ethan probeert haar op te vangen, maar hij kan het gebeurde niet goed verwerken. Dynah's wanhoop en schuldgevoel bereiken een hoogtepunt als blijkt dat er een baby op komst is. Haar geloof wordt zwaar op de proef gesteld, want hoe kan God dit alles toelaten? Alleen met Joe, Ethans vriend, kan ze nog open en eerlijk praten...)
Je mag het bij mij komen lenen
(Dynah Carey studeert aan het New Life College. Ze heeft een bijbaantje als serveerster in een bejaardentehuis, waar ze graag een praatje met de bewoners maakt. Bij haar eerste bezoek aan de campus heeft ze Ethan ontmoet. Hij is knapper dan iedere andere jongen die ze kent. Dynah wordt meteen tot over haar oren verliefd. Niets kan hun geluk nog in de weg staan, lijkt het. Op een avond loopt Dynah na haar werk van de bushalte naar huis. Een vreemde auto rijdt haar langzaam twee keer voorbij. De man heeft geen goede bedoelingen. Op deze avond verandert Dynah's hele leven. Ethan probeert haar op te vangen, maar hij kan het gebeurde niet goed verwerken. Dynah's wanhoop en schuldgevoel bereiken een hoogtepunt als blijkt dat er een baby op komst is. Haar geloof wordt zwaar op de proef gesteld, want hoe kan God dit alles toelaten? Alleen met Joe, Ethans vriend, kan ze nog open en eerlijk praten...)