Ik twijfelde al :!Oorspronkelijk gepost door jacob
ook goed. (maar het is overigens bodar)
Dat betwijfel ik. Hij is het prototype van een rooms-katholiek. Ik denk wel dat hij, omdat hij lekker 'bekt', het goed doet in de praatprogramma's, zoals bij Knevel, en daardoor ook wel lekker ligt bij protestanten. Maar het rooms zijn zit diep in zijn genen verankerd.Maar datie soms dichter bij de Reformatorische wereld staan dan andere protestanten.
Ik heb bij hem wel een gevoel dat, omdat hij zo'n begenadigd spreker, en misschien ook wel debater, is, ik ga twijfelen aan de 'echtheid' van de boodschap. Ik mis dan de authenticiteit.
Ik weet natuurlijk niet of jullie geen van allen TV hebben, maar gister was op kruispunt (KRO) een fantastisch stuk over een van oorstprong Argentijnse zusterorde, snelgroeiend, nu 600 nonnen, geleid (Wereldwijd) door een Nederlandse jongevrouw van net in de dertig, helemaal gericht op hulp aan en verzorging van armen, ouden van dagen en zieken. Dus bijna altijd in de sloppenwijken van steden. Een 'bedelorde', dus al het eten, ook voor de zusters zelf, wordt gegeven en doorgegeven. Ik vond het indrukwekkend om te zien. En dat zegt mij dan veel meer dan een interview met Bodaar.