Waar báál jij van???
Re: Waar báál jij van???
Dat mn nieuwe fototoestel KAPOT is...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dus dat was je probleem voor de meeting.henriët schreef:Dat mn nieuwe fototoestel KAPOT is...

Maar daar mogen toch geen foto's gemaakt worden.
- MarthaMartha
aritha schreef:Nou, ik vind het zelf niet erg maar ik vind het irritant om wakker gemaakt te worden door mijn man, die met het volle licht aan, op muggenjacht gaat. En hoe...Gijs83 schreef:Ik heb ze hier nog niet gezien. In de vakantie gingen wij ze altijd met de stofzuiger te lijf. M'n zusje vind die beesten zo vreselijk. Maar constant een gezoem boven mijn hoofd vind ik ook niks!aritha schreef:Muggen.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
aritha schreef:Nou, ik vind het zelf niet erg maar ik vind het irritant om wakker gemaakt te worden door mijn man, die met het volle licht aan, op muggenjacht gaat. En hoe...Gijs83 schreef:Ik heb ze hier nog niet gezien. In de vakantie gingen wij ze altijd met de stofzuiger te lijf. M'n zusje vind die beesten zo vreselijk. Maar constant een gezoem boven mijn hoofd vind ik ook niks!aritha schreef:Muggen.

- JolandaOudshoorn
soms van snobisme. Hier moest mijn man pas werken. (wel je auto achteraan zetten, hoor!)
Het artikel is wat oud, de bedragen zijn in guldens: actuele prijzen: lidmaatschap kost 52.000 eurp per jaar!Niet voor een habbekrats
door Charles Taylor
Het is geen ordinaire club, maar een sociëteit. Je betaalt er niet een paar duizend gulden voor een aandeeltje, maar een stevige 24.750 gulden. Ook de contributie is van niveau met zijn 2700 gulden per jaar per persoon. En denk niet dat je er straks bij de opening over precies een jaar, maar meteen bij mag horen. Getikt degene die dat in zijn hoofd durft te halen. Neen, de Golfsociëteit De Lage Vuursche is echt exclusief en het is een hele eer als je je geld in die richting mag brengen. Want nog voordat dit pronkjuweel tussen de Hilversumse en De Pan volgend jaar wordt bespeeld is er nu al geen lid meer nodig. Vol is vol en precies die slogan is op dit unieke project in de koninklijke achtertuin van het Paleis Soestdijk van toepassing. Er waren nauwelijks twee inschrijving-campagnes voor nodig, zo gretig slikte golf-behoeftig Nederland de toch zeker niet misselijke financiële voorwaarden die door de Stichting Administratiekantoor De Lage Vuursche als houdster van alle aandelen in de exploitatiemaatschappij, waren gesteld.
Volgens de directeur van die maatschappij, de in golfkringen zeker niet onbekende Peter Krudde, is het succes van de omineus grote inschrijving te danken aan de superbe kwaliteit die wordt geboden, zowel op golfgebied als serviceverlening. Daarom kan er nu al uitstekend worden geballoteerd en worden de certificaten conform de prospectus op 1 augustus toegewezen. "Voor bedrijfs-lidmaatschapjes is nog wel wat ruimte, maar ja, het is nu eenmaal helaas-helaas, voor particulieren bestaat een wachtlijst", fronst de grote man achter, vroeger, onder meer de prestigieuze Aartselaarse golfbaan Cleydael, eerbiedig het voorhoofd. Een geplaagd directeur dus, zo lijkt het, maar vooral door luxe problemen, en dat kan bepaald niet op alle andere golfbanen in ons land worden gezegd.
Peter Krudde inmiddels, zet in hoog tempo zijn beste beentje voor en heeft inmiddels al een hoofd greenkeeper ingehuurd. Niet zo maar iemand, maar een voorzitter. Het gaat om de baas van alle nationale greenkeepers, Arnoud de Jager die op banen als De Pan, Gendersteyn en Zoetermeer al menig stukje gras heeft geschoren en voor de golfsport behouden. Binnenkort wordt ook een secretaresse aangesteld en het zal bedrijfsleden zoals Terberg Leasing, ABN'AMRO, KLM, Heineken, VSB Onroerend Goed Financieringen, Zadelhoff TBI en Interheem, absoluut niet verbazen als daarvoor de gelouterde Sylvia Toth ten tonele verschijnt. Ook de A-status waarvoor de Nederlandse Golf Federatie garant moet gaan staan, zal wellicht nog tijdens de officiële opening worden verkregen. Vrolijk stemt het feit dat van de nu ingeschreven particuliere leden de gemiddelde leeftijd van 40 tot 60 jaar gelukkig aan de lage kant ligt. En voor de echte golfer is het daarnaast zeer verheugend dat nu eens niet de vrouwen maar de mannelijke leden met 65% een behoorlijke meerderheid in de club, pardon Sociëteit hebben. Dat verhoogt de besluitvaardigheid op de algemene ledenvergadering bijzonder, zo leert de vergader-praktijk. Het wordt dan ook een bloeiende golfsociëteit, verwacht Peter Krudde, die er overigens nog eens fijntjes op wijst dat de gehele organisatie uiterst modern is opgezet. Zo werd op initiatief destijds van Otto Schoemaker het gehele project door Burgholding B.V. geconcipieerd waarna 23 zogeheten founders met elkaar 22 miljoen lapten om de CV Golfvast het leven te kunnen laten zien. Gronden, eigendommen en erfpacht werden door CV Golfvast verworven en de aanleg kon in gang worden gezet. Bekende namen in Golfvast zijn Pon, Jelle Brouwer, Jaap (huishoudartikelen-imperium)Blokker, Parelberg, Paul West en Peter Krudde, om er maar een paar te noemen. Maar dat doet er niet toe, want onder elkaar is afgesproken dat uit de exploitatie zo rond de 11% rendement op het geïnvesteerde geld moet worden gerealiseerd. Een getal dat met het huidige volle schip nog aan de kade al wordt gehaald, dus wat al niet als de vaart er pas echt in komt.
Het vertrouwen is dus terecht groot bij de ondernemers achter dit hoe dan ook, unieke initiatief. En het wachten is dan ook vol smart op het moment dat de eerste ballen kunnen worden geslagen. Golf-technisch gezien een spannende aangelegenheid omdat het niet zomaar een leuke baan op een oud graszoden- en melkvee-bedrijf is, maar een magnifiek 'bouwwerk' van niemand inder dan Robert Trent Jones jr. en in laatste instantie Kyle Phillips. Wereldberoemde architecten die hun sporen overal dik hebben verdiend Enkele honderden banen staan op hun erelijst en steeds tonen hun producten een overmacht aan gevoel, detail en afwerking. De Lage Vuursche gaat een par71 baan worden met een lengte van 6290 meter van de backtees. Er is de afgelopen maanden al meer dan 300.000 kubieke meter grond voor verzet en de contouren in het loofwoud schilderen nu al een prachtig nieuw landschap. Volgens Trent Jones is het jammer voor de Lage Vuursche niet de mooiste baan in zijn rijke leven die hij ooit maakte -dat was Moskou in 1992- maar dit ontwerp komt dicht in de buurt. Uiteraard ook omdat dit Phillips en Jones eerste Nederlandse ontwerp is. Andere banen in ontwikkeling zijn die in Berlijn, Seoel, St. Andrews en Whangaparaoa in Nieuw Zeeland. 'Maar wij zien beide heren hier regelmatig om controle op de uitvoering te houden en gaandeweg nog veranderingen aan te brengen', vertelt Krudde. Die vervolgens door gaat met nog veel meer 'figures and facts', zoals 'alles is op zand gebouwd. Het oudste lid is 83 jaar, nu tenminste nog. Er is een wachtlijst van 60 personen. Het is hier een puur besloten privé-club. Vijftien procent van de leden speelt lager dan handicap 15. Tim Giles wordt de pro en 80% van alle leden woont in deze omgeving'.
En natuurlijk is er een dresscode want je gaat tenslotte ook keurig op bezoek bij je opa en oma. In april-mei wordt deze bijzonder Sociëteit geopend. Mooie tijd voor een bosje tulpen. Als cadeautje voor de leden en de initiatiefnemers.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
haha, die is goed, maar ook dat is het nietTiberius schreef:Dus dat was je probleem voor de meeting.henriët schreef:Dat mn nieuwe fototoestel KAPOT is...
Maar daar mogen toch geen foto's gemaakt worden.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is! 

zeg dat wel!JolandaOudshoorn schreef:..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten.JolandaOudshoorn schreef:..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is!

vertel...Tiberius schreef:Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten.JolandaOudshoorn schreef:..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is!
Tiberius:Tiberius schreef:Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten.JolandaOudshoorn schreef:..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is!
Uiteindelijk zullen we ons de woorden van onze vijanden niet herinneren, maar het zwijgen van onze vrienden.
Ik baal meestal wel ergens van, mar nu weet ik ff niets te bedenken! 

- JolandaOudshoorn
Dit noem je emotionele chantagehenriët schreef:Tiberius:Tiberius schreef:Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten.JolandaOudshoorn schreef:..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is!
Uiteindelijk zullen we ons de woorden van onze vijanden niet herinneren, maar het zwijgen van onze vrienden.

Ach, het zal wel een verbod van haar gade zijn.Tiberius schreef:Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten.JolandaOudshoorn schreef:..dat henriet ons zo nieuwsgierig aan het maken is!

ik baal nergens van.