Jezus niet het Licht der wereld.

Plaats reactie
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Dit vind ik zelf een heel mooi artikel en ik geef het bij deze graag aan jullie door.

De meeste Cristenen zouden daarop reageren met:
Wat krijgen we nu?!?! Wellicht is het een eye-opener voor je. Maar Jezus is niet het Licht der wereld. Hij was het wel. Maar alleen zolang Hij op aarde was. (Johannes 9:5) Nu zijn wij het licht der wereld. Jij en ik. Dat staat in Mattheus 5 vers 14. Daar zegt Jezus dat wij -zijn discipelen- het licht der wereld zijn. Hoe werkt dat dan? 2 Corinthe 3:18 Wij, gelovigen, hebben geen sluier over ons gezicht. Wij zijn net spiegels, die het schitterende licht van de Here weerspiegelen. Terwijl Zijn Geest in ons werkt, gaan wij steeds meer op Hem lijken. Dus de Heilige Geest komt in ons hart wonen en op dat moment worden wij 'verlicht'. Er is soms maar 1 probleem: Lukas 11:33 Niemand doet een lamp aan en zet die ergens onder, waar hij niet te zien is. Nee, hij zet hem op een verhoging. Ieder die de kamer binnenkomt, heeft dan licht. 34 Het oog is de lamp van het lichaam. Als uw oog open en gezond is, leeft u in het licht. Maar als uw oog verduisterd is, leeft u in het donker. 35 Laat uw oog niet verduisteren door het op het kwaad te richten. De mensen kunnen aan ons zien of we bij Jezus horen of niet. Dat zien ze aan onze ogen. Ons oog moet 'open en gezond' zijn. Open betekent op God gericht. Gezond betekent geen rotzooi erin. En Gods Geest moet steeds de ruimte in jou krijgen om jou te veranderen naar Zijn beeld. Dan blijf je licht geven... Hij in jou...dus stiekum toch Jezus. Wat doe jij met je ogen? Waar richt je ze op? Wist je dat het na het aannemen van Jezus pas begint? Dat je Hem daarna steeds dieper mag leren kennen? En wist je dat Evangeliseren begint en eindigt met het licht in jouw ogen?

Bron: Ronduit

Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 3/4/03 door Breekijzertje]
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

hmm
007

Bericht door 007 »

hmmmmmooi stukje inderdaad.
zo is het maar net! Wij zijn spiegels. Wij zijn ook poorten. Poorten van het Koninkrijk Gods. JOhannes 3:3 is hier heel duidelijk over; "
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien."

[Aangepast op 3/4/03 door 007]
Robert

Bericht door Robert »

Wij zijn enkel het licht der wereld omdat Jezus in ons leeft.
Want Hij is HET licht der wereld.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Omein. Zo is dat.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Een herhaling van het artikel dat ik heb geplaatst.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie