Welke oude predikant is er overleden?
Welke oude predikant is er overleden?
Vanmorgen bij een meditatie in een bejaardencentrum bad een Ger. Gem.-predikant in het bijzijn van de bewoners om het verlies dat geleden is doordat een oude predikant zou zijn overleden. Wie weet hier meer van?
Re: Welke oude predikant is er overleden?
misschien in de war met ziekte?claus schreef:Vanmorgen bij een meditatie in een bejaardencentrum bad een Ger. Gem.-predikant in het bijzijn van de bewoners om het verlies dat geleden is doordat een oude predikant zou zijn overleden. Wie weet hier meer van?
(ds Mallan)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Reformer
Zou het hier kunnen gaan over Ds. S. de Jong (wijlen emerituspredikant van de HHK)???
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Dat lijkt me niet. Die is al even weg.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Reformer
Hooguit 2 weken......Gian schreef:Dat lijkt me niet. Die is al even weg.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Ds. S. de Jong is op 1 mei overledenReformer schreef:Hooguit 2 weken......Gian schreef:Dat lijkt me niet. Die is al even weg.
Zijn begrafenis was 6 mei.
Laatst gewijzigd door caprice op 21 mei 2008, 22:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- Wilma van den Berg
Eerlijk gezegd vind ik het niet heel nuttig om hier een topic over te openen. Gissen lijkt me in deze niet op z'n plaats!Graag zou ik willen verwijzen naar de verschillende kranten die er zijn.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Op onze befaamde refdag.nl lees ik wel dit:claus schreef:Vanmorgen bij een meditatie in een bejaardencentrum bad een Ger. Gem.-predikant in het bijzijn van de bewoners om het verlies dat geleden is doordat een oude predikant zou zijn overleden. Wie weet hier meer van?
Bron: http://www.refdag.nl/artikel/1343924/Ds ... leden.htmlLISSE - Op 18 mei is ds. E. Boswijk, gereformeerd emeritus predikant te Lisse, overleden.
Evert Boswijk werd geboren op 9 augustus 1929 in Sappemeer. Hij studeerde theologie aan de VU in Amsterdam en werd in 1963 gereformeerd predikant te Jutrijp en Hommerts. Daarna stond hij te Heerde (1967), Amsterdam-Nieuwendam (1973), Amsterdam-Noord (1975) en Lisse (1981). Ds. Boswijk ging in 1990 met emeritaat.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
het is ook wel een beetje jammer als de voorbede zo weinig persoonlijk kan zijn dat je moet gaan gissen naar de personen voor wie je eigenlijk bidt. Ook in de kerk (iig in mijn gemeente) is dat regelmatig het geval. We bidden met elkaar voor iemand die een verpletterende uitslag heeft ontvangen. De helft van de gemeente weet door het praatjescircuit wie het betreft, de andere helft zit onder het gebed en thuis hevig te gissen wie het kan betreffen. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen een moeilijke uitslag liever eerst zelf verwerken, voordat ze er ruchtbaarheid aan geven, maar in het geval van een sterfgeval lijkt dat mij weinig aan de orde.