:mrgreen:Ariene schreef:ik zie alleen deze eend....
Die zie ik ook wel eens

Dat vindt zo'n 18pk motortje niet vervelend? En koelt 'ie dan nog een beetje?Kislev schreef:Alleen het stuk van huis naar het puntje van Denemarken mis je de snelheid. Geen 160, maar gewoon met 100 over de snelweg.Mister schreef: Lukte dat daar met alle haarspeldbochten en hellingen?
Beetje geduld moest je ws wel hebben, hier en daar...
Op de Trollstigen geweest?:
Eenmaal in Noorwegen maakt het niet uit. Met al die smalle slingerwegen komt het niet op snelheid aan.
Bij echte klimtochten is het gewoon zaak de eend in zn 1 te zetten en zo de berg op te tuffen. Eerste versnelling is namelijk niet gesynchroniseerd dus je kunt de eend niet rijdend van zn 2 in zn 1 zetten.
Ik heb een 28 pk (2cv6). Vanaf 1970 is de 18 pk eruit gegaan en vervangen door de 2cv4 en 6. De zesjes rijden volgens het boekje 110 km/uur maar de praktijk is wel 120 en als het meezit 130.Mister schreef: Dat vindt zo'n 18pk motortje niet vervelend? En koelt 'ie dan nog een beetje?
Hobby is afzien...Kislev schreef:Ik heb een 28 pk (2cv6). Vanaf 1970 is de 18 pk eruit gegaan en vervangen door de 2cv4 en 6. De zesjes rijden volgens het boekje 110 km/uur maar de praktijk is wel 120 en als het meezit 130.Mister schreef: Dat vindt zo'n 18pk motortje niet vervelend? En koelt 'ie dan nog een beetje?
Koeling is nooit het probleem vanwege het feit dat het een luchtgekoelde motor is. De bergen op een kwestie van de kachel vol aan zodat de warmte goed weg kan onder de motorkap en dakje of ramen open zodat je het zelf niet te warm krijgt.:
Grou, grappig daar werk ik.Kislev schreef:Het rijdt juist heel relaxed, totaal geens stress.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=1173
en in Noorwegen is het ook helemaal geen straf als de rit een uurtje langer duurt. wel gaaf, om zo'n trip in een Eend te doen! ik zou best nog wel eens een rondje om de middellandse zee willen doen in zo'n ding, lijkt me geweldig (bovendien is er geen auto die het zand in de Sahara gemakkelijker doorploegt dan een Eend)Kislev schreef:
Alleen het stuk van huis naar het puntje van Denemarken mis je de snelheid. Geen 160, maar gewoon met 100 over de snelweg.
Eenmaal in Noorwegen maakt het niet uit. Met al die smalle slingerwegen komt het niet op snelheid aan.
Bij echte klimtochten is het gewoon zaak de eend in zn 1 te zetten en zo de berg op te tuffen. Eerste versnelling is namelijk niet gesynchroniseerd dus je kunt de eend niet rijdend van zn 2 in zn 1 zetten.