60 jaar Israel, hoe zien en beleven we dat?

Plaats reactie
Rens

60 jaar Israel, hoe zien en beleven we dat?

Bericht door Rens »

David Ben-Goerion proclameerde enkele minuten nadat deze foto gemaakt was, de staat Israel.

Afbeelding

Hoe kijken wij heden ten dage tegen de staat Israel aan? Stellen wij ons onverkort achter Israel op, hebben wij ongezouten kritiek, hebben wij een onverholen sympathie voor de Palestijnen..................????????? Er zijn genoeg invalshoeken te bedenken.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gian

Re: 60 jaar Israel, hoe zien en beleven we dat?

Bericht door Gian »

Ik heb veel kritiek op Israël, en in sommige dingen heb ik sympatie voor de Palestijnen.
Maar ook krijg ik steeds meer liefde voor de Jood.
Verder weet ik niet wat er nog van het huidige Israel als land terechtkomt. Misschien komt de atoombom van Iran er nog een keer.
Nochtans geloof ik dat de Joden niet alleen het huidige Israël zullen bezitten, maar een veel groter land nl tot de rivier Frath. Dat land zal dus nog veel groter worden dat het huidige Israël.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ezechiel 37:
1 De hand des HEEREN was op mij, en de HEERE voerde mij uit in den geest, en zette mij neder in het midden ener vallei; dezelve nu was vol beenderen.
2 En Hij deed mij bij dezelve voorbijgaan geheel rondom; en ziet, er waren zeer vele op den grond der vallei; en ziet, zij waren zeer dor.
3 En Hij zeide tot mij: Mensenkind! zullen deze beenderen levend worden? En ik zeide: Heere HEERE, Gij weet het!
4 Toen zeide Hij tot mij: Profeteer over deze beenderen, en zeg tot dezelve: Gij dorre beenderen! hoort des HEEREN woord.
5 Alzo zegt de Heere HEERE tot deze beenderen: Ziet, Ik zal den geest in u brengen, en gij zult levend worden.
6 En Ik zal zenuwen op u leggen, en vlees op u doen opkomen, en een huid over u trekken, en den geest in u geven, en gij zult levend worden; en gij zult weten, dat Ik de HEERE ben.
7 Toen profeteerde ik, gelijk mij bevolen was, en er werd een geluid, als ik profeteerde, en ziet een beroering! en de beenderen naderden, elk been tot zijn been.
8 En ik zag, en ziet, en er werden zenuwen op dezelve, en er kwam vlees op; en Hij trok een huid boven over dezelve, maar er was geen geest in hen.
9 En Hij zeide tot mij: Profeteer tot den geest; profeteer, mensenkind! en zeg tot den geest: Zo zegt de Heere HEERE: Gij geest! kom aan van de vier winden, en blaas in deze gedoden, opdat zij levend worden.
10 En ik profeteerde, gelijk als Hij mij bevolen had. Toen kwam de geest in hen, en zij werden levend en stonden op hun voeten, een gans zeer groot heir.
11 Toen zeide Hij tot mij: Mensenkind! deze beenderen zijn het ganse huis Israëls; ziet, zij zeggen: Onze beenderen zijn verdord, en onze verwachting is verloren, wij zijn afgesneden.
12 Daarom, profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal uw graven openen, en zal ulieden uit uw graven doen opkomen, o Mijn volk! en Ik zal u brengen in het land Israëls.
13 En gij zult weten, dat Ik de HEERE ben, als Ik uw graven zal hebben geopend, en als Ik u uit uw graven zal hebben doen opkomen, o Mijn volk!
14 En Ik zal Mijn Geest in u geven, en gij zult leven, en Ik zal u in uw land zetten; en gij zult weten, dat Ik, de HEERE, dit gesproken en gedaan heb, spreekt de HEERE.

Ik vind het een wonder dat de Heere Zijn oude verbondsvolk weer bijeenbracht een brengt (En ik zag, en ziet, en er werden zenuwen op dezelve, en er kwam vlees op; en Hij trok een huid boven over dezelve, maar er was geen geest in hen.). Ik zie in het feit dat de staat Israel sinds 60 jaar weer kan bestaan de trouw van God aan Zijn woord en aan het volk Israel. Echter, er is nog geen geest in hen. Daarom moeten we bidden voor de vervulling van het tweede gedeelte (Gij geest! kom aan van de vier winden, en blaas in deze gedoden, opdat zij levend worden.), de bekering van Israel.

Ik keur niet alles goed wat de staat Israel doet (hoewel ze uit zelfverdediging door veel word gedwongen), en ben ook solidair met palestijnse christenen die het erg moeilijk hebben.

Bidt om den vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen. (psalm 122:6)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

noem mij een radicale fundamentalist met oogkleppen op.

vanuit de Bijbel zeg ik, het is hun land. net zoals toen mag het volk wat er woont, als ze halsstarrig zijn, met de ban worden geslagen.

Zo trouwens ook de terroristen, die ons en de joden willen kapot maken.
zero tollerance! :garde :paladin :barbare

(weg met de naiefe linkse hap in de regering!)
Lassie

Bericht door Lassie »

gisteren een dienst meegemaakt waar het thema was: 60 jaar Israel.
Plaats reactie