Vloeken- God haten?

MarthaMartha

Re: Vloeken- God haten?

Bericht door MarthaMartha »

Moni schreef:
MarthaMartha schreef:maar pot vol koffie of iets dergelijks is geen godslastering!
Het zijn wel even veel lettergrepen.... je bedoelt uiteindelijk hetzelfde ermee alleen formuleer je het anders. Het lijkt teveel op een vloek, dus is het wel een verbastering van een vloek en ook dat kan niet vind ik. Als ik mensen zulke dingen hoor zeggen dan denk ik namelijk al teveel......
lees svp mijn vorige posting, daarin legde ik uit wat ik bedoelde.
Als ik fietsenstalling zeg, zijn dat ook evenveel lettergrepen............ dat maakt het geen verbastering. En als ik tegen mijn visite zeg dat ik een pot vol koffie haal, denkt er niemand aan een vloek........ laten we het niet tever gaan zoeken alsjeblieft en ook een beetje nuchter blijven.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Marthamartha....jij bent het niet met mij eens, maar ik niet met jou en je kan beargumenteren, maar als je boos bent moet je dan krachttermen gebruiken? Je kunt ook heel hard roepen...nu ben ik zat of geef een kreet van mij part.

Op zo'n manier kun je alles wel goed praten. Ik zeg altijd...o nee he of nou moet dat echt?
Niet dat ik zo braaf ben, maar vloeken doe ik niet en ook niet iets wat erop lijkt. Rododenderon lijkt wel verdacht veel op een vloek en dat is de intensie van dat woord ook.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
MarthaMartha

Lizzy schreef:Marthamartha....jij bent het niet met mij eens, maar ik niet met jou en je kan beargumenteren, maar als je boos bent moet je dan krachttermen gebruiken? Je kunt ook heel hard roepen...nu ben ik zat of geef een kreet van mij part.

Op zo'n manier kun je alles wel goed praten. Ik zeg altijd...o nee he of nou moet dat echt?
Niet dat ik zo braaf ben, maar vloeken doe ik niet en ook niet iets wat erop lijkt. Rododenderon lijkt wel verdacht veel op een vloek en dat is de intensie van dat woord ook.
oke verschillen we van mening, dat moet kunnen.
Bij rodondenderons denk ik aan die prachtige struiken achterin mijn tuin die nu beginnen te bloeien, ze zijn prachtig!
Moni

Bericht door Moni »

MarthaMartha schreef: En als ik tegen mijn visite zeg dat ik een pot vol koffie haal, denkt er niemand aan een vloek........ laten we het niet tever gaan zoeken alsjeblieft en ook een beetje nuchter blijven.
Sjoh wat grappig, dus jij zou tegen je visite zeggen dat je een pot vol koffie gaat halen, op dezelfde manier als wanneer je het als krachtterm gebruikt. Kom nou dat is toch niet te vergelijken! Als je het op de manier van een krachtterm zegt zou het wel zo overkomen! Zou ik in ieder geval geen koffie van je willen.
Laatst gewijzigd door Moni op 16 mei 2008, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MarthaMartha

Moni schreef:
MarthaMartha schreef: En als ik tegen mijn visite zeg dat ik een pot vol koffie haal, denkt er niemand aan een vloek........ laten we het niet tever gaan zoeken alsjeblieft en ook een beetje nuchter blijven.
Sjoh wat grappig, dus jij zou tegen je visite zeggen dat je een pot vol koffie gaat halen, op dezelfde manier als wanneer je het als krachtterm gebruikt. Kom nou dat is toch niet te vergelijken! Als je het op de manier van een krachtterm zegt zou het wel zo overkomen! Zou ik in ieder geval geen koffie van je willen.
ik bedoel de -totaal geen overeenkomst met een vloek - aan te duiden.
Moni

Bericht door Moni »

MarthaMartha schreef:
Moni schreef:
ik bedoel de -totaal geen overeenkomst met een vloek - aan te duiden.
Dat begrijp ik heus wel dat je probeert jouw mening te geven.
Ik probeerde de overeenkomst aan te geven, maar dat is mijn mening daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Plaats reactie