CGO

Wilhelm

Re: CGO

Bericht door Wilhelm »

jakobmarin schreef: (in de tijd dat vd Zwaags boekje uitkwam) en toen was het nogal veel tégen vd Zwaag en vóór Moerkerken. Dat was wat minder en is er dus ook mee gestopt, want dan leer je niet veel zinnigs.... :oO

Dat heb ik absoluut niet zo ervaren.
Wat ik me herinner , ook in die tijd, was een heel evenwichtig onderwijs waarbij deze discussie in de lessen echt niet naar voren kwam.
Sterker nog, ik bemerkte bij de docenten, tot aan de predikanten toe, regelmatig een vorm van opbouwende zelfkritiek tov wat wel genoemd wordt het eigene van ons kerkverband.
Men ging er op een heel eerlijke wijze mee om, en men stond breed binnen het geheel van de reformatorische gezindte, met uiteraard liefde tot het eigen kerkverband.
Kijk bv ook maar naar de boeken die op de CGO gebruikt en aanbevolen worden.

Velen, ook vanuit andere kerkverbanden hebben deze cursus als zeer positief ervaren.
Da Capo

Bericht door Da Capo »

wim schreef:
Da Capo schreef:[...]Ik heb de A niet gedaan, op advies van de rector toen (zo'n 8 jaar geleden). Als je HAVO/VWO op reformatorisch onderwijs heb gevolgt, geeft A veel herhaling. Ik heb toen voor de B gekozen. [...]
Voor iemand die zich met de naam "Da Capo" tooit, vind ik dit een vreemde uitspraak.
:) Ja, kan ik begrijpen, het klopt niet met 'Da Capo'. Echter, toen had ik uberhaupt nog nooit van die term gehoord...
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Gian

Bericht door Gian »

jakobmarin schreef:Een jaar of 9 geleden heb ik B gedaan, was ik enorm blij mee en veel geleerd!

Enkele jaren later is mijn vrouw met de A begonnen (in de tijd dat vd Zwaags boekje uitkwam) en toen was het nogal veel tégen vd Zwaag en vóór Moerkerken. Dat was wat minder en is er dus ook mee gestopt, want dan leer je niet veel zinnigs.... :oO
Ik denk dat het erg per docent afhangt. De meesten konden wel redelijk opbjectief les geven.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
HenriekeK

Bericht door HenriekeK »

waar kun je info vinden over de A of de B cursus?? via google vind je eigenlijk alleen informatie over de E cursus.
the only thing is following that Light
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HenriekeK schreef:waar kun je info vinden over de A of de B cursus?? via google vind je eigenlijk alleen informatie over de E cursus.
Er is een dezer dagen een voorlichtingsavond, stond zaterdag in het RD en vorige week in de Saambinder.
Ik dacht op 14 en 19 mei, maar ik kan het zo snel niet meer vinden.
Plaats reactie