Nee hoor. Ik ook niet.Lassie schreef:ben ik dan echt de enige die geen make up gebruik?
Make Up -- Niet tevreden met jezelf?
Re: Make Up -- Niet tevreden met jezelf?
laat het wel GOED doen, bij mij heeft ze 1 knopje dwars door de oorlel geschoten..... die kwam niet achter maar onder vandaan!!!vlinder schreef:De enige keer dat ik make-up gebruikte was voor m'n trouwdag. IK heb toen rondom mijn mond en een klein beetje mijn wangen roze/bruin gemaakt. Ik zie snel wit en een zonnebank had niet geholpen daartegen (mag dat trouwens wel). Verder vind ik het teveel moeite om op te doen. Oorbellen.....ik zit nog te twijfelen. Ik weet dat ik broeders (lees ouders en schoonouders) tot aanstoot ben en vind het dan niet netjes om ze in te doen. Zelf vind ik het grappig, maar het moet niet zo nodig. (heb al wel vast oorbelletjes in mijn nachtkastlaadje sinds vorige week en ik weet ook hoe duur gaatjes schieten kost....)

- Wilma van den Berg
Tiberius schreef:Nee hoor. Ik ook niet.Lassie schreef:ben ik dan echt de enige die geen make up gebruik?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Tiberius schreef:Nee hoor. Ik ook niet.Lassie schreef:ben ik dan echt de enige die geen make up gebruik?

Vlinder, ook al vind je het grappig of leuk, ik denk wanneer je zeker weet dat je aanstoot geeft voor anderen (Zeker binnen de familie) dat je er echt goed over na moet denken, anderzijds ben je nu volwassen en moet je samen met memento je standpunten bepalen,vlinder schreef:De enige keer dat ik make-up gebruikte was voor m'n trouwdag. IK heb toen rondom mijn mond en een klein beetje mijn wangen roze/bruin gemaakt. Ik zie snel wit en een zonnebank had niet geholpen daartegen (mag dat trouwens wel). Verder vind ik het teveel moeite om op te doen. Oorbellen.....ik zit nog te twijfelen. Ik weet dat ik broeders (lees ouders en schoonouders) tot aanstoot ben en vind het dan niet netjes om ze in te doen. Zelf vind ik het grappig, maar het moet niet zo nodig. (heb al wel vast oorbelletjes in mijn nachtkastlaadje sinds vorige week en ik weet ook hoe duur gaatjes schieten kost....)
je kunt ze ook indoen en dan wanneer je naar je fam gaat uitlaten?
Of je zegt heel duidelijk tegen hen dat jij wel vindt dat het kan, en dat ze je moeten/ mogen nemen zoals je bent, een volwassen persoon die zelf keuzes maakt!
(maar ik begrijp je wel hoor)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
ik zit er nog eens over na te denken,
ik blijf het lastig vinden.
oorbellen heb ik ooit gehad, omdat mn toenmalige vriend het mooi vond en gerust vond kunnen, toch heb ik zelf altijd het gevoel gehad, dat ik er de Heere niet mee diende, ik bedoel ik leefde mee met hoe de wereld zich uit, maar dat ligt denk ik voor iedereen heel persoonlijk. Ik vind oorbellen heel heel mooi, kleintjes dan, van die diamantjes, als kind wilde ik altijd al 'flonkertjes'.
Maar ik mocht het nooit, omdat ik niet geschapen ben met gaatjes..
Nu kwam Jetje van 4 onlangs naar me toe om te vertellen dat ze wist wat ze voor haar verjaardag wil... oorbelletjes...
Ik vind het lastig, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant voel ik me 'geremd' richting God, ik draag nl iets van de wereld; daarbij komt dat ik persoonlijk denk dat het lichaam een tempel van de Heilige Geest is, en mag je er dan gaatjes inprikken. Als je bedenkt dat je ziel je lichaam is... maar goed, misschien zit ik helemaal fout in mn redenatie..
Wat betreft make up, ik heb het als puber heel erg gebruikt (achteraf als ik op foto s kijk denk ik, WAT, nee, dat ziet r niet uit..'
Ook wat betreft make up vind ik het erg lastig.. aan de ene kant... je mag je zelf toch verzorgen, en t is heerlijk om lekker te tutten, aan de andere kant waar ligt de grens
(even helemaal afgezien van het feit dat mn man het helemaal niet mooi vindt)
Als ik make up gebruik doe ik dat om meer uitdrukking te krijgen ofzo, net iets meer..
en ja, misschien ben ik dan inderdaad ontevreden met hoe de HEere me maakte..
overigens zei iemand me weleens dat je geen make up mag gebruiken, die gebruikte als argument dat Izebel zich blankette en liep met haar niet goed af, maar of dit nu een reeel argument is...
ik blijf het lastig vinden.
oorbellen heb ik ooit gehad, omdat mn toenmalige vriend het mooi vond en gerust vond kunnen, toch heb ik zelf altijd het gevoel gehad, dat ik er de Heere niet mee diende, ik bedoel ik leefde mee met hoe de wereld zich uit, maar dat ligt denk ik voor iedereen heel persoonlijk. Ik vind oorbellen heel heel mooi, kleintjes dan, van die diamantjes, als kind wilde ik altijd al 'flonkertjes'.
Maar ik mocht het nooit, omdat ik niet geschapen ben met gaatjes..
Nu kwam Jetje van 4 onlangs naar me toe om te vertellen dat ze wist wat ze voor haar verjaardag wil... oorbelletjes...
Ik vind het lastig, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant voel ik me 'geremd' richting God, ik draag nl iets van de wereld; daarbij komt dat ik persoonlijk denk dat het lichaam een tempel van de Heilige Geest is, en mag je er dan gaatjes inprikken. Als je bedenkt dat je ziel je lichaam is... maar goed, misschien zit ik helemaal fout in mn redenatie..
Wat betreft make up, ik heb het als puber heel erg gebruikt (achteraf als ik op foto s kijk denk ik, WAT, nee, dat ziet r niet uit..'
Ook wat betreft make up vind ik het erg lastig.. aan de ene kant... je mag je zelf toch verzorgen, en t is heerlijk om lekker te tutten, aan de andere kant waar ligt de grens
(even helemaal afgezien van het feit dat mn man het helemaal niet mooi vindt)
Als ik make up gebruik doe ik dat om meer uitdrukking te krijgen ofzo, net iets meer..
en ja, misschien ben ik dan inderdaad ontevreden met hoe de HEere me maakte..
overigens zei iemand me weleens dat je geen make up mag gebruiken, die gebruikte als argument dat Izebel zich blankette en liep met haar niet goed af, maar of dit nu een reeel argument is...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat het met ontevredenheid te maken zou hebben is in ieder geval onzin. Het feit dat je je haar kamt en vaak met wat spul in een model brengt wil toch ook niet zeggen dat je ontevreden met jezelf bent
Of als je als vrouw je benen scheert. Op als man (of vrouw) je gezicht. Het heeft vaak niets met ontevredenheid te maken. Dat je je mascara op doet wil tot niet zeggen dat je je wimpers normaal niet mooi vindt ofzo? Als je iets mooi vindt besteed je er toch ook aandacht en zorg aan? Als je je tuin mooi vindt haal je toch juist het onkruid er uit weg, zet je dat boompje met een paal even recht, snoei je etc?
En wat is er mis met oorbellen? Gaatjes in een oor groeien wel weer dicht hoor. En over sieraden lees je genoeg in de Bijbel.

En wat is er mis met oorbellen? Gaatjes in een oor groeien wel weer dicht hoor. En over sieraden lees je genoeg in de Bijbel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Ik ga maar eens even over henriets antwoord nadenken. Ik gebruik, zoals eerder gezegd, bijna nooit make-up. Af en toe een donker lijntje met een kohlpotlood onder mijn ogen, dat is eigenlijk alles. Maar ik lig niet wakker als ik eens totaal naturel naar buiten ga. Ik denk idd, zoals Channa dat al eerder zei, je er niet afhankelijk van moet zijn. Maar wanneer ik me opmaak, zal dat een uiting zijn van ontevredenheid??? Voor mij niet, maar voor anderen komt dat misschien wel zo over.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
aritha schreef:Make-up kan heel verzorgend zijn. Het is niet altijd een teken dat je het oneens ben met je Schepper.
Overigens gebruik ik alleen oogpotlood en een doosje voor 'n blosje.
Het hoeft niet op te vallen.

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Marnix het verschilt nog wel hoe je je opmaakt!!!
Het verschil tussen opmaken en opmaken:

- MarthaMartha
so he........ da's wel een heel verschil ja.........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Praktisch: Meeste mannen zeggen dat ze vrouwen mooier vinden zonder make-up dan met make-up (zie de vele onderzoeken), terwijl ze in de praktijk verzorgd-uitziende vrouwen mooier vinden (ook al is daar dus lichte, niet-zichtbare make-up voor gebruikt)
Theologisch: Wij geloven dat niet alleen de geest, maar ook het lichaam goed door God is geschapen. Wij moeten beiden dus goed verzorgen. Net zoals we onze haren kammen (kijk eens naar de tijdrovende bouwwerken op t hoofd die sommigen die zo fel tegen make-up zijn dragen), mogen we m.i. ook onszelf versieren. In de bijbel komen hoofdsierselen, oorbellen en parfum voor.
Kortom: Het argument dat je door make-up te gebruiken niet tevreden bent met het lichaam wat God je gegeven heeft, gaat ook op voor dingen als haren knippen en kammen, het dragen van leuke kleren, en andere basis-verzorgings handelingen.
Theologisch: Wij geloven dat niet alleen de geest, maar ook het lichaam goed door God is geschapen. Wij moeten beiden dus goed verzorgen. Net zoals we onze haren kammen (kijk eens naar de tijdrovende bouwwerken op t hoofd die sommigen die zo fel tegen make-up zijn dragen), mogen we m.i. ook onszelf versieren. In de bijbel komen hoofdsierselen, oorbellen en parfum voor.
Kortom: Het argument dat je door make-up te gebruiken niet tevreden bent met het lichaam wat God je gegeven heeft, gaat ook op voor dingen als haren knippen en kammen, het dragen van leuke kleren, en andere basis-verzorgings handelingen.
duidelijk! ik ga hier over nadenken...memento schreef:Praktisch: Meeste mannen zeggen dat ze vrouwen mooier vinden zonder make-up dan met make-up (zie de vele onderzoeken), terwijl ze in de praktijk verzorgd-uitziende vrouwen mooier vinden (ook al is daar dus lichte, niet-zichtbare make-up voor gebruikt)
Is die onderste ook Mette Marit? En zo ja: hoeveel leeftijdsverschil?Lassie schreef:Marnix het verschilt nog wel hoe je je opmaakt!!!
boeiend!Tiberius schreef:Is die onderste ook Mette Marit? En zo ja: hoeveel leeftijdsverschil?Lassie schreef:Marnix het verschilt nog wel hoe je je opmaakt!!!
Het gaat erom het opmaken dat het zo verschillend is!!