D.V. op maandag 19, dinsdag 20 en woensdag 21 mei komt het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten bijeen om degenen die zich aangemeld hebben, te onderzoeken. Nu hebben de kerkenraden die de mensen die naar Rotterdam 'op' mogen in feite al onderzocht, maar toch gebeurt dit nog een keertje.
In Canada en de V.S. weet men van tevoren altijd hoeveel personen er zich aangemeld hebben. In Nederland is dit bij alle predikanten ook bekend. Sommigen hebben er , gelukkig (openheid!!) geen moeite mee dat aantal aan hun kerkenraden bekend te maken. Er zijn er ook die daar heel flauwtjes en kinderachtig over doen. Echter, wat maakt dat nou uit om door te geven hoeveel aanmeldingen er zijn??? Schaamt men zich daarvoor?? Een duidelijk andere zaak is om NIET bekend te mogen maken WIE er opgaan. Dat is zeer logisch en beschermt de privacy, maar om niet te willen of durven zeggen HOEVEEL er zich aangemeld hebben, is erg kinderachtig.
Is er trouwens iemand die het aantal aanmeldingen wèl weet???
Curatorium komt bijeen
Re: Curatorium komt bijeen
Een topic over de komende curatoriumvergaderingen lijkt me opzich een goed plan en een goede refoforum gewoonte.
Wel graag op een waardige manier.
Wat mij betreft : dit topic sluiten en een nieuwe met een andere tonatie openen.
Wel graag op een waardige manier.
Wat mij betreft : dit topic sluiten en een nieuwe met een andere tonatie openen.
Laatst gewijzigd door Wilhelm op 06 mei 2008, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarthaMartha
ik niet, maar als zo duidelijk is dat het niet verteld MAG worden, dan zou het raar zijn als iemand het hier open en bloot postte, toch?
Hoevaak komt dat curatorium bij elkaar? Het is toch nog helemaal niet zo lang geleden dat er hier op rf over geschreven werd?
Hoevaak komt dat curatorium bij elkaar? Het is toch nog helemaal niet zo lang geleden dat er hier op rf over geschreven werd?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
@ claus.
Ik denk dat je niet iemand kent uit je nabije omgeving die op geweest is. Persoonlijk heb ik meerdere keren en meerdere personen van dichtbij meegemaakt die opgingen. Dit brengt veel spanning mee. Daarnaast: als je wordt afgewezen heb je op dat moment zo'n strijd. "Heere het was toch uw weg? Heb ik mij dan zo vergist?"
Er komt bij mij echt een vieze smaak in mijn mond als je dat kinderachtig noemt en hoe je de topic opent met je post......Het spijt me.
Ik denk dat je niet iemand kent uit je nabije omgeving die op geweest is. Persoonlijk heb ik meerdere keren en meerdere personen van dichtbij meegemaakt die opgingen. Dit brengt veel spanning mee. Daarnaast: als je wordt afgewezen heb je op dat moment zo'n strijd. "Heere het was toch uw weg? Heb ik mij dan zo vergist?"
Er komt bij mij echt een vieze smaak in mijn mond als je dat kinderachtig noemt en hoe je de topic opent met je post......Het spijt me.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zie de post van Wilhelm. En zie de zoekfunctie van het forum.