Zeitgeist - De Fitna tegen de Christenen

Jongere

Re: Zeitgeist - De Fitna tegen de Christenen

Bericht door Jongere »

memento schreef:
Jongere schreef:O ja, in de film wordt beweerd dat de opmerkingen die Flavius Josephus maakt over Jezus vervalsd zijn, maar dat christenen dat maar weigeren te erkennen terwijl het al lang bewezen is. Weet iemand iets over dat "bewezen"?
Het getuigenis van Josephus is wel zó enorm christelijk (hij zegt dat Jezus de Messias is) dat dat moeilijk te rijmen valt met zijn eigen achtergrond: hij was Farizeeër, en heeft zich nooit bekeerd tot het christendom.

Daarnaast zijn Josephus werken alleen via het christendom overgeleverd...
Ok, dat laatste las ik ja. Nou goed, gelukkig maakt het weinig uit.
En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is!
mathilde

Bericht door mathilde »

18+?
Hm, dus ik kan deze film beter niet kijken? (Het werd me aangeraden door een niet-christelijke kennis)
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Bah....ik kijk em niet verder ook.....wordr helemaal naar van...miss later nog eens!

My one and only goal;
His image in my soul.
Jongere

Bericht door Jongere »

mathilde schreef:18+?
Hm, dus ik kan deze film beter niet kijken? (Het werd me aangeraden door een niet-christelijke kennis)
Aangeraden zelfs? Dan weet ik niet wat die kennis daarmee voor heeft. Kan JaCa wel begrijpen, dit soort films kunnen 'interessant' zijn maar ik wil ze eigenlijk niet meer zien. Niet om mijn kop in het zand te steken, maar om mijn tijd beter te vullen. Het is toch weer een uur dat bij wijze van spreke stille tijd had kunnen zijn.
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

Weer een paranoide complot-theorie. al kan die chip wel eens kunnen kloppen met het teken van Openbaringen.

Vaak heb ik gesproken met atheisten en verstokte agnosten, in het echt en vooral op fora.
Die hoogmoedige/bittere/oude zeer /neerbuigende houding vind je hier ook terug.

Als je geloof door empirish bewijs gesterkt moet worden dan heeft het niet de rotsgrond maar drijfzand. als je niet wedergeboren bent, als je hart niet bewaakt word, je verstand niet verlicht is, en je geen geloof van de Heer krijgt, kan je gaan twijfelen door dit soort films.

Door mijn persoonlijke relatie met God, is deze tekst voor mij al afdoende:

1kor 1:

23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid, 24 maar voor hen, die geroepen zijn, Joden zowel als Grieken, (prediken wij) Christus, de kracht Gods en de wijsheid Gods. 25 Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen.

hfst 2:

13 Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. 16 Want wie kent de zin des Heren, dat hij Hem zou voorlichten? Maar wij hebben de zin van Christus.

3:

18 Laat niemand zichzelf misleiden! Indien iemand onder u meent wijs te zijn in deze tijd, hij worde dwaas, om wijs te worden. 19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God.
Plaats reactie