Een onbekeerde ´christen´ verschilt niets van een moslim...

JaCa
Contacteer:

Een onbekeerde ´christen´ verschilt niets van een moslim...

Bericht door JaCa »

Voor degene die geen zin hebben in het hele artikel...lees dan iig het dikgedrukte :)
Heb je er wel eens bij nagedacht dat als je niet wedergeboren bent, dat je dan eigenlijk niet verschilt dat van iemand die nog nooit in de kerk geweest is, een andere religie aanhangt?
Geloof je het niet?

Antwoord voor jezelf eens op de volgende vragen:

- Geloof je in God als Almachtige Schepper?
- Geloof je dat Jezus een groot Profeet is?
- Geloof je dat Hij is geboren uit de máágd Maria
- Geloof je in de Heilige Geest?
- Geloof je dat Jezus zonder zonde op aarde leefde?
- Geloof je dat Hij nu bij God in de hemel is?
- Geloof je dat Jezus de volken zal oordelen?
- Geloof je in een hemel/paradijs?
- Geloof je dat je zonde doet?

Ja?
Wat ben je een moslim of een christen?
Een moslim zegt ook op al deze vragen 'ja'
Een christen ook!

Wat maak jij, als je géén kind van God bent, voor een verschil?
Vertel het me maar? Wát verschil jij van een moslim?

Weetje wát het verschil maakt?
Als je mag wéten dat Jezus niet een, maar DE Profeet was/is!
Als je mag wéten dat jouw zonden vergeven zijn door het bloed van de Heere Jezus!
Dán maak je verschil!
Dan ben je wel degelijk anders!

Weet je wel, besef je wel hoe anders je bent als je Jezus hebt, als je van Jezus bent!
Dat is niet zomaar van; nou jij bent atheist, hij is boedist, zij is moslim en ik ben Christen!
Nee, als Christen woont God in je door de Heilige Geest.
Als jij binnenkomt op school, je werk, je thuis, de winkel of waaaar dan ook:
Je brengt Jezus binnen!

Maar als je Jezus nog niet kent, maar je hebt wel over Hem gehoord, je wéét hoe je zalig moet worden, maar je bent het niet!
Waarom noem jij jezelf dan 'een christen'?
Het naar de kerk gaan, maakt het verschil niet voor God.
Met het leven met normen en waarden verschil je niet van een beschaafde Nederlander!
Met het leven in een 'refo-cultuur' kom je er niet!

De enige vraag van God aan jou zal zijn:
Wat heb je met Mijn enige Bezit, Mijn lieve Zoon, Jezus Christus, gedaan?

Eigenwijs en onverschillig verworpen?
of
Gelovig aangenomen?

Jij zal nooit kunnen zeggen tegen God dat je het niet geweten hebt!
Je wéét het, wist je het nog niet dan weet je het nu!
Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven!

Je hoort het waarschijnlijk élke zondag!
Wat doe je dan...niet luisteren terwijl JEZUS tegen je praat!?!
Je hebt een Bijbel!
Wat doe je? Laat je die dicht! Terwijl JEZUS op je wacht?!

Hoe durf je de aanzoeken van je Schepper af te slaan?
Hoe durf je ónbekeerd door te leven, terwijl je wéét dat je élk moment voor de God als Rechter kan komen te staan?
Hoe durf je je Maker, je God te negeren?
Hij is heilig, almachtig, rechtvaardig...Hij zal dat NOOIT door de vingers kunnen zien!
Maar Hij is ook zo eindeloos liefdevol, welwillend om te redden....
Je leeft nl. nog...!

Verwerp je Hem onverschillig?
of
Neem je Hem gelovig aan?

Er is geen derde weg, geen grijs gebied!

Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven; (lees verder in Johannes 1)

JCVV

My one and only goal;
His image in my soul.
JolandaOudshoorn

Re: Een onbekeerde ´christen´ verschilt niets van een moslim...

Bericht door JolandaOudshoorn »

En wat wil je hiermee zeggen? Iedereen hier zal het er mee eens zijn dat het wezenlijke verschil tussen het christendom en alle andere godsdiensten de verzoeningsleer is van Jezus. Hij is gestorven voor ons. Hij is de Zoon van God!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

Nou niet voor iedereen is dit zo van zelfsprekend.
Het lijkt me ook best een schokkende ontdekking, als je jezelf een aardig nette christen acht.
En je hoort dat je in wezen niets verschilt met een moslim.
Geen één religie heeft zoveel overeenkomsten met het Christendom dan de Islam overigens.

My one and only goal;
His image in my soul.
Marnix

Bericht door Marnix »

Je zet "christen" al tussen aanhalingstekens. Je hebt christenen in de zin van dat ze naar de kerk gaan en je hebt christenen zoals het bedoeld is, navolgers van Christus. Een "christen" die weigert Christus te volgen is erger dan een moslim die Hem niet kent.

Verder ben ik het overigens met je eens dat er geen religie meer in de buurt komt van de christelijke religie, dan de islam. Wat dat betreft snap ik de enorme aversie tegen de Islam nooit zo, het secularisme, het post-modernisme etc zijn een veel grotere bedreiging dan de Islam. Een moslim gelooft tenminste nog dat de hemel en de aarde geschapen zijn door een macht die ver boven ons verheven is. Toch krijg ik wel eens het idee dat veel christenen doen alsof je beter ongelovig kan zijn dan een verkeerde religie aanhangen. Ze zien een andere godsdienst als een grotere bedreiging dan helemaal geen godsdienst... terwijl atheist nog moet leren dat het leven op aarde geen toeval is en een moslim dat in ieder geval al snapt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:Je zet "christen" al tussen aanhalingstekens. Je hebt christenen in de zin van dat ze naar de kerk gaan en je hebt christenen zoals het bedoeld is, navolgers van Christus. Een "christen" die weigert Christus te volgen is erger dan een moslim die Hem niet kent.

.... het secularisme, het post-modernisme etc zijn een veel grotere bedreiging dan de Islam. ....... terwijl atheist nog moet leren dat het leven op aarde geen toeval is en een moslim dat in ieder geval al snapt.
Marnix schreef:Verder ben ik het overigens met je eens dat er geen religie meer in de buurt komt van de christelijke religie, dan de islam. Wat dat betreft snap ik de enorme aversie tegen de Islam nooit zo.....
Wat dacht je van de Islam??? Als er één een afvallige wordt en overgaat naar het christendom, wordt hij/zij vervolgd en gemarteld en nog erger. :fi
Marnix schreef:Een moslim gelooft tenminste nog dat de hemel en de aarde geschapen zijn door een macht die ver boven ons verheven is.
Dat doen de heidenen ook. Ze aanbidden in ieder geval goden (vroeger Zeus, Jupiter, Hades).
Marnix schreef:Toch krijg ik wel eens het idee dat veel christenen doen alsof je beter ongelovig kan zijn dan een verkeerde religie aanhangen. Ze zien een andere godsdienst als een grotere bedreiging dan helemaal geen godsdienst
Dat snap ik nog wel. Want als je eenmaal een ander geloof aanhangt ben je niet zo gauw meer te overtuigen dat je op de verkeerde pad zit (je gelooft toch???)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik vraag me af of je als je gelooft minder makkelijk in wat anders kan gaan geloven. Er zijn best voorbeelden van dat het wel gebeurt. Daarnaast kan je op deze manier niet atheisme en islam onderscheiden. Een atheist gelooft namelijk ook, namelijk dat er niets is. Hij kan daar net zo van overtuigd zijn als een moslim. Dat een atheist sneller zou gaan geloven lijkt me wat vreemd.

En ja, ik wilde stellen dat we kwa geloof dichter bij heidenen van vroeger staan dan bij atheisten van nu.

En ja, dat in sommige landen er zo weinig intolerantie van Moslims richting christenen is is heel jammer. Wat dat betreft ben ik ook blij dat we in Nederland geen theocratie hadden/ hebben, dan zouden we die fout miscchien ook wel gemaakt hebben.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

Goed stukje. religie is satans fopspeen. stuurt mensen met een valse veiligheid naar de hel.
De Bijbel is er duidelijk over, als je niet gelooft dat Jezus de Zoon van God is die voor je zonde is gestorven en HEM als Heer erkent, ben je geen christen. als je niet wedergeboren bent ga je niet naar Hemel. dan ben je net als alle ander mensen een kind des toorn. ben je een ''walking dead man''

Ik moet denken aan een man in mijn klas van mijn eerste jaar aan de evangelische theologische hogeschool veenendaal (nu ede che), die had jaren in de kerk gezeten, toevallig gereformeerd, had elke denominatie kunnen zijn.
En vertelde dat zijn ogen pas echt open gingen toen hij, rond zijn 30ste dacht ik, wedergeboren werd. Toen snapte Hij de Bijbel pas, toen ging het geloof leven, en die verandering die hij vertelde maakte indruk op me, ik herkende het, al ben ik seculier opgevoed.

Dus het maakt denk ik niet uit waar je geboren bent en welke opvoeding je hebt gehad, zonder wedergeboorte ben je niet gered volgens de Bijbel (Joh 3, Rom 8).
Ook al is een degelijke christelijke opvoeding goud waard, het is geen garantie/borg, zo denk ik dat een lauwe christelijk opvoeding nog erger is dan geen christelijke opvoeding.
Rens

Bericht door Rens »

Waar blijft in het start-stuk de Uitverkiezing? Dat is toch waar reformatorisch Nederland pál voor staat?

zélfs ik betrap me er op, als PKN'er, dat dit gegeven als een vaststaand feit door mij wordt aangenomen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:Waar blijft in het start-stuk de Uitverkiezing? Dat is toch waar reformatorisch Nederland pál voor staat?

zélfs ik betrap me er op, als PKN'er, dat dit gegeven als een vaststaand feit door mij wordt aangenomen.
Hoe moet ik je vraag beoordelen in het licht van dit topic, Rens?
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Rens schreef:Waar blijft in het start-stuk de Uitverkiezing? Dat is toch waar reformatorisch Nederland pál voor staat?

Hoe moet ik je vraag beoordelen in het licht van dit topic, Rens?
ik mis gewoon die verwijzing, meer niet. geen nader waardeoordeel.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
saphira

Bericht door saphira »

Ik denk dat de onbekeerde christen wel degelijk verschilt van een moslim.

Wat denken jullie byvoorbeeld van de verbondsbelofte?
Of zie ik het nou verkeerd?
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

saphira schreef:Ik denk dat de onbekeerde christen wel degelijk verschilt van een moslim.

Verbondsbeloften zijn er alleen voor dengenen die wezenlijk in het verbond zijn. Dus niet voor verworpenen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
saphira

Bericht door saphira »

Bert Mulder schreef:
saphira schreef:Ik denk dat de onbekeerde christen wel degelijk verschilt van een moslim.

Verbondsbeloften zijn er alleen voor dengenen die wezenlijk in het verbond zijn. Dus niet voor verworpenen.
Tja, maar als ik een uitverkoren (nog) onbekeerde christen ben, zijn die belofte dan ook niet voor mij?
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Wat is de zin van deze vraag, die in 100.000 topics al aan de orde is geweest?
:soupir
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

saphira schreef:
Bert Mulder schreef:

Tja, maar als ik een uitverkoren (nog) onbekeerde christen ben, zijn die belofte dan ook niet voor mij?
Net zo goed voor een uitverkoren (nog) onbekeerde christen als voor een (nog) onbekeerde uitverkoren moslem...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie