Ik denk dat je nu het begrip 'bevinding' uit zijn voegen licht. Alsof bevinding Christus moet vervangen.Wilma van den Berg schreef:Sorry, maar ik vind het altijd moeilijk om in deze topics te reageren omdat ze vrij persoonlijk zijn en ik een ander er niet mee wil kwetsen maar ik kan het nu toch echt niet laten om te zeggen dat we niet met onze bevindelijkheid moeten, kunnen en hoeven komen want daar gaat het niet om. Niet in de trend van: die heeft meer bevindelijkheid dan die...maar om Christus! En dan kan het zijn: hoort wat mij God deed ondervinden, wat Hij gedaan heeft aan mijn geest. Hij(!) en dus niet wij... ik denk dat we dat zo vaak over het hoofd zien en dan gaan spreken voor wie het avondmaal is, wat we allemaal wel niet moeten kennen etc. terwijl het daar niet om draait. Alleen het geloof in Christus is voldoende; Geloof en gij zult behouden worden!Afgewezen schreef:Met alle respect, maar dit slaat dus echt nergens op.Marco schreef:Het avondmaal is dus voor de minder-bevindelijken.
Overigens denk ik dat wij elkaar best wel begrijpen - en het niet eens zijn.
Het punt waar het om gaat is niet de vraag aan Wie we onze zaligheid te danken hebben. Daar zal iedere forummer hetzelfde over denken.
De vraag is nu juist: wat ís geloof in Christus? Dat dit geloof voldoende is, ook dát zal iedere forummer onderschrijven.
Hoed u voor algemeenheden!