jvdg schreef:Christelijke jeugd bang voor moslims
MA 14 apr 2008 | 11.39
Dagblad Trouw was bij een debatweekeinde van 700 gereformeerde jongeren. Op de vraag of de Islam een vreedzame religie is, reageert vrijwel niemand positief. "Veel gereformeerde jongeren zijn bang voor al die moslims die hen zullen vermoorden als ze aan de macht komen", aldus peilt de krant de stemming onder de volle Veluwehal in Barneveld.
"Ik moet steeds maar denken aan de bijbelse tekst dat vreemden het land zullen verteren", wordt een vrouw geciteerd. "Eigenlijk zijn we al te laat. Moskeeën schieten de grond uit, tegen onze cultuur in". SGP-voorman Bas van der Vlies waarschuwde dat de jeugd het ook niet hoeft te hebben van steun uit het parlement: "Je wilt niet weten hoeveel mensen in Den Haag, politiek correct als ze zijn, alleen maar kijken naar de gematigde 750.000 moslims."
Arabist Hans Jansen: "Praten is voor mij geen oplossing. het is van het grootste belang dat we wakker blijven, niet naar het gezeur luisteren dat de islam een vreedzame godsdienst is. Dat is niet waar."
Trouw gooit nog wat olie op het vuur met een afsluitend citaat van een verpleegkundige. "In de pauze vertelt een verpleegkundige dat haar moslimcollega bloedserieus verkondigde haar te vermoorden als de moslims de heerschappij hebben. Ze willen ons dus gewoon dood hebben", aldus Trouw.
Bron: De Telegraaf
Tja... het is sowieso onzin om dit op de godsdienst te betrekken. Je moet het op de cultuur betrekken. Kwa cultuur lopen ze in veel landen een beetje achter. Maar in Nederland zijn er geen moslims die het huis van Wilders in de brand steken omdat hij Fitna maakte, die massaal Nederlandse vlaggen gaan verbranden. Heeeeel af en toe een keer een ontspoorde extremist.... maar ja, onder christenen heb je ook van die mensen die valse bommeldingen doen bij een concert van Madonna enzo... Verder geen problemen. Ik kan gewoon hier een moskee binnenlopen (mits ik mijn schoenen uitdoe) zonder dat ik allerlei vijandige en afkeurende blikken krijg. Gastvrijheid kennen ze wel. Moet je eens als moslim in gewaad of moslima met hoofddoek de kerk binnenlopen en kijken hoe mensen dan reageren. Dan weet ik wel wie er nog wat te leren hebben.
Maar goed, het is dus vooral cultuur. In de middeleeuwen was het precies andersom, toen riepen christenen dat moslims de dood verdienden, trokken ze naar het heilige land en waren ze totaal niet vredelievend. Met die cultuur in bepaalde landen kan je moeite hebben... maar betrek het niet meteen op godsdienst. Net zoals je niet op basis van de kruistochten kan stellen dat het christendom dus geen vredelievend geloof is maar gewelddadig, kan je dat ook niet van de Islam zeggen op basis van de cultuur in bepaalde islamitische landen en het gedrag van een stel extremisten.