Uiteraard. D'r is maar één echte familie Pas.Gijs83 schreef:Nee, het is echt Drs.J.Pas. Misschien is het een zoon van G.D.Pas.Mister schreef:Niet G.D. Pas van Hogeschool Driestar??
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
en die zijn allemaal van 'n Roesrefo schreef:Uiteraard. D'r is maar één echte familie Pas.

Aant. bladzijden: 766

tja, had je maar een vak moeten lerenJongere schreef:Aant. bladzijden: 766

Hee,Jongere schreef:
Aant. bladzijden: 766
Lezen ze in Leiden ook Mevis? 't Is toch wat. Dé rechtenfaculteit schrijft boeken voor van een Rotterdamse professor.

drs. Jan Pas is docent Godsdienst en Apologetiek op het Wartburg College, locatie Revius. Hij doet geloof ik ook nog het eea op CGO-cursussen.Hendrikus schreef:en die zijn allemaal van 'n Roesrefo schreef:Uiteraard. D'r is maar één echte familie Pas.
Nooit geweten dat de leerlingen op het Wartburg ook al apologetiek krijgen....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder schreef:Nooit geweten dat de leerlingen op het Wartburg ook al apologetiek krijgen....
da's geloof ik alleen in 6-VWO (en misschien 5-Havo).
Net tot de ontdekking gekomen dat we hier op het werk een aardige christelijke bibliotheek hebben waar je op zich voor eigen gebruik ook wel wat van mag lenen. Scheelt me een hoop kopen en dingen niet lezen omdat ik het niet wil kopen 
Nu onversneden christendom van Lewis geleend.

Nu onversneden christendom van Lewis geleend.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nou, het grappige is wel dat we er 3 boeken bij moeten lezen (bijv. over 348/350 SV) die recht ingaan tegen wat Mevis zegt. In de werkgroep wordt ook heel de tijd aangegeven dat hoe Mevis het zegt, dat we dat niet zo moeten leren.Erasmiaan schreef: Hee,
Lezen ze in Leiden ook Mevis? 't Is toch wat. Dé rechtenfaculteit schrijft boeken voor van een Rotterdamse professor.

Maar het is wel een goed boek, leuk geschreven.
Klopt, bovendien ook alleen het laatste half jaar. Ik heb er zelf niet veel aan gehad, maar dat is wellicht persoonlijk.Zita schreef:vlinder schreef:Nooit geweten dat de leerlingen op het Wartburg ook al apologetiek krijgen....
da's geloof ik alleen in 6-VWO (en misschien 5-Havo).
Mooi!Marnix schreef:Nu onversneden christendom van Lewis geleend.
Een andere Rotterdamse professor (je zult hem wellicht ook gehad hebben) had het altijd over 'dat dorp achter Den Haag' als het over Leiden ging. Er lijkt dus wel enige animositeit te zijn...Erasmiaan schreef:Dé rechtenfaculteit schrijft boeken voor van een Rotterdamse professor.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Oorlog tegen de heiligen van Jessie Penn Lewis.
Aanrader!
http://www.jessiepennlewis.nl/boeken_du ... eiligenPBm
Aanrader!
Hier te verkrijgen;Oorlog tegen de Heiligen is een ontnuchterend boek. Het confronteert ons met onze aangeboren neiging tot zelfmisleiding, en het onvermogen van onze natuurlijke mens om de dingen die uit de bovennatuurlijke wereld tot ons komen, te beoordelen. Het kernwoord van het boek is misleiding. Misleiding door boze geesten in de eindtijd, gericht op individuele gelovigen, en op de Gemeente als geheel. Oorlog tegen de Heiligen laat ons zien hoezeer wij bij het onderzoeken van bovennatuurlijke ervaringen van God afhankelijk zijn, en dat zelfoverschatting wat betreft het eigen vermogen om geestelijke dingen te beoordelen, grote problemen kan veroorzaken in het leven van gelovigen. De les die Oorlog tegen de Heiligen ons leert, is dat iedere gelovige vatbaar is voor misleiding door boze geesten. Dit boek, dat gebaseerd is op de ervaringen van opwekkingsprediker Evan Roberts (1871-1951), en de inzichten van Jessie Penn-Lewis (1861-1927), reikt de lezer enkele principes aan, die hem kunnen helpen om temidden van de vele bovennatuurlijke manifestaties van vandaag de dag, het goddelijke, het satanische, en het menselijke van elkaar te onderscheiden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Sola Scriptura
heb hem binnen!Gian schreef:Oorlog tegen de heiligen van Jessie Penn Lewis.
Aanrader!
Hier te verkrijgen;Oorlog tegen de Heiligen is een ontnuchterend boek. Het confronteert ons met onze aangeboren neiging tot zelfmisleiding, en het onvermogen van onze natuurlijke mens om de dingen die uit de bovennatuurlijke wereld tot ons komen, te beoordelen. Het kernwoord van het boek is misleiding. Misleiding door boze geesten in de eindtijd, gericht op individuele gelovigen, en op de Gemeente als geheel. Oorlog tegen de Heiligen laat ons zien hoezeer wij bij het onderzoeken van bovennatuurlijke ervaringen van God afhankelijk zijn, en dat zelfoverschatting wat betreft het eigen vermogen om geestelijke dingen te beoordelen, grote problemen kan veroorzaken in het leven van gelovigen. De les die Oorlog tegen de Heiligen ons leert, is dat iedere gelovige vatbaar is voor misleiding door boze geesten. Dit boek, dat gebaseerd is op de ervaringen van opwekkingsprediker Evan Roberts (1871-1951), en de inzichten van Jessie Penn-Lewis (1861-1927), reikt de lezer enkele principes aan, die hem kunnen helpen om temidden van de vele bovennatuurlijke manifestaties van vandaag de dag, het goddelijke, het satanische, en het menselijke van elkaar te onderscheiden.
bedankt voor de tip.
vergeet die van bakker niet te lezen!

Niemandskinderen - Carolien Roodvoets