de kelder
iedereen die moet opruimen schopt gewoon alles naar beneden
er staan keurige kastjes in voor de schoenen maar als je ze naar beneden schopt ziet niemand dat (gelijk)
en je kunt later altijd nog zeggen daat iemand die jou wilde pesten ze uit het kastje gegooid heeft. je vijanden.
Er hangen keurige haken voor alle jassen; maar als je je jas naar beneden schopt is dat makkelijker. dan hoef je hem niet hélemaal op te hangen
En als je uit het voorraadschap een pakje wil pakken en de verpakking zit er omheen, dan kan je vlotter de verpakking op de grond gooien dan dat je het helemaal mee naar boven neemt om in de keuken in de prullenbak te gooien.
Oh daar heeft iemand in zijn enthousiasme ook wat pakjes op de grond laten vallen, maar ik niet, dus ik ruim het niet op.
Rugtassen opruimen!! Zoef, dat stuitert handig de trap af naar beneden! Nou ja, net niet in de bak voor de tassen, maar misschien ruimt iemand die na mij komt die wel even gelijk op. Dan hoef ik niet dat hele trapje naar beneden. Zoef!! Nog een tas! Ai, mijn rits zat niet dicht, vervelend nu ligt alles eruit. Nou, weetje, morgenochtend als ik mijn tas pak ruim ik dat gelijk even op.Nu geen zin.
Daar komt mama in de kelder. hè, waar stap ik nu weer op. Een jas!

en bah, mijn sokken worden nat. O nee hè, ligt er een pakje sap op de grond wat niet bestand is tegen mijn gewicht.

Jas mee naar boven; in de was. Pakje in de prullenbak. kelder schoonmaken. Jongens!! kunnen jullie echt je spullen niet gelijk opruimen??? Oh, maar dat doe
ikaltijd!!