Marnix schreef:
Als iemand nog het recept wil van een lekkere ovenschotel of van hele lekkere babi pangang heb ik die trouwens nog wel in de aanbieding
Het vlees in repen snijden, kruiden met zout en peper en in de boter mooi bruin bakken.
Ui en knoflook meebakken.
Suiker, ketjap en sambal door elkaar roeren en toevoegen.
Los de tomatenpuree en het bouillonblokje met de appelstroop op in 2,5 deciliter water en doe dat bij het vlees
Bind alles met wat maizena.
Serveer de atjar er los bij.
Laatst gewijzigd door Marnix op 09 apr 2008, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nodig:
700 g gehakte spinazie
100 g belegen kaas
peper, zout
1 ui, gesnipperd
1 teentje knoflook, gesnipperd
2 el olijfolie
300 g shoarmareepjes
2 kleine blikjes of 1 groot blikje tomatenpuree
1 pakje aardappelpuree voor ovenschotels (2 zakjes)
Bereiding
Laat de spinazie ontdooien (als het diepvries is) en schep er de helft van de kaas en wat peper en zout door.
Fruit de ui met de knoflook in de hete olie.
Voeg de vleesreepjes toe en bak ze bruin.
Voeg de tomatenpuree toe en warm het even op.
Maak de puree klaar.
Verdeel de spinazie over de bodem van een ingevette ovenschaal.
Verdeel het vlees erover en dek het af met de puree.
Strooi de rest van de kaas erover en zet de schaal 20 min. in een voorverwarmde oven (200°C).
Enjoy. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wilma van den Berg schreef:Gisteren was het kipfilet met saus, worteltjes en licht gebakken aardappeltjes
Vandaag een rundervink, witlof en verder nog even kijken...
...het is uiteindelijk bloemkool geworden ipv witlof
Wilma van den Berg schreef:Gisteren was het kipfilet met saus, worteltjes en licht gebakken aardappeltjes
Vandaag een rundervink, witlof en verder nog even kijken...
...het is uiteindelijk bloemkool geworden ipv witlof
wij aten witlof en kip
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik heb geen idee. Manlief is laat thuis vanavond en de kinderen zijn niet lekker, op de jongste na dan. Het zal wel iets simples worden, ik heb nog ragout in de kast staan en een blikje doperwtjes. Samen met witte rijst wordt het dan een echte ziekenboegmaaltijd
andijviestamppot, zuurkool of lasagna......die liggen nog in de koelkast te wachten tot ze in de magnetron verdwijnen....ik zie wel wat het wordt vanavond......