Hoi Wietse,
jij kent vast de zangers Elly en Rikkert wel.. zij hebben een nogal new-age achtig verleden en konden ook moeilijk accepteren dat Jezus Christus de énige Waarheid zou zijn. En ik vind het ook moeilijk om dat te doen (en ik denk een heleboel mensen), want mijn ongelovige familie/vrienden dan??
Jezus zei "wie niet voor Mij is, is tegen Mij". M.a.w., je hoort bij Hem of bij de duivel.. anders niet!
Als iedereen tot God kan komen, maar de omstandigheden zijn niet voor een ieder gelijk, hoe kan de vorm dan alles bepalend zijn, i.pv. de inhoud ?
Ja naar de kerk gaan, ik zou dat kunnen doen om de sfeer mee te maken.
Maar met mijn huidige visie, zou ik me er niet bij kunnen aansluiten.
Vanuit mijn visie zou ik dan tekenen voor een contract waarbij ik moet accepteren dat anderen "fout" bezig zijn, snap je ?
Ja dat snap ik, daar had ik zelf ook heel veel moeite mee.. ik kan je niet echt een antwoord geven, wil je alleen maar zeggen dat bij Jezus Christus het enige geloof te vinden is waarbij je verlossing krijgt en het niet hoeft te verdienen. In de Islam, i-tjing, boeddhisme, hindoeïsme en al die andere dingen moet je je verlossing verdienen, en je kunt er nauwelijks zeker van zijn.
Laat die andere mensen dan varen en KIES dan vandaag nog wie je dienen wilt. Je zult echt nooit spijt krijgen van een leven voor de Heere Jezus. Bid Hem om die nieuwe wil en Hij zal je die geven. De Bijbel staat vol beloften voor zoekende mensen!
Het doet zeker pijn om te ervaren, dat men bij een gedachte wil/kan leven waarbij een ander zal vergaan.
Dit doet ontzettende pijn.. maar God geeft iedereen een kans om bij Hem te komen. Als je dat niet doet, (het klinkt hard, maar het is wel gewoon waar) is dat je eigen schuld. Iedereen hoort in de hel thuis, maar God geeft al die mensen de kans om bij Hem te komen door Jezus Christus, die de enige Weg tot Hem is. Wat doe je met die kans? Grijp je Die aan met beide handen of vind je het oneerlijk?
Nog een stukje van Elly en Rikkert over hun zoektocht (wat op mij wel behoorlijk indruk maakte, dit zeiden ze op een concert wat ik nog op cassettebandje had staan).
Rikkert: “Hallelujah. Wie gelooft dat? Dat Jezus leeft? Dat de dood overwonnen is en dat Jezus een onvergankelijk leven aan het licht heeft gebracht, dat er een leven is dat niet voorbijgaat, waar de tand des tijds niet aan kan knagen, dat niet bederft dat zijn waarde niet verliest?â€