Correctie. Het is "De Grote Scheiding". Een fictief verhaal met duidelijk de kanttekening dat het meer een gelijkenis is en dat Lewis niet stelt dat het werkelijk zo gaat... Het is een allegorie. Een groep helbewoners gaat met een bus (de Omnibus) een uitstapje naar de hemel maken. Dan wordt duidelijk dat hemel en hel twee totaal verschillende werelden zijn, niemand van hen wil er blijven. Tussen beiden bestaat een absolute scheiding.Marnix schreef:Brieven uit de Hel van C.S. Lewis net geleend. Ik ben erg benieuwd.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Austin Sparks
Jezus Christus, Heer en middelpunt.
Jezus Christus, Heer en middelpunt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
John Piper
Jezus zien en beleven, en intens van Hem genieten.
Tijdens het lezen van dit boekje moet ik regelmatig denken aan het topic: "hebben wij echt minder licht?".
Dan dank ik God dat Hij ook in deze tegenwoordige tijd sommige mensen zoveel licht wil geven.
En ik dank God dat ik daarvan mag genieten.
Jezus zien en beleven, en intens van Hem genieten.
Tijdens het lezen van dit boekje moet ik regelmatig denken aan het topic: "hebben wij echt minder licht?".
Dan dank ik God dat Hij ook in deze tegenwoordige tijd sommige mensen zoveel licht wil geven.
En ik dank God dat ik daarvan mag genieten.
Maureen Lang; Vreugdekind
Natalie Ingram heeft een vreugdekind en een lieve man. Ze is gelukkig. Bij een schoonmaakbeurt bij haar moeder vindt Natalie een familiedocument: een dagboek van haar betovergrootmoeder Cosima. Natalie is onmiddellijk geïnteresseerd en haar man Luke stelt voor om samen een familiestamboom te gaan maken. Bij het lezen van het dagboek ontdekt Natalie echter het geheim van de vloek van haar familie: verscheidene leden van haar voorgeslacht waren patiënt van het fragiele X syndroom, ze waren dus zwakzinnig. Hoewel dit syndroom natuurlijk in 1849 nog niet als zodanig bekend was herkent Natalie tot haar grote ontzetting bepaalde symptomen in haar zoontje Ben. Tegelijkertijd met haar ontdekkingen over de erfelijkheid van dit syndroom ontdekt ze dat ze zwanger is van haar tweede kindje en is haar vrijgezelle zusje eindelijk bezig om een relatie te krijgen…
Maureen Lang heeft zelf een zoon met fragiele X en dat is in het verhaal duidelijk te merken. Het syndroom is vrij zeldzaam, maar na het lezen van dit verhaal heeft de lezer een goed beeld van het syndroom. En bewondering voor ouders als Natalie en Luke, Cosima en Peter en Lang en haar man zelf.
Vanwege de erfelijkheid komt het syndroom vaak meerdere keren in een familie voor, waarbij het soms generaties overslaat. Dit geeft Lang in het verhaal vorm door middel van het dagboek van Cosima uit 1849. Afwisselend leest de lezer een hoofdstuk over Natalie, waarna zij weer verder leest over de opofferingsgezindheid en de moed van haar verre grootmoeder.
ben nog niet zo ver, maar vindt het boeiend
Natalie Ingram heeft een vreugdekind en een lieve man. Ze is gelukkig. Bij een schoonmaakbeurt bij haar moeder vindt Natalie een familiedocument: een dagboek van haar betovergrootmoeder Cosima. Natalie is onmiddellijk geïnteresseerd en haar man Luke stelt voor om samen een familiestamboom te gaan maken. Bij het lezen van het dagboek ontdekt Natalie echter het geheim van de vloek van haar familie: verscheidene leden van haar voorgeslacht waren patiënt van het fragiele X syndroom, ze waren dus zwakzinnig. Hoewel dit syndroom natuurlijk in 1849 nog niet als zodanig bekend was herkent Natalie tot haar grote ontzetting bepaalde symptomen in haar zoontje Ben. Tegelijkertijd met haar ontdekkingen over de erfelijkheid van dit syndroom ontdekt ze dat ze zwanger is van haar tweede kindje en is haar vrijgezelle zusje eindelijk bezig om een relatie te krijgen…
Maureen Lang heeft zelf een zoon met fragiele X en dat is in het verhaal duidelijk te merken. Het syndroom is vrij zeldzaam, maar na het lezen van dit verhaal heeft de lezer een goed beeld van het syndroom. En bewondering voor ouders als Natalie en Luke, Cosima en Peter en Lang en haar man zelf.
Vanwege de erfelijkheid komt het syndroom vaak meerdere keren in een familie voor, waarbij het soms generaties overslaat. Dit geeft Lang in het verhaal vorm door middel van het dagboek van Cosima uit 1849. Afwisselend leest de lezer een hoofdstuk over Natalie, waarna zij weer verder leest over de opofferingsgezindheid en de moed van haar verre grootmoeder.
ben nog niet zo ver, maar vindt het boeiend
- JolandaOudshoorn
Heb ik ook gelezen. Heel bijzonder!!Marnix schreef:Correctie. Het is "De Grote Scheiding". Een fictief verhaal met duidelijk de kanttekening dat het meer een gelijkenis is en dat Lewis niet stelt dat het werkelijk zo gaat... Het is een allegorie. Een groep helbewoners gaat met een bus (de Omnibus) een uitstapje naar de hemel maken. Dan wordt duidelijk dat hemel en hel twee totaal verschillende werelden zijn, niemand van hen wil er blijven. Tussen beiden bestaat een absolute scheiding.Marnix schreef:Brieven uit de Hel van C.S. Lewis net geleend. Ik ben erg benieuwd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef:Heb ik ook gelezen. Heel bijzonder!!Marnix schreef:Correctie. Het is "De Grote Scheiding". Een fictief verhaal met duidelijk de kanttekening dat het meer een gelijkenis is en dat Lewis niet stelt dat het werkelijk zo gaat... Het is een allegorie. Een groep helbewoners gaat met een bus (de Omnibus) een uitstapje naar de hemel maken. Dan wordt duidelijk dat hemel en hel twee totaal verschillende werelden zijn, niemand van hen wil er blijven. Tussen beiden bestaat een absolute scheiding.Marnix schreef:Brieven uit de Hel van C.S. Lewis net geleend. Ik ben erg benieuwd.
ik vind 'brieven van heer Foulgrin' wat meer toegankelijk
Lewis is toch wel hoogbegaafd geweest denk ik, hij gebruikt wel pittig taalgebruik
Hm ja, naast boeiende verhalen met een uitstekend moraal heeft hij ook een hoop apologetisch karakter geschreven. Erg boeiend allemaal.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dat was 'ie zeker!helma schreef:Lewis is toch wel hoogbegaafd geweest denk ik, hij gebruikt wel pittig taalgebruik
- jakobmarin

Authentiek verslag van Rudolph Vrba’s kampervaringen en het verhaal van zijn gewaagde ontsnapping. Hij schreef direct daarna zijn verslag, met cijfers e.d. erbij zodat dat verslag een van de belangrijkste documenten werd in WWII.
Zie http://www.kok.nl/details.php?artikelID=3842 of http://nl.wikipedia.org/wiki/Rudolph_Vrba voor meer info
Hoewel je al veel gelezen hebt van WWII, is dit toch nog een schokkend en confronterend boek!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Why I am a Christian & Waarom ik een christen ben
Tegelijktijdig, zeer goed voor mijn engels:D
Tegelijktijdig, zeer goed voor mijn engels:D
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Diane Nichols; Prison of my own, a true story of redemption & forgiveness
"A remarkable testament to God's ability to work in seemingly impossible situations."
(Diane's husband was having an affair with a 19-year-old girl. She couldn't imagine anything worse, but that was before she confronted him. The next morning she learned that John had killed his young mistress. Her husband's imprisonment for murder started her on a painful descent into the all-too-familiar realm of deceit, consequences and ultimately - an emotional prison of her own. But the story doesn't end there! This riveting journey of a family torn by infidelity and murder is also a story of the triumph of God's amazing powers to restore against all odds! )

"A remarkable testament to God's ability to work in seemingly impossible situations."
(Diane's husband was having an affair with a 19-year-old girl. She couldn't imagine anything worse, but that was before she confronted him. The next morning she learned that John had killed his young mistress. Her husband's imprisonment for murder started her on a painful descent into the all-too-familiar realm of deceit, consequences and ultimately - an emotional prison of her own. But the story doesn't end there! This riveting journey of a family torn by infidelity and murder is also a story of the triumph of God's amazing powers to restore against all odds! )

- Sola Scriptura
nu: het normale christelijke leven ; Watchman Nee (zal bijna niemand kennen op het refoforum, lol)
het boek die erna op de lijst staat is navolging van Bonhoeffer. (heb al een stukje gelezen over goedkope genade en vind het al super!)
daarna een boel boeken en studie`s over de verschillen in leer en de onderbouwing tussen evangelikalen en gereformeerde christenen, ook zal ik gebruik maken van de link hier.
het boek die erna op de lijst staat is navolging van Bonhoeffer. (heb al een stukje gelezen over goedkope genade en vind het al super!)
daarna een boel boeken en studie`s over de verschillen in leer en de onderbouwing tussen evangelikalen en gereformeerde christenen, ook zal ik gebruik maken van de link hier.
- Wilma van den Berg
'k Heb net het RD van gisteren gelezen...daar had ik nog geen tijd voor gehad. Wat de boeken betreft ligt hier een hele stapel waarin ik bezig ben, maar ook die ik nog wil lezen. Voorlopig dus nog genoeg te doen 

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
- JolandaOudshoorn
Ik heb het boek van watchman Nee 1x vluchtig gelezen en ben van plan het nog eens grondig over te doen. Vindt het een prachtig boek!Sola Scriptura schreef:nu: het normale christelijke leven ; Watchman Nee (zal bijna niemand kennen op het refoforum, lol)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik ben een boekje aant lezen: en die heet: Waarom ben jij gedoopt?'
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.