Bijbelvertalingen

strik

Bericht door strik »

Origineel geplaatst door parsifal
Strik, ik doelde op je posting waarin je schreef dat de traditie ook een belangrijke rol speelt bij wat wij als Christenen weten. Daar ben ik het mee eens. Maar omdat ik je in het hokje orthodox had zitten, wilde ik toch nog even aangeven dat ik waarschijnlijk minder gezag aan de traditie geef dan jij.
Helder, lees mijn posting over Tradities!
strik

Bericht door strik »

Origineel geplaatst door parsifal
Refojongere,
Volgens mij ga je echt aan het gehele probleem voorbij. Namelijk dat er goede redenen zijn om aan te nemen dat er nooit gedoeld is op teksten als 1 Johannes 5:7 toen geschreven werd dat alle Schrift van God is ingegeven. Juist omdat deze teksten toen nog niet bekend waren.
Maar God is toch van alle tijd, en onveranderlijk? Dan maakt het toch niet uit wanneer dit schriftgedeelte is toegevoegd of ontstaan? Dan is het toch ook onder Gods Geest ontstaan?

Voor mij zal altijd maatgevend zijn welke tekst er bij ons in de Kerk wordt gebruikt, omdat ik dan de zekerheid is dat die tekst uiteindelijk door de Kerk is vastgesteld als zijnde onderdeel vormend van de Heilige Evangeliën. En het is Jezus Christus zelf die tot ons spreekt door het Evangelie!
Plaats reactie