Wat is/zijn je laatste/nieuwste verlie(s)(zen)?? [2]
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste verlie(s)(zen)?? [2]
[qoute] Zo van, een ezel stoot zich in't gemeen.......[/quote]
er zijn ook ezels die zich niet storen aan algemeen opgaande regels...............
er zijn ook ezels die zich niet storen aan algemeen opgaande regels...............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
...waarmee Afgewezen heeft bewezen dat ze geen ezel is.
Zo van, een ezel stoot zich in't gemeen.......
Dat wou ik maar even gezegd hebben.Zita schreef:...waarmee Afgewezen heeft bewezen dat ze geen ezel is.
Zo van, een ezel stoot zich in't gemeen.......

Ons katje is stervende vanwege een nierziekte.
Na 3 jaar ziekte lijkt nu het einde te zijn gekomen.
Hij eet al sinds 4 dagen niet meer, spaarzamelijk drinkt hij.
Een schepsel God's, lijdende door de val des mensen.
Misschien overdreven, maar ik houd nu eenmaal van dit diertje, en kan hem niet missen.
Vergeef me deze emotionele posting, maar ik moest het even kwijt.
Misschien overdreven, maar ik houd nu eenmaal van dit diertje, en kan hem niet missen.
geeft niet, is juist goed joh, je te uitenjvdg schreef:Ons katje is stervende vanwege een nierziekte.
en idd zo n diertje dat niets geen kwaad doet, en dan toch moet sterven door de mensen....
sterkte jvdg
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JvdG...............heel veel sterkte met dit nare gegeven...........ik hoop dat je katje niet te veel zal hoeven lijden!!
Moderatorbericht:
Dank henriët, hij is nu in zoete rust, opgerold in z'n mandje.henriët schreef:geeft niet, is juist goed joh, je te uitenjvdg schreef:Ons katje is stervende vanwege een nierziekte.
en idd zo n diertje dat niets geen kwaad doet, en dan toch moet sterven door de mensen....
sterkte jvdg
Kun je je voorstellen dat we ook bidden voor een schepsel uit Zijn Hand verkregen?
Ik zou het fijn vinden als anderen ook reageren op het bidden voor dieren, schepselen God's.
Ik weet best dat we niet te sentimenteel mogen zijn, maar, nogmaals, de wetenschap dat de ganse schepping zucht onder de zonde van de mens, maakt ons ootmoedig dienaangaande.
- MarthaMartha
Dat heeft toch niet met sentiment te maken?jvdg schreef:Ik zou het fijn vinden als anderen ook reageren op het bidden voor dieren, schepselen God's. Ik weet best dat we niet te sentimenteel mogen zijn,
Je raakt toch ook gehecht aan zo'n beestje?
Ik heb er hier ook twee rondlopen.
Natúúrlijk bid ik voor ze als ik denk dat er iets is!
Waarom denk je dat de isaelieten hun paaslammetje eerst drie dagen in huis moesten hebben?
omdat het daarna des te erger was, en des te indrukwekkender, dat dat onschuldig lam geofferd werd voor hun zonden.
Het is normaal dat je hecht aan dieren die deel van je leven/huis uitmaken.
em dat je voor ze bidt....... waarom niet? als je alles met de Heere bespreekt, waarom dan dat niet?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
zo is dat!!!!MarthaMartha schreef:Dat heeft toch niet met sentiment te maken?jvdg schreef:Ik zou het fijn vinden als anderen ook reageren op het bidden voor dieren, schepselen God's. Ik weet best dat we niet te sentimenteel mogen zijn,
Waarom denk je dat de isaelieten hun paaslammetje eerst drie dagen in huis moesten hebben?
omdat het daarna des te erger was, en des te indrukwekkender, dat dat onschuldig lam geofferd werd voor hun zonden.
em dat je voor ze bidt....... waarom niet? als je alles met de Heere bespreekt, waarom dan dat niet?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dank henriët en MM!!!!!!!!!!!henriët schreef:zo is dat!!!!MarthaMartha schreef:Dat heeft toch niet met sentiment te maken?jvdg schreef:Ik zou het fijn vinden als anderen ook reageren op het bidden voor dieren, schepselen God's. Ik weet best dat we niet te sentimenteel mogen zijn,
ik meen me een hele oude topic te herinneren, waarin gesproken werd over dat het geen pas geeft om voor dieren te bidden, "want het zijn per slot maar beesten zonder ziel"jvdg schreef:
Ik zou het fijn vinden als anderen ook reageren op het bidden voor dieren, schepselen God's.
deze uitspraak kwam meteen naar boven toen ik jouw woorden las................
neemt niet weg dat ik altijd en overal zeer begaan ben met het lot en leed van dieren, om het even huis- of wilde dieren........als ik een dier pijn zie lijden is het net of ik het zelf ook voel....
en idd raak je zéér verknocht aan je poes cq hond cq een ander huisdier, ook al zullen er zeker onder de forummers zijn die huisdieren het liefst de straat opschoppen danwel afmaken. er zijn er die het met zoveel woorden te kennen hebben gegeven: dieren zijn vies, die horen niet in huis, weg ermee............ONBEGRIJPELIJK
JvdG, ik zal zélf iig je lieve huisdiertje meenemen in gebed. Heel veel sterkte!!
Moderatorbericht:
Heel veel dank Rens, ik voel dat je me begrijpt.Rens schreef:ik meen me een hele oude topic te herinneren, waarin gesproken werd over dat het geen pas geeft om voor dieren te bidden, "want het zijn per slot maar beesten zonder ziel"jvdg schreef:
deze uitspraak kwam meteen naar boven toen ik jouw woorden las................
neemt niet weg dat ik altijd en overal zeer begaan ben met het lot en leed van dieren, om het even huis- of wilde dieren........als ik een dier pijn zie lijden is het net of ik het zelf ook voel....
en idd raak je zéér verknocht aan je poes cq hond cq een ander huisdier, ook al zullen er zeker onder de forummers zijn die huisdieren het liefst de straat opschoppen danwel afmaken. er zijn er die het met zoveel woorden te kennen hebben gegeven: dieren zijn vies, die horen niet in huis, weg ermee............ONBEGRIJPELIJK
JvdG, ik zal zélf iig je lieve huisdiertje meenemen in gebed. Heel veel sterkte!!
Velen zullen denken, wat een aanstellerij, maar ik voel het zoals ik het beschreef.
Dat je het erg vind om je poes te zien lijden begrijp ik, maar waarom laat je dat dan gebeuren ?
Geef dat beestje een spuitje , ipv het nodeloos te laten lijden.
Hij lijdt (nog) niet.Gabrielle schreef:Dat je het erg vind om je poes te zien lijden begrijp ik, maar waarom laat je dat dan gebeuren ?
Heb je zelf een huisdier?
Heb je iemand lief?
Vandaag was het zover.
We hebben hem (moeten) laten inslapen.
We hebben hem (moeten) laten inslapen.