Helemaal mee eens, Sola.Sola Scriptura schreef:ja..word dat ook gezegd als mensen als job getest worden?Klopt het toch wat er staat in Hebreeën 13:8
Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in alle eeuwigheid.
of als zaken minder gaan? vuurproef? volharding?
zijlstra....ben er geweest, moet eerlijk zeggen dat ik me niet waag of hij het van God doet of niet. zie ook tb joshua (waar van `j. der ven een aardig dossier over schreef)
ik denk dat het nooit goed is als een gemeente om een man gebouwd is en zijn ''gave''.
en er zijn ook vele mindere getuigenissen en mensen die niet genezen.
en dan komt het er keihard op neer dat het door gebrek aan geloof komt.
onbijbels en een gruwel voor het geestelijk leven en pastoraat.
wel geloof ik dat God altijd overal en alles bij iedereen kan genezen.
we kunnen het alleen niet claimen, we hebben God niet in onze broekzak.
ook een nadeel is dat bij zulke diensten het evangelie wat nr 1 is, redding.
naar de achtergrond gaat, en mensen alleen komen om ''te halen'' en wonderen te zien.
zo wil ook iedereen naar de hemel, maar willen ze dat God er is?
en wat moet ik met mat 7 in het licht van deze zaken:
mat 7:
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.
*
Wat me daarnaast altijd opvalt aan die (al dan niet vermeende) genezingen, dat het alleen maar "zachte" ziekten betreft. Zeg maar alles wat de gemiddelde homeopatische kwakzalver ook kan herstellen.
Nog nooit heb ik gehoord dat er een gebroken been, een kromme rug, etc genezen werd.